www.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (4 jaar en 108 dagen geleden)
PR: KINXX PR

IaaS hosting provider 3W Infra lanceert dedicated servers voor HPC cloud toepassing

Amsterdam, 13 oktober 2016 – 3W Infra, een snelgroeiende Infrastructure-as-a-Service (IaaS) provider met een wereldwijd klantenbestand en meer dan 3.000 dedicated servers in beheer, heeft een dedicated server oplossing gelanceerd voor HPC (high performance computing) doeleinden. De nieuwe dedicated server package is gebaseerd op Dell PowerEdge 430 servers en biedt uitgebreide maatwerkopties. De HPC oplossing is vooral bedoeld voor cloud architecturen die hoge eisen stellen aan een lage latency en hoge throughput.

De peak-2 socket prestaties van de Dell PowerEdge R430 server voorzien 3W Infra’s nieuwe dedicated server package van de nodige power. Deze dedicated servers sluiten volgens 3W Infra nauw aan bij de behoeften van veeleisende cloud omgevingen met high-performance (HPC) workloads.

3W Infra’s engineers hebben de dedicated servers voorafgaand aan de lancering uitgebreid getest. Zij kwamen tot de conclusie dat de Dell PowerEdge R430 servers met dual-cpu processing power zeer geschikt zijn voor toepassingen op het gebied van high-performance computing. De engineers van 3W Infra vinden de dedicated server oplossing een zeer goede optie voor cloud-gebaseerde HPC en toepassingen zoals forex trading, big data en online gaming, maar bijvoorbeeld ook voor missie-kritische databases en applicaties.

Minecraft, World of Warcraft
“Het online spelen van bijvoorbeeld Minecraft, League of Legends, of World of Warcraft, kan een geweldige ervaring zijn, maar alleen als de onderliggende hosting infrastructuur aansluit bij de verwachtingen van de speler,” zegt Roy Premchand, Commercial Director van 3W Infra. “Hetzelfde geldt voor I/O of CPU intensieve taken zoals data analytics en hoge frequentie trading. De onderliggende hosting infrastructuur is in dat geval doorslaggevend voor een succesvol resultaat. De Dell R430 servers die wij gebruiken bieden zeer goede prestaties. Ook kosteneffectief is deze dedicated server oplossing een goede keuze, terwijl de schaalbaarheid nauw aansluit bij evoluerende businessbehoeften.”

Roy Premchand, Commercial Director van 3W Infra
“De datacenter locatie en de connectiviteitsopties met high-performance hardware features maken deze dedicated servers dus bij uitstek geschikt voor forex trading en online gaming, en andere HPC toepassingen,” aldus Roy Premchand, Commercial Director van 3W Infra.

De nieuwe dedicated servers worden ondergebracht in 3W Infra’s datacenter in Amsterdam, een datacenter met een ISO 27001 certificering en Tier 4 specificaties. Dit datacenter is gevestigd op het internetknooppunt in Amsterdam Zuidoost, een gebied met een hoge dichtheid qua internationale internetverbindingen, vlakbij het financiële zakendistrict aan de Zuidas in Amsterdam.

160Gbps Global Network
De dedicated servers worden geleverd met een dedicated up-link (tot 20 Gbps) naar 3W Infra’s hoge volume netwerk met een bandbreedtecapaciteit van momenteel meer dan 160 Gbps. De dedicated server package van 3W Infra is een zeer schaalbare oplossing doordat het bedrijf doelbewust twee keer zoveel netwerkcapaciteit aanhoudt als wat gemiddeld door klanten aan bandbreedte wordt verbruikt.

“Betrouwbaarheid en snelheid zijn eveneens belangrijke features van deze high-performance dedicated servers,” zegt Premchand. “Om betrouwbaarheid en snelheid te kunnen garanderen, maken wij in ons wereldwijde netwerk geen gebruik van peering afspraken. In plaats daarvan heeft 3W Infra een multi-carrier netwerk met puur en alleen transit verkeer. Deze blend van Tier 1 backbone providers met een zeer uitgebreid netwerk aan PoP’s wereldwijd, voorziet 3W Infra van een efficiënt en krachtig netwerk dat uitermate geschikt is voor high-performance behoeften. Onze netwerk policy met alleen transit verkeer zorgt er tegelijkertijd voor dat SLA’s gegarandeerd worden nagekomen.”

“Ons datacenter is centraal gelegen in Europa, vlakbij de AMS-IX en dichtbij de financiële districten van Amsterdam, Londen en Frankfurt, wat optimale voorwaarden biedt voor een bliksemsnelle executie van forex trading transacties met een te verwaarlozen latency,” zegt Premchand. “De datacenter locatie en de connectiviteitsopties met high-performance hardware features maken deze dedicated servers dus bij uitstek geschikt voor forex trading en online gaming, en andere HPC toepassingen.”

Dedicated server specs
De nieuwe 3W Infra dedicted server package biedt een breed palet aan opties om uit te kiezen. De belangrijkste specificaties van deze dedicated servers voor HPC toepassing, zijn de volgende:
  • 2x Intel’s 10-Core E5-2630v4 CPU
  • Tot 384GB DDR4 RAM
  • Tot 4x SATA/SAS/SSD HDD
  • PERC H730 RAID Controller
  • 1GB Cache
  • Tot 20Gbps dedicated uplink naar 3W Infra’s high-bandwidth (160Gbps) wereldwijde netwerk
  • Dell Remote Access Controller (iDRAC8 Enterprise)
  • Operating Systemen: CentOS, Debian, Ubuntu, BSD, VMware ESXi, of Windows 2012
“Normaal gesproken zijn klanten bij 3W Infra volledig vrij om te kiezen welk hardware merk zij willen gebruiken,” zegt Premchand. “Dat is illustratief voor waar we als bedrijf voor staan, wij willen klanten ultieme vrijheid bieden in de opties waaruit zij kunnen kiezen. Deze Dell-gebaseerde dedicated server package wijkt daar iets vanaf en richt zich op gebruikers die de voorkeur geven aan een geprepareerde oplossing. Bedoeld voor klanten die enig houvast zoeken bij het selecteren van de juiste HPC dedicated server  specificaties. Omdat bij 3W Infra keuzevrijheid voorop staat, is er echter wel gezorgd voor veel klantspecifieke opties om uit te kiezen.”

-----------------

Over 3W Infra
3W Infra is een Infrastructure-as-a-Service (IaaS) hosting provider die in 2014 is opgericht door enkele veteranen binnen de internet en hosting industrie. Het bedrijf is gevestigd in Amsterdam en richt zich op het leveren van IaaS in zijn puurste vorm. 3W Infra’s enterprise level hosting oplossingen met een schaalbaar en kostenefficiënt design, worden op maat ontwikkeld en nauw afgestemd op individuele behoeften. Klanten kunnen bij 3W Infra terecht voor onder andere dedicated servers, colocatie, IP transit, en high-level klantensupport met remote hands.

3W Infra is een snelgroeiende onderneming die zich richt op duurzame groei. Het bedrijf heeft reeds 3.000 dedicated servers in beheer, terwijl het wereldwijde netwerk van 3W Infra momenteel meer dan 160 Gigabit/seconde (Gbps) aan beschikbare bandbreedte biedt. 3W Infra mag onder andere enkele van de grootste internet, broadcasting en cloud services providers tot zijn vaste klantenkring rekenen.

Voor meer informatie over 3W Infra, ga naar www.3winfra.com.

-----------------

Media contact

3W Infra
pr@3winfra.com
Laatste van 3W Infra
3W Infra breidt reseller hosting opties uit met ‘Bring-Your-Own-Drive’ Dedicated Servers

3W INFRA tekent strategisch netwerk management & support contract met A2B Internet voor 3W Infra Global Network

3W Infra breidt netwerk in Amsterdam uit en verbindt globaal netwerk met Asteroid IXP
Smart Building Operator TPEX International biedt volledige Smart Buildings Technologie ‘As a Service’ aan, gebaseerd op de EcoStruxure productlijn

Amerikaanse scholengroep Jefferson County Public Schools zet cloudoplossing van Extreme Network in om 200.000 leerlingen van onderwijs te voorzien

Data Matters en VHIC lanceren Strongroom pre-ingest

Renewd neemt deel aan Green Consumption Pledge van Europese Unie

Barracuda introduceert snel, schaalbaar en veilig back-up platform voor gegevens in Microsoft Office 365

Ivanti breidt Neurons Platform uit met beheer en beveiliging van IoT-apparaten in de gezondheidszorg

Thuisprinter is serieus veiligheidsissue voor bedrijven

Cisco-studie ziet kritieke rol voor privacy als gevolg van de pandemie

Beheer van IT-omgeving offshore windpark Borssele V in handen van Conclusion Mission Critical

Esri stelt kaarten, data en locatiediensten beschikbaar voor ontwikkelaars met ArcGIS developer platform

Nederlandse startup introduceert privacyvriendelijk social network Quodari
CISO-onderzoek: Mobiele apparaten centraal in cybersecurity-strategie

Sitech Services en Valid verlengen outsourcing-samenwerking

Rapport: Amerikaanse overheidsorganisaties verliezen miljoenen bij een gemiddeld datalek of netwerkprobleem

Splashtop haalt 50 miljoen dollar aan nieuwe financiering binnen en bereikt unicorn-status

Ontwikkelaars in detailhandel en horeca verhelpen kwetsbaarheden sneller dan andere sectoren

Het project van Schneider Electric met E.ON wint de enerTIC Award voor groene en digitale ‘Smart Grid’-technologie

Jamf uitgeroepen tot ‘Leader’ in het IDC MarketScape: Worldwide Unified Endpoint Management Software for Apple Devices 2021-rapport

Schneider Electric en de VELUX Groep gaan samenwerken op het gebied van duurzame energie

Hoogopgeleide werkzoeker haat bazige recruiter, wil gelijkwaardig zijn

In 2020 meer gegoogled naar (kinder)psycholoog en eenzaamheid

Nieuw jaar, nieuwe versie van DanaBot

Voor het vierde jaar op rij groei voor TP Vision

Tablet als zoethoudertje?

Orange Business Services Flexible SD-WAN ondersteunt Getinge met meer flexibiliteit om de gezondheidssector te helpen

Thuiswerken is een blijvertje, maar een goede thuiswerkplek blijft een uitdaging

Pandemie stelt digitalisering Nederlandse MKB uit

Logo Boys with Brains
Logo CONTACTCENTER4ALL
Logo Unexus B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo MCS B.V.
Logo DNA Services B.V.
Logo Barracuda Networks
Logo Ivanti