www.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nl
2472 volgers blijven op de hoogte!
PR: Marcommit

Aerohive introduceert beveiligingsoplossing die netwerken tegen IoT-aanvallen beschermt

Software Defined LAN roept aanvallen een halt toe bij eerste contact met netwerk

Amstelveen, 2 november 2016 Aerohive Networks® (NYSE:HIVE) introduceert een Internet of Things (IoT) beveiligingsoplossing voor vaste en draadloze netwerken. Deze oplossing is gebaseerd op de Software Defined LAN (SD-LAN)-architectuur van Aerohive en beschermt netwerken tegen cyberaanvallen zoals de DDoS-aanval van 16 oktober door het Mirai-botnet. Hierbij zetten cybercriminelen ruim een half miljoen apparaten in voor een aanval die een groot aantal populaire internetdiensten platlegde, waaronder Twitter, Spotify, Airbnb, Netflix en Reddit. Aerohive organiseert op 3 november een interactief webinar over de beveiliging van draadloze netwerken via Facebook Live.

SD-LAN van Aerohive biedt een antwoord op de opkomst van IoT-aanvallen door beveiligingsmechanismen toe te passen op het punt waarop het IoT-verkeer voor het eerst in contact komt met het netwerk. Dit biedt organisaties een eerste verdedigingslinie tegen IoT-malware. De oplossing beschermt draadloze toegangsnetwerken met geavanceerde Software Defined Private Pre-Shared Key (PPSK) technologie. Hierdoor wordt alleen toegang verleend aan bekende en geauthentiseerde apparaten. Dit wordt aangevuld met een functionaliteit die overzicht en grip op applicaties biedt, zodat organisaties precies kunnen zien wat er binnen het netwerk gebeurt. De oplossing past daarnaast beveiligingsregels toe op het dataverkeer via deep packet inspection-firewalls. Met de cloudgebaseerde beheerfunctionaliteit kunnen organisaties problemen binnen het netwerk direct identificeren en ondervangen.

Aantal IoT-apparaten neemt razendsnel toe
De opmars van het IoT en de daarmee gepaarde wildgroei van verbonden apparaten schept interessante nieuwe kansen voor bedrijven. In 2020 zullen ruim 25 miljard IoT-apparaten toegang tot netwerken zoeken. De overgrote meerderheid daarvan zal hiervoor gebruikmaken van draadloze verbindingen. Dit brengt een ongekend aantal nieuwe beveiligingsrisico’s met zich mee. IoT-apparaten die met het netwerk zijn verbonden zijn vervaardigd door duizenden verschillende fabrikanten. Vaak gaat het om weinig geavanceerde apparatuur met een uiterst beperkte user interface, als ze die al hebben. Dit maakt het lastig om deze apparaten te vertrouwen en beveiligen. Zoals aangetoond door de aanval door het Mirai-botnet kunnen met malware besmette IoT-apparaten de netwerken van zelfs de grootste internetgiganten platleggen. De vaak statische en onbewaakte IoT-apparatuur moet door het netwerk worden beschermd, en tegelijkertijd moet het netwerk tegen deze apparaten worden beschermd. Organisaties kunnen gebruikmaken van een aanpasbaar, flexibel en veilig SD-LAN om de beveiliging van de toegangslaag van het netwerk kracht bij te zetten.

David Greene, chief marketing officer bij Aerohive Networks: “Organisaties hebben een oplossing voor IoT-beveiliging nodig om te voorkomen dat hun draadloos verbonden waterkoeler of een ander apparaat een verbinding met Moskou maakt. De meeste netwerken zijn te broos om de exponentiële groei van het IoT op te vangen. De SD-LAN-oplossing van Aerohive brengt aanpasbaarheid en beveiliging van het netwerk op basis van onze draadloze access points, switches en cloudgebaseerde beheerfunctionaliteit, die het netwerk van binnen en buiten veilig houdt.”

Overige informatie

SD-LAN architectuur
De Software Defined Security-technologie van Aerohive maakt deel uit van de SD-LAN-architectuur. Deze biedt meer overzicht en grip op toegangsnetwerken, centraal beheer van beveiligingsregels en aanvullende bescherming. De architectuur dringt daarnaast de beheercomplexiteit terug.
  • Veilige IoT-authenticatie en -encryptie – Voor elk IoT-apparaat kan nu een uniek wachtwoord worden gebruikt, zodat het binnen het netwerk kan worden geïdentificeerd en beveiligd. Aerohive maakt hiertoe gebruik van Software Defined Private Pre-Shared Key-technologie, die de voordelen van 802.1X-netwerkbeveiliging ontsluit zonder certificaten-overhead of de noodzaak van speciale cliënt configuraties. Software Defined Private Pre-Shared Keys kunnen zelfs worden gebruikt voor IoT-apparaten die geen ingebouwde ondersteuning bieden voor 802.1X. Organisaties kunnen tienduizenden unieke sleutels voor individuele apparaten of groepen apparaten creëren (en intrekken) op basis van één SSID. Deze sleutels kunnen worden beheerd via de cloud, via apps of op basis van selfservice door geregistreerde gebruikers.

• Overzicht en controle – De deep packet inspection firewall van Aerohive op de toegangslaag maakt het mogelijk om IoT-apparaten upstream en downstream prioriteit toe te kennen en in quarantaine zetten, zodat geïnfecteerde apparaten de rest van het netwerk niet kunnen besmetten. De firewall is daarnaast in staat om de bandbreedte voor bepaalde IoT-applicaties te beperken, DDoS-verkeer te detecteren en te blokkeren, gevaarlijke activiteiten te neutraliseren en de toegang van IoT-apparatuur te beperken.

• Context gebaseerde beleidsregels – Veilige en context gebaseerde beleidsregels bepalen welke gebruikers en apparaten toegang tot het netwerk kunnen krijgen. De beleidsregels bepalen daarnaast tot in het detail wat deze gebruikers en apparaten kunnen doen zodra zij verbonden zijn. Hiertoe wordt gebruikgemaakt van op rollen gebaseerde profielen, toegangsbeperkingen op basis van de locatie en/of het tijdstip van de dag, VLAN-inperking, applicatierechten en bandbreedtebeheer.

• Centraal beheerde toepassing van beveiligingsregels – Gebruikers kunnen vanaf elke gewenste locatie beleidsregels voor veilige toegang definiëren, toepassen en bewaken via publieke en private cloud-netwerken. De cloud-architectuur van SD-LAN vereenvoudigt het gebruik en beheer van vaste en draadloze netwerken, terwijl het gebruik van cloud-netwerken bijdraagt aan de juiste balans tussen veilige en eenvoudige toegang.

Overige citaten
“De software defined PPSK-technologie van Aerohive biedt veilige toegang aan apparaten zonder Active Directory-accounts. Dit heeft ons enorm geholpen om ons netwerk veilig te houden”, aldus BJ Stahlin, senior WAN administrator bij Ingram Entertainment Inc. “In tegenstelling tot WPA2/PSK, waarbij één wachtwoord door tal van apparaten wordt gedeeld op basis van dezelfde SSID, biedt de PPSK-technologie van Aerohive authenticatie met een uniek wachtwoord voor elk apparaat.”

“Het IoT zorgt voor een toevloed van miljarden relatief weinig geavanceerde apparaten. Het aanvalsoppervlak van netwerken wordt daarmee groter dan ooit", zegt Zeus Kerravala, principal analyst bij ZK Research. "Dit vraagt om krachtiger beveiligingsmechanismen voor de netwerktoegang in de vorm van real-time overzicht en grip op applicaties, veilige IoT-authenticatiemethoden zoals PPSK, afdwinging van gedetailleerde beveiligingsregels op de netwerkrand en tools voor centrale rapportage en bewaking. Dit alles zou moeten worden bewerkstelligd zonder de complexiteit van het ICT-beheer te vergroten.”

Interactieve Webinar
‘Like’ de Facebook-pagina van Aerohive om op donderdag 3 november om 18:30 CET deel te nemen aan een interactief live webinar. Hierbij wordt ingegaan op de manier waarop de Software Defined Security-technologie binnen de SD-LAN-architectuur van Aerohive organisaties in staat stelt om te profiteren van de kansen die het Internet of Things te bieden heeft, terwijl hun netwerk afrekent met IoT-bedreigingen.

Over Aerohive Networks
Aerohive (NYSE: HIVE) verbindt klanten op eenvoudige en betrouwbare wijze met de informatie, applicaties en inzichten die zij nodig hebben om te groeien. Het simpele, schaalbare en veilige platform levert mobiliteit zonder beperkingen. Voor haar wereldwijde klanten is ieder access point een startpunt. Het hoofdkantoor van het in 2006 opgerichte Aerohive bevindt zich in Sunnyvale in Californië. Voor meer informatie bezoek http://www.aerohive.com, bel 0800-0200462, volg @Aerohive op Twitter, abonneer op het blog, word lid van de community of word fan op Facebook.

“Aerohive” is een gedeponeerd merk van Aerohive Networks, Inc. Alle product- en bedrijfsnamen die in dit document worden vermeld zijn merken of gedeponeerde merken van hun respectieve eigenaars. Alle rechten voorbehouden.

Safe Harbor Statement
This press release contains forward-looking statements, including statements regarding new Aerohive product and service offerings and statements regarding their expected performance, market receptiveness and competitive advantage. These forward-looking statements are based on current expectations and are subject to inherent uncertainties, risks and changes in circumstances that are difficult or impossible to predict. The actual outcomes and results may differ materially from those contemplated by these forward-looking statements as a result of these uncertainties, risk and changes in circumstances, including, but not limited to, risks and uncertainties related to: our ability to continue to attract, integrate, retain and train skilled personnel, general demand for wireless networking in the industry verticals targeted or demand for Aerohive products in particular, unpredictable and changing market conditions, risks associated with the deployment, performance and adoption of new products and services, risks associated with our growth, competitive pressures from existing and new companies, technological change, product development delays, our inability to protect Aerohive intellectual property or to predict or limit exposure to third party claims relating to its or Aerohive's intellectual property, and general market, political, regulatory, economic and business conditions in the United States and internationally.

Additional risks and uncertainties that could affect Aerohive’s financial and operating results are included under the captions "Risk Factors" and "Management's Discussion and Analysis of Financial Condition and Results of Operations," in the Company’s recent annual report on Form 10-K and quarterly report on Form 10-Q. Aerohive’s SEC filings are available on the Investor Relations section of the Company’s website at http://ir.aerohive.com and on the SEC's website at www.sec.gov. All forward-looking statements in this press release are based on information available to the Company as of the date hereof, and Aerohive Networks disclaims any obligation to update the forward-looking statements provided to reflect events that occur or circumstances that exist after the date on which they were made, except as required by law.

Marcommit
Lisanne van der Drift