www.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nl
2475 volgers blijven op de hoogte!
PR: Lubbers De Jong

Swisscom leidt klanten het digitale tijdperk in met Red Hat OpenStack Platform en Red Hat Virtualisatie

Zwitserse dienstverlener kan met nieuwe omgeving klanten snelle, betrouwbare en innovatieve cloud-services bieden

Amsterdam, 31 oktober 2016 – Red Hat, Inc. (NYSE: RHT), leverancier van opensourceoplossingen, kondigt aan dat Swisscom Red Hat als technologiepartner heeft gekozen om het bedrijf te helpen een modern, agile en uiterst schaalbaar cloud-platform neer te zetten. Door het Red Hat OpenStack Platform en Red Hat Virtualisatie als basis te gebruiken voor zijn nieuwe cloud-infrastructuur, is Swisscom er in geslaagd om sneller en efficiënter nieuwe digitale producten te ontwikkelen en te leveren.

Swisscom, een toonaangevende telecomprovider in Zwitserland, heeft zijn hoofdkantoor in Ittigen, dicht bij de Zwitserse hoofdstad Bern. Klanten zoals Swiss Re en Dorma Kaba, gebruiken de cloud-diensten van Swisscom om hun software te ontwikkelen en te bouwen.

Swisscom wilde zijn cloud-aanbod uitbreiden om zijn leidende positie te behouden, en tegelijk een groeiend klantenbestand ondersteunen, dat wil profiteren van nieuwe en opkomende digitale diensten. Dit vereist een technologieplatform dat de flexibiliteit kan bieden die nodig is om voortdurende innovatie en ontwikkeling te ondersteunen – voor zowel de eigen organisatie als het klantenbestand.

De organisatie koos Red Hat als zijn voorkeurstechnologiepartner, in de wetenschap dat het Red Hat OpenStack Platform een zeer schaalbare, open, en gebruiksklare Infrastructure-as-a-Service-oplossing (IaaS) biedt. Het Red Hat OpenStack Platform biedt een open basis voor schaalbare cloud-implementaties en wordt ondersteund door de Red Hat Enterprise Support-lifecycle. Het Red Hat OpenStack Platform voorziet nu in het infrastructurele fundament dat nodig is voor het aanbieden van de Platform-as-a-Service (PaaS) diensten van Swisscom. Door flexibele bandbreedte aan te bieden op basis van workloads, helpt Swisscom om rapid prototyping en agile development te vereenvoudigen, terwijl het ook een self-service omgeving aan klanten van Swisscom levert, waarmee zij hun eigen applicaties kunnen ontwikkelen.

Een opensourceomgeving was een belangrijke factor in de beslissing van Swisscom, maar ook de ecosysteemdeskundigheid van Red Hat. Swisscom erkende de bijdragen van Red Hat aan de upstream OpenStack-community, en werkte samen met Red Hat Consulting om toegang te krijgen tot de upstream en downstream deskundigheid, evenals het leiderschap van Red Hat in het leveren van een gebruiksklaar OpenStack-platform voor honderden organisaties wereldwijd.

Naast het kiezen van Red Hat OpenStack Platform om zijn cloud-platform te leveren, gebruikt Swisscom ook Red Hat Virtualization. Deze oplossing gebruikt dezelfde KVM-gebaseerde virtualisatietechnologie als in het Red Hat OpenStack-platform. Dit betekent dat hetzelfde team de omgevingen kan beheren en dat Swisscom meer consistentie kan realiseren. Met zowel het Red Hat OpenStack Platform als Red Hat Virtualization, kan Swisscom nu gemakkelijker zijn clusters on-demand schalen en implementaties volledig automatiseren, en dit alles terwijl downtime tijdens productiewijzigingen wordt beperkt. Tevens kan het de platformdichtheid vergroten en verschillende workloads van klanten op dezelfde cluster en hetzelfde platform hosten.

Als gevolg van de omvang en flexibele cloud computing-capaciteit die door het Red Hat OpenStack Platform wordt geleverd, heeft Swisscom nieuwe diensten gecreëerd. Een voorbeeld is MyCloud, een nieuwe cloud-applicatie die is ontworpen om onbeperkte opslagruimte te bieden voor residentiële klanten. De applicatie wordt ontwikkeld, gehost en beheerd op het Red Hat OpenStack Platform.

Quotes

Marco Hochstrasser, head of Cloud Platform Development van Swisscom
“Onze missie bij Swisscom is om elke burger in Zwitserland een stukje van de cloud te geven. Wij zijn één van de eerste dienstverleners in Europa die een openbaar, commercieel cloud-aanbod lanceren, op de schaal waarop wij dat doen. Het Red Hat OpenStack-platform stelt ons in staat om een stap verder te gaan met onze cloud-strategie, en helpt ons om op meerdere manieren flexibeler te zijn. We kunnen onze clusters naar boven en beneden schalen; we kunnen onze implementaties volledig automatiseren; en we hebben onze downtime beperkt wanneer we veranderingen in de productie doorvoeren. Als gevolg daarvan gebruiken organisaties buiten Zwitserland onze oplossing. En daar zijn we trots op.”

Stephan Massalt, vice-president of Cloud van Swisscom
“Swisscom is toegewijd om onze klanten in het digitale tijdperk te leiden. Om een partner van ons te zijn betekent dat je echt bezighoudt met de manier waarop we onze oplossingen bouwen, hoe we die aan onze klanten leveren, en hoe we ze in de toekomst ontwikkelen. Red Hat is een belangrijke partner in deze missie.”

Radhesh Balakrishnan, general manager OpenStack van Red Hat
“Als een gebruiker van telecom- en IT-diensten verwacht ik de beschikbaarheid van innovatieve toepassingen. Als technoloog kan ik de uitdagingen waarderen waar operators als Swisscom mee te maken hebben om deze nieuwe diensten op de markt te brengen. Het geeft daarom ook veel voldoening om te zien hoe de flexibiliteit en schaalbaarheid van het Red Hat OpenStack Platform en Red Hat Virtualization worden gebruikt om innovatieve nieuwe diensten op de markt te brengen.”

Extra informatie Volg Red Hat Over Red Hat, Inc.
Red Hat staat wereldwijd aan de top als leverancier van opensourceoplossingen. Met een community-gedreven benadering biedt Red Hat een betrouwbare en high-performance cloud, Linux, middleware, storage en virtualisatietechnologieën. Daarnaast biedt Red Hat ondersteuning, training en consultancy. Als de verbindende factor in een wereldwijd netwerk van enterprises, partners en open source communities helpt Red Hat essentiële en innovatieve technologieën te creëren die groei faciliteren en klanten voorbereiden voor de toekomst. Kijk voor meer informatie op: www.redhat.com.

Certain statements contained in this press release may constitute “forward-looking statements” within the meaning of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Forward-looking statements provide current expectations of future events based on certain assumptions and include any statement that does not directly relate to any historical or current fact. Actual results may differ materially from those indicated by such forward-looking statements as a result of various important factors, including: risks related to the ability of the Company to compete effectively; the ability to deliver and stimulate demand for new products and technological innovations on a timely basis; delays or reductions in information technology spending; the integration of acquisitions and the ability to market successfully acquired technologies and products; the effects of industry consolidation; uncertainty and adverse results in litigation and related settlements; the inability to adequately protect Company intellectual property and the potential for infringement or breach of license claims of or relating to third party intellectual property; risks related to data and information security vulnerabilities; ineffective management of, and control over, the Company’s growth and international operations; fluctuations in exchange rates; and changes in and a dependence on key personnel, as well as other factors contained in our most recent Annual Report on Form 10-K (copies of which may be accessed through the Securities and Exchange Commission’s website at http://www.sec.gov), including those found therein under the captions “Risk Factors” and “Management’s Discussion and Analysis of Financial Condition and Results of Operations”. In addition to these factors, actual future performance, outcomes, and results may differ materially because of more general factors including (without limitation) general industry and market conditions and growth rates, economic and political conditions, governmental and public policy changes and the impact of natural disasters such as earthquakes and floods. The forward-looking statements included in this press release represent the Company’s views as of the date of this press release and these views could change. However, while the Company may elect to update these forward-looking statements at some point in the future, the Company specifically disclaims any obligation to do so. These forward-looking statements should not be relied upon as representing the Company’s views as of any date subsequent to the date of this press release.

###

Red Hat, Red Hat Enterprise Linux, OpenShift and the Shadowman logo are trademarks of Red Hat, Inc., registered in the U.S. and other countries. Linux® is the registered trademark of Linus Torvalds in the U.S. and other countries.
Eerder van Red Hat, Inc.
4 nov 2019 Red Hat voegt voorspellende modellen toe aan nieuwste versie van Red Hat Process Automation

23 okt 2019 Red Hat werkt met Vodafone Idea samen om een Network-as-a-Platform te bouwen

17 okt 2019 Red Hat breidt Kubernetes-ontwikkelaarservaring uit met nieuwe versie Red Hat OpenShift 4
Persberichten van maandag 18 november 2019
Zie ginds komt de Sintbot

NetApp Reports Second Quarter of Fiscal Year 2020 Results

Riverbed zet nieuwe standaard voor SD-WAN voor meer schaalbaarheid en betere prestaties

Toucan Toco zoekt partners in Benelux om groei te versnellen

Volledig waterdichte RVS-panels van essentieel belang in chemische en voedingsmiddelenindustrie

Workiva winnaar op het gebied van klanttevredenheid in onderzoek van Chartis

McCoy gaat samen met Flow en lanceert beheer- en transformatiediensten 2.0

Global Client Programma van Nedap wint GIT Security Award

Kaspersky gaat nu ook klantgegevens uit VS en Canada verwerken en opslaan in Zwitserland

5G in de logistiek: voorbereiden op de toekomst

Onderzoek Fortinet: Cybercriminelen maken vaker gebruik van Ransomware-as-a-Service (RaaS)-oplossing

Zyxel’s nieuwe geavanceerde firewall geeft kleine bedrijven controle over hun cybersecurity

NTT Ltd. deelt cybersecuritytrends die in 2020 bepalend zijn voor businesstechnologielandschap

NTT Ltd. ‘Future Disrupted’ voorspellingen voor 2020
Knowliah erkend als representatieve aanbieder wereldwijd in Enterprise Legal Management Solutions

Paskal van Lomm wint Digital Transformers Awards 2019 met medisch platform Duxxie

Eerste Startupbootcamp Media accelerator 2019 met thema Going Beyond

Effectory is wederom FD Gazelle 2019 en wint de Award in regio West

Nieuwe Bluetooth-headsets van Poly bieden meer connectiviteitsopties en gebruiksvrijheid

Nieuwe financieringsronde versnelt groei Textmetrics

Za-Zo:  Alleen aanleveren

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.lubbersdejong.nlContentbureauContentbureauwww.marcommit.nl