www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureauwww.EVENTIVE.nl
2478 volgers blijven op de hoogte!
PR: Marcommit

Motiv ontvouwt tijdens Infosecurity.nl visie op data-centric security

IJsselstein, 28 oktober 2016 – Het beveiligen van de informatiestromen binnen bedrijven is een actueel onderwerp. Dagelijks wisselen medewerkers grote hoeveelheden bestanden uit met collega’s, klanten en zakenrelaties. Hoe wapenen bedrijven zich in het huidige ‘big-datatijdperk’ tegen het toenemende risico dat derden waardevolle bestanden onderscheppen of dat bestanden verkeerd worden geadresseerd? Motiv laat tijdens de beurs Infosecurity.nl zien hoe security eruitziet in de ‘Data Centric World’.

In een keynote gaat Rohald Boer, Business Line Manager Applicatieontwikkeling, Projectmanagement en Consultancy bij Motiv, dieper in op hoe organisaties zich kunnen wapenen in het huidige big-datatijdperk. “Er is steeds meer data om te analyseren, maar ook om te beschermen. Dat is met een traditionele beveiligingsaanpak niet meer vol te houden”, aldus Boer. “Tijdens Infosecurity.nl tonen wij hoe organisaties en individuele medewerkers data in de cloud op een veilige manier kunnen beheren en uitwisselen. Ook in de toekomst blijft Motiv ervoor zorgen dat onze klanten beschermd gebruik kunnen maken van hun systemen.”

De keynote van Boer vindt plaats op donderdag 3 november om 11:15 uur op stand D100. Op de dag daarvoor gaat Paul Derksen, Senior Security Consultant bij Motiv, in op het toenemende belang van beveiligingsonderzoeken in de Data Centric World. De keynote van Derksen over de ‘Meerwaarde van een beveiligingsonderzoek als Security Baseline’ vindt plaats op woensdag 2 november om 10:30 uur op eerdergenoemde stand.

Debatten over identiteiten, cloudsecurity en de GDPR
Tijdens de debatten over digitale identiteiten, de Europese privacyverordening en cloudsecurity biedt Motiv een exclusieve vooruitblik op security in 2017. Experts aan tafel zijn onder andere Jean Paul Schoonhoven, Chief Privacy Officer van PostNL; Eric Verheul van KeyControls en hoogleraar aan de Radboud Universiteit; Ad van Loon, General Council van Digital Me; Marcel van Galen, Founder Qiy Foundation; Jaap Kuipers, Initiatiefnemer Platform Identity Management Nederland (PIMN) en privacyjurist Friederike van der Jagt. Op woensdag 2 november vinden de debatten plaats op stand D100 om respectievelijk 13:00 uur, 14:00 uur en 15:00 uur.

Wat is er verder te doen?
  • The Blue Screen. Bezoekers maken tijdens Infosecurity.nl kennis met de ‘Blue Screen’. Bezoekers beleven de securitywereld van dichtbij met een snapshot van het securitylandschap.
  • Demo Capsule Workspace. Maak kennis met volledig veilig mobiel werken op de smartphone. Klik en installeer de Capsule Workspace APP en ontdek de demo.
  • Op woensdag 2 november vanaf 16.00 uur het Motiv Café, waarbij saxofonist Costaronsax en DJ Fem-K het muzikale entertainment verzorgen.

Meer informatie
Wilt u een interview aanvragen met één van de keynotesprekers, de experts aan tafel tijdens de genoemde debatten of een bezoek brengen aan het Motiv Café? Neem contact op met Bastiaan Schoonhoven, Marketing Manager bij Motiv, via 06-5346 0516 of bastiaan.schoonhoven@motiv.nl.

Over Motiv
Motiv - een Nederlandse, private onderneming, opgericht in 1998 - is de toonaangevende IT security- dienstverlener die organisaties in zowel de publieke als de private sector voorziet van IT- beveiligingsoplossingen en –diensten ter voorkoming van cybercriminaliteit, datadiefstal en datalekken. De ervaren security-professionals van Motiv identificeren zorgvuldig beveiligingsrisico’s bij klanten en bieden, door het combineren van hoogwaardige kennis, slimme ideeën en technologische mogelijkheden, innovatieve oplossingen die zorgen voor optimaal beveiligde bedrijfsprocessen en –toepassingen. Klanten ervaren ontzorging door het minimaliseren van risico’s en de continue aandacht voor de juiste balans tussen die risico’s, kosten en gebruiksgemak.

Motiv (IJsselstein), een Managed Security Services Provider (MSSP), biedt een volledig pakket aan diensten, variërend van levering, ontwerp en implementatie tot en met outsourcing van security. Het eigen Security Operations Center (SOC) wordt ingezet om cyberaanvallen, kwetsbaarheden en datalekken op te sporen, te voorkomen en te beperken. Door de achtergrond en competenties van Motiv in applicatieontwikkeling, database- en netwerktechnologie merken klanten dat Motiv business vraagstukken goed verstaat en de plaats van security binnen het IT-landschap goed begrijpt. Slagvaardigheid, kwaliteit en Motiv’s bedrijfscultuur zijn onderscheidende kenmerken waardoor klanten optimale klanttevredenheid ervaren.

Motiv’s bedrijfsprocessen zijn gecertificeerd op basis van ISO9001 (kwaliteitsmanagement), ISO27001 (informatiebeveiliging) en ISO20000 (Service Management op basis van ITILv3).

Kijk voor meer informatie op www.motiv.nl en www.mSafe.nl en volg Motiv op Twitter via @MotivNL.

Meer informatie
Marcommit
Lisanne van der Drift
motiv@marcommit.nl

Eerder van Motiv ICT Security
26 sep 2019 Cisco sluit zich aan bij Motiv’s Consortium tegen Cyberpesten

17 sep 2019 Motiv trakteert security experts tijdens SOC Experience Day op een kijkje in de toekomst van cybersecurity

16 jul 2019 Protinus IT, Motiv ICT Security en Vodafone Business winnen aanbesteding GGI-Veilig

Logo Marcommit

Logo ICT-Partners
Logo NEG-ITSolutions
Logo Remain Software
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo Levelfour
Logo Botz4U
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo True B.V.
Logo Curvature
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Dataplace
Logo Global Knowledge
Logo Global Knowledge
Logo PQR B.V.
Logo SecureMe2
Logo Schneider Electric
Logo Fellowes Benelux
Logo Klarna
Logo Totaalbesparen.com
Logo Veeam Software
Logo Flanderijn
Logo Solar Nederland B.V.
Logo devolo
Logo Citrix
Logo BCT
Logo Onguard
Logo Palo Alto Networks
Logo maincubes B.V.
Logo QA Consulting

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureauwww.EVENTIVE.nl