www.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
2471 volgers blijven op de hoogte!
PR: Marcommit

Gartner erkent EnterpriseDB in Magic Quadrant voor Operationele Database Management Systemen

Den Haag, 12 oktober 2016EnterpriseDB® (EDB™), aanbieder van het Postgres database platform, laat weten dat Gartner EDB gepositioneerd heeft in het Gartner Magic Quadrant 2016 voor Operational Database Management Systems (OPDBMS). Het is de vierde keer dat EDB erkend wordt in deze invloedrijke jaarlijkse evaluatie van leveranciers van operationele database-managementsystemen.

“EDB ervaart de erkenning van Gartner als een nieuwe bevestiging van de rol die EDB Postgres speelt bij het in staat stellen van organisaties om sneller nieuwe applicaties op te leveren en naar keuze te gebruiken binnen een brede selectie van cloud en on-premise infrastructuren. Deze erkende flexibiliteit komt tegemoet aan de toenemende digitale eisen die vandaag de dag aan het bedrijfsleven gesteld worden,” aldus Ed Boyajian, President en CEO bij EnterpriseDB. “Dataplatformen moeten vandaag de dag legacy-sytemen en data in NoSQL silo’s met elkaar kunnen integreren, zodat er ruimte en inzicht ontstaat voor digitale initiatieven, zoals nieuwe applicaties, cloud, analytics, mobile en Internet of Things. EDB Postgres is de nieuwe standaard geworden om deze complexe processen te vereenvoudigen en biedt een database-infrastructuur die klaar is om mee te draaien binnen de 21e eeuw.”

Gartner schrijft: “De veranderde klantverwachtingen en opgedane praktijkervaringen, gecombineerd met wijzigingen die hebben plaatsgevonden bij vendoren, resulteren in een volwassen markt waar het onderscheid in de functionaliteiten van de verschillende partijen minimaal is. Dit maakt dat de uitvoering en beschikbaarheid nog belangijker is geworden. Leveranciers willen, door het aanbieden van hoogwaardige hybride OPDMS-functionaliteiten, die voorheen vooral het domein waren van de gevestigde orde, hun aandeel bij bestaande klanten kunnen vergroten.” [1]

Organisaties maken steeds meer gebruik van data en nieuwe technologieën om te blijven groeien en een concurrentievoordeel te behalen. De mogelijkheid om snel te kunnen inspelen op nieuwe ontwikkelingen vraagt om IT-oplossingen die meer flexibiliteit en effectiviteit bieden. Een goede data-infrastructuur is onmisbaar om strategisch onderscheid te kunnen maken. Organisaties die immers in staat zijn om snel nieuwe en krachtige datamanagement oplossingen te integreren, zullen leiderschap claimen in hun markt. Het EDB Postgres™ Platform creëert een samenhangend data-managementsysteem waarin diverse workloads en opdrachten van legacy-sytemen en andere opkomende Big Data oplossingen geïntegreerd kunnen worden. EnterpriseDB biedt een bewezen operationele database-managementsysteem voor enterprises met alle mogelijkheden die nodig zijn om data vanuit verschillende modellen te managen. Een geschikte open source oplossing voor ondernemingen die willen slagen in deze digitale wereld.

[1] Gartner Magic Quadrant for Operational Database Management Systems, by Nick Heudecker, Donald Feinberg, Merv Adrian, Terilyn Palanca, Rick Greenwald, published October 5, 2016.

Gartner Disclaimer
Gartner does not endorse any vendor, product, or service depicted in its research publications, and does not advise technology users to select only those vendors with the highest ratings or other designation. Gartner research publications consist of the opinions of Gartner's research organization and should not be construed as statements of fact. Gartner disclaims all warranties, expressed or implied, with respect to this research, including any warranties of merchantability or fitness for a particular purpose.

Over EnterpriseDB (EDB)
EDB is de toonaangevende internationale leverancier van PostgreSQL software en dienstverlening waarmee bedrijven hun afhankelijkheid van dure traditionele oplossingen kunnen terugdringen en uitgaven voor hun database kunnen verlagen met zeker 80% of meer. Met krachtige verbeteringen in prestaties en beveiliging voor PostgreSQL, hoogwaardige managementtools voor wereldwijde inzet en compatibiliteit van databases met Oracle, en de mogelijkheid om te migreren vanaf Oracle, ondersteunt EDB essentiële bedrijfsapplicaties. Meer dan 3.400 bedrijven, overheden en andere organisaties wereldwijd maken gebruik van software, ondersteuning, trainingen en professionele dienstverlening van EDB om PostgreSQL te integreren in hun bestaande data-infrastructuren. Het hoofdkantoor van EDB is gevestigd in Bedford, Massachusetts.

EnterpriseDB is een geregistreerd handelsmerk en EDB en EDB Postgres zijn handelsmerken van EnterpriseDB. Alle andere namen zijn handelsmerken van hun respectievelijke eigenaren.

Voor interviews en andere vragen:
Marcommit
Moniek Jansink / Maartje van Oeveren