www.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.com
2494 volgers blijven op de hoogte!
PR: Wisse Kommunikatie

Automobilisten maken het autodieven erg gemakkelijk

Uit een onderzoek van DEKRA onder ruim 1.500 automobilisten blijkt dat de meesten van hen het autodieven erg gemakkelijk maken. Maar liefst een kwart van de automobilisten (24%) laat - zoals ze zelf zeggen - regelmatig geld, waardevolle zaken of sleutels in de auto liggen. Meer dan een derde (39%) bewaart papieren en documenten in de auto waaruit blijkt waar de eigenaar van de auto woont. Een vijfde van de automobilisten laat voor een kort bezoek aan het tankstation of de supermarkt de auto of het autoraam open.

Jonge automobilisten maken zich het minst zorgen over de veiligheid. In de leeftijdscategorie tot 24 jaar vindt bijna de helft (49%) van de ondervraagden het geen probleem om waardevolle zaken, sleutels of papieren met adresgegevens in de auto te laten liggen. Ook laten jonge automobilisten hun ramen veel vaker openstaan dan oudere automobilisten. Verbazend is ook, dat een op de drie automobilisten geen stuurslot gebruikt als ze hun auto parkeren.

In totaal blijkt 7 procent van de automobilisten al eens het slachtoffer van een autodiefstal te zijn geweest. In de leeftijdscategorie tot 24 jaar is het percentage 5 procent, in de groep 75 jaar of ouder 15 procent.

------------------------------

Noot voor de pers: dit persbericht en bijbehorende afbeelding staat ook op pers.dekra.nl. Voor meer informatie over DEKRA kunt u contact opnemen met Theo Snijders van Wisse Kommunikatie, telefoon: 026-4431523 of per e-mail: theo.snijders@wisse-worldcom.nl.

Meer informatie over DEKRA vindt u op www.dekra.nl.

Over DEKRA
Al meer dan 90 jaar werkt DEKRA aan veiligheid. De in 1925 opgerichte Deutsche Kraftfahrzeug-Überwachungs-Verein e.V is uitgegroeid tot een wereldwijde toonaangevende expertiseorganisatie. In 2015 heeft DEKRA een omzet van 2,7 miljard geboekt. Er werken ruim 37.000 medewerkers in meer dan vijftig landen op vijf continenten. Met gekwalificeerde en onafhankelijke service draagt DEKRA bij aan veiligheid in het verkeer, op het werk en thuis. Tot de services behoren onder andere voertuiginspecties en -keuringen, schadeafhandeling, industriële en bouwinspecties, advisering over veiligheid, producttesten & -certificatie, systeemcertificatie alsook trainingen en uitzendwerk. Hiermee werkt zij aan haar ambitie: in 2025 is DEKRA dé wereldwijde partner voor een veilige wereld.

In Nederland heeft DEKRA een omzet van 105 miljoen euro en biedt werk aan ongeveer 900 medewerkers. DEKRA is actief op het gebied van Product Testing & Certification, Business Assurance, Material Testing & Inspection en Claims & Expertise. Het hoofdkantoor en één van de grootste testlaboratoria van Europa staan in Arnhem.
Laatste van DEKRA

Logo Botz4U
Logo PlanMen
Logo True B.V.
Logo Mansystems Nederland B.V.
Logo Dynatos
Logo CompTIA

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

Contentbureauwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureau