www.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
PR: Wisse Kommunikatie

DEKRA opent nieuw automotive testlaboratorium in Shanghai

State-of-the-art laboratorium speelt in op het ‘Internet of Vehicles'

Het internationale test- en certificeringsbedrijf DEKRA heeft in Shanghai een nieuw testlaboratorium voor automotive onderdelen en materialen geopend. Het nieuwe lab speelt in op de snelle groei van de automobielindustrie in China en op de vraag naar testfaciliteiten voor technologie voor elektrische voertuigen (EV) en het ‘Internet of Vehicles' (IoV). In Shanghai test DEKRA onder meer kabels, connectoren, auto-elektronica en alle daarbij behorende onderdelen en materialen.

DEKRA is met 26 miljoen voertuiginspecties per jaar en een breed scala aan testactiviteiten voor automobielfabrikanten en hun toeleveranciers één van de belangrijkste kennisorganisaties in de automobielindustrie. In 2016 heeft DEKRA een reeks activiteiten opgestart, waarbij de focus lag op automotive testen, certificeren, inspectie, controle en veiligheidsadvies. Het nieuwe testlaboratorium voor automotive onderdelen en materialen in Shanghai is één van de belangrijkste activiteiten en investeringen van DEKRA in Oost-Azië tot nu toe. Het lab zal een belangrijke rol spelen in de strategie van DEKRA om de activiteiten met betrekking tot het testen van elektrische voertuigen en draadloze connectiviteit voor auto's snel uit te breiden.

Het laboratorium in Shanghai is uitgerust met state-of-the-art testinfrastructuur, hoogwaardige instrumenten en geavanceerde apparatuur om nauwkeurige analyses en betrouwbare veiligheids- en conformiteitstesten volgens internationale normen uit te voeren. Het lab verzorgt onder meer chemische en materiaaltesten, veiligheidstesten en certificering, automotive EMC testing en betrouwbaarheidstesten. De combinatie van verschillende diensten onder één dak biedt grote voordelen voor de klanten.

"Door de opkomst van alternatieve energiebronnen en de overal aanwezige connectiviteit zijn nieuwe elektrische auto's, zelfrijdende voertuigen en het ‘Internet of Vehicles' technologieën, die een belangrijke stempel op de toekomst van de automobielindustrie zullen drukken", zegt Bert Zoetbrood, CEO van DEKRA in Nederland en tevens wereldwijd verantwoordelijk voor de business unit Product Testing & Certification. "Als grootste aanbieder van test- en inspectiediensten voor de automotive sector ter wereld en als kennisorganisatie met meer dan 90 jaar ervaring hebben we de ambitie om een leidende rol te spelen in de ontwikkeling van deze technologieën."

"We breiden onze activiteiten in Azië gestaag uit en zetten hier momenteel zes state-of-the-art laboratoria op", vervolgt Zoetbrood. "Oost-Azië is een belangrijk deel van ons wereldwijde netwerk van laboratoria, dat voorbereid is op de groei van het Internet of Things. Door voortdurend onze dienstverlening in dynamische groeimarkten uit te breiden, helpen we onze klanten te voldoen aan de vraag naar veilige producten."

-------------------------------

Noot voor de pers: dit persbericht en bijbehorende afbeelding staat ook op pers.dekra.nl. Voor meer informatie over DEKRA kunt u contact opnemen met Theo Snijders van Wisse Kommunikatie, telefoon: 026-4431523 of per e-mail: theo.snijders@wisse-worldcom.nl.

Meer informatie over DEKRA vindt u op www.dekra.nl.

Over DEKRA
Al meer dan 90 jaar werkt DEKRA aan veiligheid. De in 1925 opgerichte Deutsche Kraftfahrzeug-Überwachungs-Verein e.V is uitgegroeid tot een wereldwijd toonaangevende expertiseorganisatie. In 2015 heeft DEKRA een omzet van 2,7 miljard gerealiseerd. Er werken ruim 37.000 medewerkers in meer dan vijftig landen op vijf continenten. Met gekwalificeerde en onafhankelijke services draagt DEKRA bij aan veiligheid in het verkeer, op het werk en thuis. Tot de dienstverlening behoren onder andere voertuiginspecties en -keuringen, schadeafhandeling, industriële en bouwinspecties, advisering over veiligheid, producttesten & -certificatie, systeemcertificatie, maar ook trainingen en uitzendwerk. DEKRA heeft een duidelijke ambitie: in het jaar 2025 is DEKRA dé wereldwijde partner voor een veilige wereld.
Laatste van DEKRA
Bert Zoetbrood gaat leiding geven aan DEKRA in Noord-Amerika

DEKRA neemt racecircuit over

Omzet DEKRA groeit in 2016 naar ruim 2,9 miljard euro
Takebishi integreert Wibu-System licentiebeheer en beveiliging met OPC-Server communicatie middleware voor fabrieksautomatiseringtechnologie van Mitsubishi

Nextens behaalt 40 procent marktaandeel in fiscale aangifte

Twee op de drie Europese online retailers waren in de afgelopen twee jaar genoodzaakt te lenen

Centraal Invorderingsbureau (CIB) overgenomen door coeo Inkasso, onderdeel van de beleggingsportefeuille van Waterland

Partners VIVES en Infolearn gaan e-learning voor ruim 75.000 zorgkundigen verzorgen omwille van nieuwe wetgeving

Nederlandse startup introduceert 's werelds slimste mondkapje

Bluetooth buttons helpen met anderhalve meter afstand houden
Maunt lanceert glasvezel webshop

Raspberry Pi competitie 2020 succesvol afgesloten met digitale finale

Razer brengt Blade 15 Studio Edition uit voor ontwerpers

Automatische personenteller Stoplichtzuil maakt handhaving coronamaatregelen eenvoudig

Dataiku introduceert gratis online tool voor ontwikkelen AI-vaardigheden

Kunstenaars maken persoonlijke geheugensteuntjes om goede gewoontes vol te houden

Online Payment Platform geselecteerd voor nieuw Techleap.nl Rise programma voor veelbelovende Nederlandse scale-ups

Nieuwe startup Coach Circle biedt hét online platform om coaching toegankelijk en transparant te maken

Topondernemers helpen de meest veelbelovende scale-ups van Nederland met ambitieus programma Techleap.nl Rise

Webinar: “De rol van platformen in de digitalisering van retail”

Primeur: Corona veilige intercom voor gebruiker en installateur
DEKRA contact

Logo DEKRA

www.dekra-certification.nl
DEKRA sociaal

DEKRA tweets

Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo CRM Partners
Logo Shippeo
Logo Pure Storage