Contentbureauwww.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nl

Teamcx helpt bedrijven bij optimalisatie online klantcontact

Amsterdam, 13 oktober 2016 – Met ingang van 1 oktober 2016 is teamcx van start gegaan. Teamcx is het resultaat van een snelle doorstart van Customer Interaction Group, dat in augustus failliet ging. Het contactcenter deel van de activiteiten van Customer Interaction Group is overgegaan naar Axians, waar al een partnership mee bestond. De dienstverlening aan bestaande klanten van Customer Interaction Group is hierdoor gewaarborgd. Start-up teamcx richt zich op het optimaliseren van de dienstverlening aan klanten, met name op het vlak van online klantcontact.

Teamcx gaat zich bezighouden met innovatieve toepassingen voor messaging oplossingen zoals Facebook Messenger en WhatsApp. Dit omvat het leveren en integreren van messaging-oplossingen in de CRM-omgeving van bedrijven, maar ook het realiseren van slimme koppelingen zodat klantcommunicatie via ieder kanaal in het CRM bij elkaar komt en naadloos op elkaar aansluit. Teamcx doet dat in eerste instantie op basis van Oracle Service Cloud, een oplossing waarmee het team de afgelopen jaren uitgebreide expertise heeft opgebouwd.

Hanjo Huizing, oprichter van teamcx: “De ontwikkelingen in klantcontact gaan snel: het klantcontact wordt in snel tempo steeds meer ‘online’. De grenzen tussen privé- en zakelijke communicatie vervagen.  De integratie van digitale kanalen zoals e-mail, messaging apps, chat, sms en social media in de CRM-omgeving wordt een must voor organisaties die hun klantcontact willen laten aansluiten op veranderend klantgedrag. Positief is dat de bestaande klanten stuk voor stuk bij teamcx zijn gebleven, dat is een belangrijke voorwaarde voor de doorstart geweest.”

Messaging apps zoals Facebook Messenger, Telegram, WhatsApp, WeChat en Line, worden steeds rijker aan functionaliteit. Daarmee zijn ze het platform geworden voor het leveren van de beste customer experience; de CRM-omgeving van de organisatie is de engine die dit alles aandrijft. Huizing geeft als voorbeeld: “In de toekomst zal het niet meer nodig zijn om als e-commerce klant in te loggen op de site van een transporteur of een persoonlijke pagina, maar verloopt het volgen van je bestelling via een kanaal. In een goed georganiseerde multichannel-omgeving zijn alle interacties te koppelen aan de klantgegevens, waardoor je bijvoorbeeld vanuit de CRM-omgeving via een bot geautomatiseerd een WhatsApp-bericht kunt terugsturen aan de klant met een update over de orderstatus. Dit verkleint de kans op communicatiefouten en herhaalverkeer en scheelt zowel de organisatie als de klant tijd. Je kunt die integratie zien als de volgende stap in selfservice, maar het creëert ook nieuwe oplossingen voor proactief klantcontact.”

Binnen teamcx is Hanjo aan boord als investeerder. Hij brengt zijn netwerk mee, helpt het team om succesvol te worden en de business verder te ontwikkelen. Huizing: “teamcx heeft alle kenmerken van een start-up: een klein en jong team van drie ontwikkelaars, die de volgende generatie oplossingen voor klantcontact realiseert. Teamcx is gevestigd in hartje Amsterdam, een inspirerende omgeving waar ook veel andere tech start-ups en digital agencies te vinden zijn.”

Laatste van Teamcx
Teamcx helpt bedrijven bij optimalisatie online klantcontact
Takebishi integreert Wibu-System licentiebeheer en beveiliging met OPC-Server communicatie middleware voor fabrieksautomatiseringtechnologie van Mitsubishi

Nextens behaalt 40 procent marktaandeel in fiscale aangifte

Twee op de drie Europese online retailers waren in de afgelopen twee jaar genoodzaakt te lenen

Centraal Invorderingsbureau (CIB) overgenomen door coeo Inkasso, onderdeel van de beleggingsportefeuille van Waterland

Partners VIVES en Infolearn gaan e-learning voor ruim 75.000 zorgkundigen verzorgen omwille van nieuwe wetgeving

Nederlandse startup introduceert 's werelds slimste mondkapje

Bluetooth buttons helpen met anderhalve meter afstand houden
Maunt lanceert glasvezel webshop

Raspberry Pi competitie 2020 succesvol afgesloten met digitale finale

Razer brengt Blade 15 Studio Edition uit voor ontwerpers

Automatische personenteller Stoplichtzuil maakt handhaving coronamaatregelen eenvoudig

Dataiku introduceert gratis online tool voor ontwikkelen AI-vaardigheden

Kunstenaars maken persoonlijke geheugensteuntjes om goede gewoontes vol te houden

Online Payment Platform geselecteerd voor nieuw Techleap.nl Rise programma voor veelbelovende Nederlandse scale-ups

Nieuwe startup Coach Circle biedt hét online platform om coaching toegankelijk en transparant te maken

Topondernemers helpen de meest veelbelovende scale-ups van Nederland met ambitieus programma Techleap.nl Rise

Webinar: “De rol van platformen in de digitalisering van retail”

Primeur: Corona veilige intercom voor gebruiker en installateur
Teamcx contact

Logo Teamcx

mail@teamcx.nl
  teamcx.nl
Teamcx sociaal

Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo CRM Partners
Logo Shippeo
Logo Pure Storage