www.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.comwww.marcommit.nl
Datum: (4 jaar en 165 dagen geleden)
PR: LEWIS

BARC zet Qlik Sense op eerste plaats voor klant- en producttevredenheid

Qlik Sense debuteert in de BARC BI Survey als leider in 13 categorieën

Schiphol, 31 oktober 2016Qlik®, leider in visual analytics, maakt bekend dat Qlik Sense® door BI-softwaregebruikers wereldwijd als beste beoordeeld is voor klant- en producttevredenheid, project succes, zakelijke waarde en prestatietevredenheid. Dit blijkt uit de BI Survey 16, wereldwijd uitgevoerd onder bedrijven die BI-oplossingen inzetten voor hun bedrijfsvoering, uitgevoerd door BARC (Business Application Research Center), onafhankelijk analist voor de software-industrie. Qlik Sense debuteerde dit jaar als leider in maar liefst 13 categorieën, waaronder selfservice, leveranciersondersteuning, prijs-kwaliteitverhouding, prestatietevredenheid, zakelijke voordelen en gegevensverkenning en -visualisatie. Ook QlikView® scoorde goed in de BI Survey. De oplossing eindigde dit jaar voor de derde keer op rij op de eerste plaats als beste oplossing om aan te schaffen.

Carsten Bange, oprichter en CEO van BARC: “Qlik Sense krijgt in de categorie ‘zakelijke voordelen’ uitstekende waarderingen ten opzichte van andere BI-oplossingen van grote internationale leveranciers. Hieruit blijkt dat de oplossingen van Qlik een belangrijke pijler zijn voor de bedrijfsvoering van organisaties. Hoewel Qlik Sense relatief nieuw is, overtuigt de oplossing met sterke zakelijke resultaten en korte implementatiecycli voor BI-projecten. Uit ons onderzoek blijkt verder dat gebruikers Qlik Sense hoge scores toekennen in innovatiegerelateerde categorieën, zoals cloud BI, mobile BI en locatie-intelligentie.”

“Sinds de oprichting van Qlik zorgen wij al voor opschudding in de markt en wij blijven met gedurfde initiatieven komen”, aldus Lars Björk, CEO van Qlik. “Wij zijn trots op de resultaten van het onderzoek. Niet alleen omdat ze getuigen van de kracht van de oplossingen van Qlik, maar ook omdat ze gebaseerd zijn op de praktijkervaringen van onze klanten. Het is ons doel om analytics intuïtief, gebruiksvriendelijk en zelfs een tikkeltje verslavend te maken. Het feit dat we de concurrentie achter ons hebben gelaten in belangrijke categorieën, zoals prestatievermogen en klantentevredenheid, geeft aan dat ons platform is uitgegroeid tot een onmisbaar onderdeel van de bedrijfsvoering van onze klanten.”

Meer informatie over de BI Survey 16 van BARC is te vinden op www.bi-survey.com of download een gratis exemplaar van het ‘BI Survey 16 Qlik Ranking’-rapport via www.qlik.com/BARC2016.

Over Qlik
Qlik® is het toonaangevende visual analytics platform en de pionier op het gebied van business intelligence, gedreven door gebruikers. Qlik’s portfolio, met cloud-based en on-premise oplossingen, voldoet aan de groeiende behoefte van klanten naar rapportage en visuele self-service analyses voor guided, embedded en op maatgemaakte analytics, ongeacht de locatie van data. Klanten die Qlik Sense®, QlikView® and Qlik® Cloud gebruiken, halen betekenis uit informatie van verschillende bronnen en ontdekken verborgen relaties tussen data. Dit leidt tot inzichten die goede ideeën tot stand brengen. Het hoofdkantoor van Qlik is gevestigd in Radnor, Pennsylvania. Qlik werkt in meer dan 100 landen en heeft meer dan 40.000 klanten wereldwijd.

###

© 2016 QlikTech International AB. All rights reserved. Qlik®, Qlik® Sense, QlikView®, QlikTech®, Qlik Cloud®, Qlik DataMarket®, Qlik Analytics Platform®, Qlik NPrinting™, Qlik Connectors™ en QlikTech logo’s zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van QlikTech International AB. Andere hier gebruikte bedrijfsnamen, productennamen en bedrijfslogo’s zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van hun respectieve eigenaars.

Marcommit
Laura Rijks
qlik@marcommit.nl
Laatste van Qlik
Zorgservice XL ontzorgt ziekenhuizen met inzet Qlik Sense

Vijf datatrends die je absoluut niet mag missen in 2020

Bedrijven werven liever mensen met praktische datavaardigheden dan datawetenschappers
Verstreken tijd: 4 jaar en 165 dagen
Qlik contact

Logo Qlik

+31 (0)23 727 1900
  InfoBenelux@qlik.com
  www.qlik.com
Qlik sociaal

Qlik tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo Alcadis