www.LVTPR.nlwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
2476 volgers blijven op de hoogte!
PR: The Communication Force

Smappee beloont eigenaren van zonnepanelen met gratis virtuele munt SolarCoin

Wereldprimeur voor Nederlandse energiemonitor-gebruikers

Kortrijk, 26 oktober 2016 – Smappee is ’s werelds eerste leverancier van onafhankelijke energiemonitoren die consumenten SolarCoins laat sparen voor de productie van zonne-energie. Hiervoor werkt Smappee nu samen met de SolarCoin Foundation.

SolarCoin is het grootste community-based beloningsprogramma voor zonne-energie ter wereld. Het systeem maakt gebruik van blockchaintechnologie en biedt een extra beloning aan mensen die zonne-energie produceren. Alle eigenaren van zonnepanelen, zowel particulier als zakelijk, ontvangen één SolarCoin voor iedere geproduceerde MWh aan elektriciteit uit zonne-energie. Ze kunnen hun SolarCoins vervolgens omzetten in echt geld of opsparen. De munt is gebaseerd op hetzelfde principe als de bitcoin.

Stefan Grosjean, CEO van Smappee: "In de toekomst zullen onze woningen fungeren als decentrale energiehubs, met elkaar verbonden door middel van slimme energienetten. Blockchaintechnologie, zoals SolarCoin, is een geweldige manier om informatie tussen al deze hubs uit te wisselen en de energietransitie te versnellen."

Vanaf heden biedt Smappee haar gebruikers eenvoudig en automatisch toegang tot gratis SolarCoins. "Onze app geeft gebruikers nu al een snel en handig real-timeoverzicht van de productie van hun zonnepanelen. Nu kunnen ze ook zien hoeveel SolarCoins ze verdiend hebben", zegt Stefan Grosjean. "Eigenaren van zonnepanelen besparen sowieso al door zelf energie te produceren, maar de gratis SolarCoins bieden een extra stimulans. We zien dit als een mooie beloning voor mensen die al in zonnepanelen investeren. Voor wie dat nog niet doet, kan het een extra reden zijn om over te schakelen op duurzame energie."

Smappee is de eerste datalogger wereldwijd die gebruik maakt van SolarCoins. François Sonnet van SolarCoin is ervan overtuigd dat de samenwerking met Smappee nog meer mensen kan overhalen om over te stappen op zonne-energie. "Iedereen wint erbij. Hoe meer mensen gebruikmaken van SolarCoins, hoe meer waarde deze krijgen en hoe meer geld de gebruikers kunnen verdienen. Anderzijds zullen onze gegevens ook steeds betrouwbaarder worden. Tot nu toe registreerden de gebruikers van SolarCoin hun energieproductie iedere zes maanden. De integratie met Smappee stelt ons in staat om de productie van zonne-energie realtime te controleren en gegevens te verzamelen die kunnen worden gebruikt om de luchtvervuiling te meten en de klimaatverandering op te volgen."

Stefan Grosjean: "Smappee had van meet af aan de ambitie om het voortouw te nemen in de energietransitie. De SolarCoin Foundation deelt deze ambitie, ook zij wil innoveren en de energie-industrie wakker schudden. Dankzij het SolarCoin-systeem kunnen mensen zelf zonne-energie kopen en verkopen. Je verkoopt aan je buurman, maar ook aan mensen in Afrika of de Verenigde Staten. SolarCoin wil consumenten onafhankelijkheid bieden en controle geven over hun eigen energieverbruik en –productie. Alle betrokkenen profiteren van onze samenwerking met de SolarCoin Foundation. Onze klanten verdienen wat extra en het SolarCoin-netwerk krijgt de kans om te groeien en meer mensen te inspireren om over te schakelen op hernieuwbare energiebronnen."
Eerder van smappee

Logo Remain Software
Logo Levelfour
Logo Botz4U
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo True B.V.
Logo Curvature
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Dataplace
Logo Global Knowledge
Logo Global Knowledge
Logo PQR B.V.
Logo Belcentrale.nl
Logo Totaalbesparen.com
Logo Veeam Software
Logo Flanderijn
Logo Solar Nederland B.V.
Logo devolo
Logo Citrix
Logo BCT
Logo Onguard
Logo Palo Alto Networks
Logo maincubes B.V.
Logo QA Consulting
Logo Pegasystems
Logo Shippeo
Logo Protime BV
Logo Intermax

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl