www.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nlContentbureau
2478 volgers blijven op de hoogte!
PR: Marcommit

Hybride professional krijgt nog te weinig kansen

Amsterdam, 25 oktober 2016 – Uit onderzoek van sourcing partner FastFlex blijkt dat niet alleen de arbeidsmarkt flexibeler wordt, maar dat arbeidskrachten zelf ook steeds flexibeler worden. Het contract wordt minder belangrijk gevonden en medewerkers willen meer vrijheid met betrekking tot het invullen van hun werkzaamheden. De opkomst van hybride professionals – mensen die een vaste baan combineren met ondernemerschap of maatschappelijke werkzaamheden – is niet te stoppen. Het geschatte aantal hybride professionals loopt uiteen van 200.000 volgens cijfers van het CBS, tot 600.000 zzp’ers volgens het IBO zzp-rapport.Het fenomeen wordt nog niet omarmd door alle branches. Het risico hiervan is dat talent wegloopt of het juiste talent niet aangetrokken kan worden.

Een hybride professional is bijvoorbeeld een marketingprofessional die naast zijn fulltime baan ook nog bedrijven voorziet van advies op het gebied van strategie en positionering. Of iemand die naast een vaste baan ook een eigen lifestyle blog heeft. Uit onderzoek van de Kamer van Koophandel blijkt dat het aantal hybride professionals snel toeneemt, vooral onder vrouwen, gepensioneerden en starters. Organisaties zullen hier op den duur profijt van hebben. Door medewerkers vrijheid en verantwoordelijkheid te geven, voelen werknemers zich uiteindelijk meer betrokken bij de organisatie en betrokken medewerkers zorgen voor betere bedrijfsresultaten. FastFlex voorziet dat deze groei voorlopig aanhoudt en raadt organisaties aan zich nu al hierop in te richten.

Lang niet alle branches zien de voordelen van de hybride professional. Uit het bedrijvenoverzicht van de KvK blijkt dat branches zoals de financiële dienstverlening en logistiek achterblijven tegenover branches als ICT, bouw en energie, waarbij een forse groei te zien is. De hybride professional beschikt vaak over vakoverstijgende competenties, zoals adviesvaardigheid, persoonlijke presentatie en een groot vermogen tot netwerken. Wanneer de hybride professional niet als optie wordt overwogen, wordt toegang tot bepaalde kwaliteiten mogelijk schaars.

Niels Huismans, Business Developer bij FastFlex: “Het is van belang dat bedrijven inzien welke voordelen de hybride professional met zich meebrengt. Door de vrijheid die deze professional heeft, staan ontwikkeling en ontplooiing centraal en zullen zij nieuwe inzichten aandragen. Ook zullen zij zich uiteindelijk meer betrokken voelen bij de organisatie wanneer zij met veel verantwoordelijkheid en vrijheid deel uit maken van een organisatie, waardoor bedrijfsresultaten stijgen. De goodwill die een organisatie creëert bij een professional zal meer dan goedgemaakt en terugbetaald gaan worden.”

Over FastFlex
FastFlex is een onafhankelijke sourcing partner en managed service provider op het gebied van resource management. Hierbij streeft FastFlex naar een zo’n kort mogelijke keten, met een transparante kostenstructuur. Zo weten het inhurende bedrijf én de professional altijd waar zij aan toe zijn. FastFlex draagt zorg voor de volledige keten van inhuur: van het proactief benchmarken van de inhuurtarieven tot het afwikkelen van alle contract gerelateerde zaken. Voor advies over de inrichting van de flexibele schil tot het selecteren van professionals. Daarnaast biedt FastFlex innovatieve en duurzame aanvullende oplossingen voor de professionals, zoals e-invoicing en digital contract signing. FastFlex gaat voor een langdurig partnership en helpt opdrachtgevers het hoogste rendement te behalen. FastFlex is gevestigd in Amsterdam en tevens actief in België. Kijk voor meer informatie op www.fastflex.nl.

Marcommit
Marielle van Zanten
fastflex@marcommit.nl
Eerder van FastFlex
18 jul 2018 Blended workforce vraagt nieuwe leiderschapskwaliteiten

5 jun 2018 Professionals roepen om transparantie over contracten

12 apr 2018 FastFlex: “Mobiliteit op de arbeidsmarkt goed voor werknemer én werkgever”

Logo Marcommit

Logo ICT-Partners
Logo NEG-ITSolutions
Logo Remain Software
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo Levelfour
Logo Botz4U
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo True B.V.
Logo Curvature
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Dataplace
Logo Global Knowledge
Logo Global Knowledge
Logo PQR B.V.
Logo SecureMe2
Logo Schneider Electric
Logo Fellowes Benelux
Logo Klarna
Logo Totaalbesparen.com
Logo Veeam Software
Logo Flanderijn
Logo Solar Nederland B.V.
Logo devolo
Logo Citrix
Logo BCT
Logo Onguard
Logo Palo Alto Networks
Logo maincubes B.V.
Logo QA Consulting

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nl