www.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nl
#INFLUX PRHerken zakelijke websitebezoekers

2514 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
Datum: (5 jaar en 3 dagen geleden)
PR: ItsaRep

Android streeft Apple voorbij op Nederlandse zakelijke smartphonemarkt

Breda, 19 oktober 2016 – 41 procent van de zakelijke smartphones in de Nederlandse markt draait op het Android-platform. Daarmee komt het net iets vaker voor dan het gebruik van Apple toestellen met het bijbehorende iOS-platform (38%). Windows phones van Microsoft nemen de derde plaats in. Ongeveer een zesde van de in kaart gebrachte zakelijke smartphones draait hierop. Hiermee wordt duidelijk dat circa vijftien jaar na ingebruikname van smartphones op grotere schaal, deze drie mobiele besturingssystemen de enige zakelijke overblijvers zijn in een turbulente markt. Dit blijkt uit analyse van Computer Profile op basis van circa 1.200 gesprekken die de afgelopen achttien maanden zijn gevoerd met Nederlandse bedrijfsvestigingen met 50 of meer medewerkers over het gebruik van bedrijfskritische applicaties.

Er is een duidelijk verschil waarneembaar tussen de installed base-aandelen van de mobiele operating systemen en de verspreidingsgraad van de verschillende platforms. Apple iOS komt op meer verschillende locaties voor dan Google Android. Circa drie kwart van de bedrijven met smartphones geeft aan dat er één of meerdere iPhones in gebruik zijn. Zakelijke Android toestellen worden verstrekt door 55 procent van de locaties met smartphones. Omdat het gemiddeld aantal verstrekte Android toestellen per bedrijf hoger is dan iPhones, is de installed base voor Android hoger.

Merken smartphones
Android is het meest voorkomende platform voor smartphones. Op korte voet gevolgd door Apple (iOS). Omdat Android op toestellen van meerdere fabrikanten draait, is de meest voorkomende smartphonefabrikant vooralsnog Apple. Met name in het handelssegment (58%), de industrie (54%), de bouw (45%) en de overheid (46%) ligt het aandeel van iPhones ver boven het gemiddelde. De overall voorsprong op Samsung lijkt de laatste jaren wel steeds kleiner te worden. In 2013 was het aandeel Samsung toestellen in het totaal circa 18 procent, in 2014 bedroeg dat 25 procent, vorig jaar circa 27 procent en nu inmiddels een kleine 30 procent van de zakelijke smartphones. Het aandeel van Samsung is het hoogst in de zorgsector (43%), de overheid en het onderwijs (allebei 39%) en de transportsector (38%).

Mobile Device Management
Bij het managen van de smartphones kunnen organisaties gebruikmaken van oplossingen op het gebied van Mobile Device Management. Circa 23 procent van de bedrijfsvestigingen met 50 of meer werknemers maakt al gebruik van een dergelijke toepassing. Vooral de overheid (39%) en ICT & Utilities (33%) gebruikt al een Mobile Device Management-oplossing.

Als naar het totaal van de genoemde oplossingen voor Mobile Device Management wordt gekeken, blijkt dat MobileIron het meest wordt gebruikt. Net iets minder dan een derde van de aangetroffen Mobile Device Management-oplossingen betreft een MobileIron-toepassing. Daarmee ligt het aandeel van MobileIron op hetzelfde niveau als vorig jaar. Ook de nummer twee, Airwatch van VMWare, kent een haast ongewijzigd aandeel.

-----------------
Noot voor de redactie:
Bijschrift bij afbeeldingen:
Figuur 1: Mobiele operating-systemen
Figuur 2: Leveranciers smartphones zakelijke markt
Figuur 3: Penetratie Mobile Device Management-oplossingen
Figuur 4: Leveranciers Mobile Device Management-oplossingen

Over Computer Profile
Computer Profile is de strategische marketingpartner voor ICT-bedrijven die data omzet in business en meetbare resultaten. Alle relevante gegevens over de doelgroepen worden op permanente basis geactualiseerd, met als resultaat de meest rijke en inzichtelijke data over de IT- en telecomwereld. Computer Profile beschikt over een database met de 30.000 belangrijkste organisaties binnen het bedrijfsleven en de overheid in de Benelux en biedt actuele inzichten in hun ICT-projecten op basis van 180.000 contacten.

Op basis van deze data voert Computer Profile snelle en doeltreffende analyses uit waardoor ICT-organisaties de meest relevante doelgroep kunnen benaderen. Daarnaast kan een team van gekwalificeerde telemarketing agents worden ingeschakeld bij het vinden van relevante projecten door inbound en outbound Demand Generation-activiteiten. De bestaande expertise wordt bovendien aangewend voor het ontwikkelen en op de markt brengen van eigen softwaretools.

Computer Profile heeft vestigingen in Zaventem en Breda en biedt, als initiatiefnemer van de European Market Intelligence Group (EMIG), dezelfde standaard in kwaliteit en uitvoering ook in andere Europese landen. Meer informatie is te vinden op www.computerprofile.com en www.emi-group.com. Of volg Computer Profile via Twitter.

Meer informatie:
Marcommit
Rosalie Hage
computerprofile@marcommit.nl
Laatste van Computer Profile
VMware versterkt marktaandeel servervirtualisatie

Groot deel Nederlandse bedrijven heeft geen beleid voor flexwerken

Verheijen versterkt marketingteam Computer Profile
Check Point Research schetst landschap cyberaanvallen en meldt 86 procent toename in Nederland

Hybride werken maakt een einde aan wachtwoorden

Vier SAP-partners fuseren en gaan samen verder onder bedrijfsnaam Aiden

CTS organiseert tweedaagse Google Innovation Bootcamp
ValidSign Official eSigning Partner PSV

Fullstaq geselecteerd als partner Belastingdienst voor Cloud Native & Container expertise

Boomi voor achtste jaar op rij leider in Gartner Magic Quadrant

Citrix onderzoek laat stand van zaken rond veilig remote werken zien

Friends for Brands onderdeel van Powered by Meaning Groep

Schneider Electric tekent de Green Deal Zero Emission Stadslogistiek (Green Deal ZES)

Shippeo bereikt 103% jaarlijkse groei als ’s werelds meest aanbevolen RTTV-leverancier

Acht keer goud voor Hogeschool Tio in EW Beste Studies 2021

Van Ameyde lanceert IT-platform voor snellere schade-afhandeling

Bijna de helft van de Nederlandse horeca kampt met personeelstekort

Red Hat OpenStack Platform 16.2 verbetert ondersteuning hybrid cloud- en edge-omgevingen

True stelt Marjolein Rietveld aan als COO

Dell Technologies telecom-software en -solutions versnellen 5G- en Open RAN-innovatie

Dell Technologies brengt IT met vernieuwde Edge-oplossingen tot ver buiten het datacenter

Nutanix voor het eerst genoemd als visionair in het 2021 Gartner Magic Quadrant voor Distributed Files and Objects Storage

Zscaler sluit zich aan bij de CrowdStrike CrowdXDR Alliance en kondigt nieuwe integraties aan die Zero Trust Protection uitbreiden naar interne en externe applicaties
Verstreken tijd: 5 jaar en 3 dagen
Computer Profi.. contact

Logo Computer Profile

Computer Profi.. sociaal

Computer Profi.. tweets

Logo Fullstaq B.V.
Logo Open Line
Logo Techni Team
Logo mnemonic cybersecurity
Logo Stichting ITdonations
Logo BarTrack
Logo Escrow4all B.V.
Logo Bryte Blue
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Transfer Solutions
Logo NPRM NV
Logo HubStar
Logo Bergler Flex Solutions
Logo Techone B.V.
Logo Kannegieter
Logo BarTrack
Logo Facilitor
Logo iQibt B.V.
Logo E-mergo
Logo Trueson
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo VPNdiensten.nl
Logo DNA Services B.V.
Logo Boomi
Logo Citrix