www.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlContentbureauwww.marcommit.nl
2494 volgers blijven op de hoogte!
PR: LVTPR

Dimension Data: mobiele werkplekken zijn niet klaar voor cyberdreigingen van de toekomst

Barneveld, 12 oktober 2016 Dimension Data, de wereldwijde leverancier van ICT-oplossingen en -services, presenteert een onderzoek en een whitepaper¹ die de noodzaak voor organisaties om te transformeren onderzoekt. Die transformatie moet ervoor zorgen dat werknemers in een meer mobiele werkomgeving kunnen werken. Sterker nog, bedrijven die werknemers geen flexibele, zelfstandige en creatieve werkomgeving bieden, lopen het risico geen volgende generatie talent aan te trekken en te behouden. De meeste werkplekken zijn echter niet klaar voor de cyberdreigingen van morgen.

Het onderzoek met de titel Securing Workspaces for Tomorrowonderzoekt de vraag van werknemers over de gehele wereld om een mobielere werkplek met de flexibiliteit om te werken vanaf elke locatie, op elk moment en op elk apparaat, met als doel om productiever te worden en een goede balans tussen werk en privéleven te realiseren.

Matthew Gyde, Group Executive – Security bij Dimension Data, waarschuwt: “Maar daar, waar mobiele gebruikers onderweg toegang zoeken tot het internet, zijn ze kwetsbaarder voor aanvallen. Dan hebben ze immers niet hetzelfde niveau van beveiliging als binnen het kantoorgebouw.”

Tony Walt, Group Executive – End-user Computing bij Dimension Data, verklaart: “Mobiliteit is niet alleen een voorkeur, maar een noodzaak die ongewild voor complexiteit zorgt, aangezien het gaat om het handhaven van de integriteit van beveiligde werkplekken voor morgen.”

Naarmate meer bedrijven streven naar de creatie van de werkplek van de toekomst, en ook van de voordelen van een mobiel-personeelsbestand dat gebruikmaakt van cloudplatforms, is er een grotere noodzaak voor de invoering van passende maatregelen om te zorgen voor de beveiliging van gegevens, infrastructuren, applicaties en gebruikers, waar die zich ook maar kunnen bevinden. De apparaten, omgeving, applicaties en opkomende technologieën staan allemaal in verbinding met het internet. Hierdoor ontstaan er mogelijkheden voor cybercriminelen om de kwetsbaarheden van de nieuwe werkplek te exploiteren.

“Hoewel het mobiele eindpunt voor bedrijven een potentiële gamechanger is, stelt het mobiele werknemers bloot aan beveiligingsrisico's en kwetsbaarheden, omdat ze niet worden beschermd door de juiste beveiliging”, licht Gyde toe.

Enkele hoogtepunten van het onderzoek en de whitepaper Securing Workspaces for Tomorrow:
  • smart offices: het IoT (Internet of Things) brengt het Internet of Threats met zich mee: de van het IoT voorziene werkplek voor de toekomst biedt meer controle en maatwerk dan in het verleden niet haalbaar was. Maar deze slimme apparaten en hun hubs kunnen vatbaarder zijn voor cyberaanvallen, omdat ze meestal ontworpen zijn met alleen elementaire beveiligingsfuncties;
  • cyberaanvallen worden meestal niet opgemerkt: ze zitten vaak verstopt in versleuteld HTTPS-verkeer, of in legitieme bestanden als Word en PDF;
  • eindgebruikers worden geïdentificeerd als de zwakste schakel en een interne bedreiging: 54 procent van de beveiligingsprofessionals wereldwijd ziet phishing / social engineering als een van de twee meest voorkomende bedreigingstechnieken;
  • cybercriminelen kunnen aanvallen doen op Software-as-a-Service-platforms (SaaS): als gegevens die worden overgebracht naar de cloud, worden onderschept of in de cloud verblijven zonder de juiste versleuteling, worden ze meteen een goudmijn voor ontdekkers ervan;
  • blokkeren van bedreigingen door middel van contextbewuste beveiligingsanalyse: contextbewuste beveiligingsanalyse kan worden gebruikt om snel de meest diverse, geavanceerde aanvallen op te sporen, zoals DDoS, zero-day malware en bedreigingen van binnenuit. Samen met de continue laterale controle in alle netwerken van de onderneming, die de gebruikers, apparaten en applicaties herkent, wordt door de oplossing de respons bij incidenten versneld, het forensisch onderzoek verbeterd en het risico voor de onderneming verminderd.
Klik hier om de whitepaper Securing Workspaces for Tomorrow te downloaden.

¹ Dimension Data gaf opdracht aan Frost and Sullivan voor het onderzoek en om de whitepaper Securing Workspaces for Tomorrow op basis hiervan samen te stellen.

Over Dimension Data
Dimension Data maakt gebruik van de kracht van technologie om organisaties te helpen grootse dingen te bereiken in dit digitale tijdperk. Als lid van de NTT Group accelereert het bedrijf de ambities van zijn klanten met digital infrastructures, de hybrid cloud, workspaces for tomorrow en cyber security. Met een omzet van 7,5 miljard dollar en kantoren in 58 landen en 31.000 medewerkers levert Dimension Data diensten daar, waar zijn klanten gevestigd zijn, in elk stadium van hun technology journey. Dimension Data is trots op zijn rol als Official Technology Partner of Amaury Sport Organisation, organisator van de Tour de France en naamgevend partner van het wielrenteam Team Dimension Data voor Qhubeka. Ga naar www.dimensiondata.com/nl.
Laatste van Dimension Data
NTT en A.S.O. tekenen nieuw technologiecontract voor verder transformeren en revolutioneren van fanbeleving Tour de France

NTT brengt toonaangevende bedrijven samen voor lancering van één nieuwe wereldwijde technology-serviceprovider

Dimension Data en Cisco gaan partnership voor co-innovatie aan

Logo Botz4U
Logo PlanMen
Logo True B.V.
Logo Mansystems Nederland B.V.
Logo Dynatos
Logo CompTIA

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.lubbersdejong.nlContentbureauwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nl