www.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nl
Datum: (4 jaar en 34 dagen geleden)
PR: LVTPR

Jaarbeurs introduceert in 2017 nieuw beursconcept: Data & Cloud Expo

Storage Expo en The Tooling Event vervallen om optimaal tegemoet te komen aan de vraag uit de markt

Utrecht, 3 november 2016 – Tijdens de drukbezochte vakbeurzen Infosecurity.nl, Storage Expo en The Tooling Event 2016 maakt Jaarbeurs vandaag bekend afscheid te nemen van de twee laatstgenoemde beursconcepten. In plaats van Storage Expo en The Tooling Event introduceert de organisator vanaf 2017 Data & Cloud Expo. Hiermee speelt Jaarbeurs in op de behoeften van exposanten en bezoekers, die steeds meer interesse tonen in datamanagement en cloud computing. Infosecurity.nl en Data & Cloud Expo vormen een nieuwe beurscombinatie die voor het eerst plaatsvindt op 1 en 2 november 2017 in Jaarbeurs, Utrecht.

Is IT-beheer niet meer relevant of is storage passé? Zeker niet, maar de rol van IT-beheer en storage verandert wel binnen organisaties. Door cloudoplossingen zijn fysieke datacenters niet altijd binnen bedrijven georganiseerd, maar worden gehost door externe providers. Volgens Gartner zal een ‘no cloud’-beleid in 2020 zelfs net zo zeldzaam zijn als een ‘no internet’-beleid vandaag de dag. Ook uit de voorinschrijvingen voor de seminars en sessies van de huidige beurzen in 2016 komen de veranderende informatiebehoeften naar voren.* Bij Storage Expo heeft maar liefst 49 pocent van de bezoekers interesse in cloudstorage en file-sharing. Bij The Tooling Event is verhoudingsgewijs de grootste groep geïnteresseerd in cloudthema’s. Daarvan geeft 34 procent van de bezoekers blijk van interesse. Kortom, door het veranderde IT-landschap dekken de titels Storage Expo en The Tooling Event niet langer de lading. Daarom start Jaarbeurs in 2017 met het nieuwe event: Data & Cloud Expo, dat een nieuwe eventcombinatie zal vormen met Infosecurity.nl.

Data en cloud zijn brede begrippen, maar Data & Cloud Expo krijgt – in combinatie met Infosecurity.nl – verdieping door de bekende thema’s: ‘cloud computing’, ‘data center  & infrastructure optimisation’, ‘digital workplace’, ‘privacy, governance & risk management’, ‘cyber security’, ‘data growth & storage capacity’ en ‘IT service management & control’.

Ivo Meertens, brand manager van Jaarbeurs: “De rol van IT-beheer en storage verandert continu. Met het concept Data & Cloud Expo verschuiven we nu de focus van beheer, storage en security naar data, cloud en security. Naast een overzichtelijker beursvloer levert dit nieuwe concept ook een sterker inhoudelijk programma met meer sessies, meer interactie en meer samenwerking met de vaktitel Computable. Door de combinatie van Infosecurity.nl en Data & Cloud Expo spelen we in op de interesses en behoeften van de hedendaagse IT-professional.”

Over Infosecurity.nl, Storage Expo en The Tooling Event
De vakbeurzen Infosecurity.nl, Storage Expo en The Tooling Event vinden gelijktijdig plaats op 2 en 3 november 2016 in Jaarbeurs in Utrecht. Tijdens seminars, keynotes en casestudy’s delen marktleiders, verenigingen en ICT-professionals hun visies, ideeën en antwoorden op de meest actuele ICT-thema’s. Met ‘Data Centric World’ als overkoepelend thema van deze editie. Op 1 en 2 november 2017 is Infosecurity.nl terug in combinatie met het nieuwe event Data & Cloud Expo. Jaarbeurs neemt daarmee afscheid van Storage Expo en The Tooling Event.

Over Jaarbeurs
Jaarbeurs is in 1916 opgericht om handel en nijverheid te bevorderen. Nu, 100 jaar later, is dat nog steeds het fundament. Jaarbeurs inspireert, motiveert en activeert handel door waardevolle ontmoetingen te creëren. Dit gebeurt fysiek en digitaal, in Nederland en met haar internationale tak, ook ver daarbuiten, bijvoorbeeld zeer succesvol in China. Hierbij is Jaarbeurs het verbindende platform voor mensen, markten en talent. Met haar fysieke locatie in Utrecht, meer dan 40 merken en toonaangevende online platforms staat Jaarbeurs midden in de samenleving en is volop in beweging.

LVTPR

Logo Netskope
Logo Red Hat, Inc.
Logo Auth0