www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nl
2473 volgers blijven op de hoogte!
PR: Franssen Communicatie

Wibu-Systems vergroot opslagcapaciteit van CMDongles met Hyperstone technologie

Firmware van controllers voor flash memory via API te combineren met aanvullende functionaliteit van bedrijfseigen firmware

Karlsruhe/Kaiserslautern, oktober 2016 – Wibu-Systems zal  zijn beveiligingstechnologie met   CMDongles in samenhang met flash memory gaan voorzien van Hyperstone NAND technologie. Daardoor komt meer geheugenruimte (8 gigabyte) beschikbaar om op de diverse dongle varianten naast beveiligde licentiesleutels en data ook complete (bootable) versies van besturingssystemen te laden. Op deze manier laten systemen en enkelvoudige applicaties zich eenvoudig activeren vanuit een beveiligde dongle, uitgevoerd in Secure Digital (SD), microSD, CompactFlash (CF), CFast cards, USB stick of een ander extern apparaat met USB poort.

Voor zijn nieuwe generatie USB dongles, de CmStick/M, gebruikt Wibu-Systems de nieuwe USB 3.1. controller van Hyperstone. Daarnaast zijn de CmCard producten voorzien van Hyperstone controllers voor geheugenkoppelingen via SD/eMMC en S-ATA. Gecombineerd met  Hyperstone’s firmware bieden de controllers  robuust en langdurig geheugengebruik voor zwaarbelaste en bedrijfskritische industriële toepassingen. Voor het koppelen van de CodeMeter technologie met ingebouwde smartcardchip aan NAND flash massa opslag maakt Wibu-Systems gebruik van Hyperstone’s Application Programming Interface (API). Daarmee is bedrijfseigen firmware  met unieke, aanvullende functionaliteit in de vorm van een Customer Firware Extension (CFE)  te combineren met de firmware van Hyperstone, terwijl de controle over de ontwikkelde softwarecode welbinnen de Wibu-Systems ontwikkelomgeving blijft. De CMDongle technologie laat zich op deze manier gebruiken voor het veilig vastleggen van activeringsleutels,  cryptografisch beveiligd via AES (Advanced Encryption Standard,  RSA (Rivest-Shamir-Adleman) en ECC (Elliptic Curve Cryptography)  plus duizenden gebruikslicenties. Deze zijn aan te maken en te beëindigen voor een brede reeks door software aangestuurde systemen en apparaten. Het is zelfs mogelijk om licenties afkomstig van verschillende softwarepartijen op één CMDongle onder te brengen.

Wibu-Systems is aanwezig op het Design Automation & Embedded Systems evenement op 2 november a.s. in  het 1931 congrescentrum Brabanthallen in Den Bosch.  Onder de titel ”Baas in eigen board” geeft Jan-Willem  van de Blaak tijdens het middagprogramma om 15:30 uur inzicht in de ’best practices’ bij het beveiligen van ’embedded’ systemen. T-shirst met speciale opdruk zullen de boodschap van Wibu-Systems  tijdens het evenement versterken . Andere thema’s in D&E  Den Bosch zijn FPGA, IoT en PCB technologiën. Voor meer informatie: http://deneonline.nl/

Over Wibu-Systems
WIBU-SYSTEMS AG (WIBU®) met het hoofdkantoor in het Duitse Karlsruhe , is in 1989 opgericht door  Oliver Winzenried en Marcellus Buchheit. De onderneming is een innovatieve marktleider op het gebied van beveiligingstechnologie voor mondiaal softwarelicentiebeheer. De brede reeks oplossingen van Wibu-Systems bieden een oplossing voor het afschermen van alle vormen van digitale content, inclusief intellectueel kapitaal en software applicaties voor computer systemen, mobiele toepassingen, industriële automatiseringsoplossingen en cloud-diensten.  Wibu-Systems BV is een zelfstandige onderneming, gevestigd in Hengelo  en staat onder leiding van Marcel Hartgerink. Via zijn bedrijf Identi-Holding BV is hij tevens eigenaar van Wibu-Systems Ltd en de overige bedrijven, verantwoordelijk voor de activiteiten in België, Frankrijk,  Ierland, Italië, Portugal en Spanje,

Voor meer informatie: www.wibu-systems.nl, tel.: 074 7501495