www.EVENTIVE.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl

2514 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
Datum: (5 jaar en 15 dagen geleden)
PR: LVTPR

Dimension Data: mobiele werkplekken zijn niet klaar voor cyberdreigingen van de toekomst

Barneveld, 12 oktober 2016 Dimension Data, de wereldwijde leverancier van ICT-oplossingen en -services, presenteert een onderzoek en een whitepaper¹ die de noodzaak voor organisaties om te transformeren onderzoekt. Die transformatie moet ervoor zorgen dat werknemers in een meer mobiele werkomgeving kunnen werken. Sterker nog, bedrijven die werknemers geen flexibele, zelfstandige en creatieve werkomgeving bieden, lopen het risico geen volgende generatie talent aan te trekken en te behouden. De meeste werkplekken zijn echter niet klaar voor de cyberdreigingen van morgen.

Het onderzoek met de titel Securing Workspaces for Tomorrowonderzoekt de vraag van werknemers over de gehele wereld om een mobielere werkplek met de flexibiliteit om te werken vanaf elke locatie, op elk moment en op elk apparaat, met als doel om productiever te worden en een goede balans tussen werk en privéleven te realiseren.

Matthew Gyde, Group Executive – Security bij Dimension Data, waarschuwt: “Maar daar, waar mobiele gebruikers onderweg toegang zoeken tot het internet, zijn ze kwetsbaarder voor aanvallen. Dan hebben ze immers niet hetzelfde niveau van beveiliging als binnen het kantoorgebouw.”

Tony Walt, Group Executive – End-user Computing bij Dimension Data, verklaart: “Mobiliteit is niet alleen een voorkeur, maar een noodzaak die ongewild voor complexiteit zorgt, aangezien het gaat om het handhaven van de integriteit van beveiligde werkplekken voor morgen.”

Naarmate meer bedrijven streven naar de creatie van de werkplek van de toekomst, en ook van de voordelen van een mobiel-personeelsbestand dat gebruikmaakt van cloudplatforms, is er een grotere noodzaak voor de invoering van passende maatregelen om te zorgen voor de beveiliging van gegevens, infrastructuren, applicaties en gebruikers, waar die zich ook maar kunnen bevinden. De apparaten, omgeving, applicaties en opkomende technologieën staan allemaal in verbinding met het internet. Hierdoor ontstaan er mogelijkheden voor cybercriminelen om de kwetsbaarheden van de nieuwe werkplek te exploiteren.

“Hoewel het mobiele eindpunt voor bedrijven een potentiële gamechanger is, stelt het mobiele werknemers bloot aan beveiligingsrisico's en kwetsbaarheden, omdat ze niet worden beschermd door de juiste beveiliging”, licht Gyde toe.

Enkele hoogtepunten van het onderzoek en de whitepaper Securing Workspaces for Tomorrow:
  • smart offices: het IoT (Internet of Things) brengt het Internet of Threats met zich mee: de van het IoT voorziene werkplek voor de toekomst biedt meer controle en maatwerk dan in het verleden niet haalbaar was. Maar deze slimme apparaten en hun hubs kunnen vatbaarder zijn voor cyberaanvallen, omdat ze meestal ontworpen zijn met alleen elementaire beveiligingsfuncties;
  • cyberaanvallen worden meestal niet opgemerkt: ze zitten vaak verstopt in versleuteld HTTPS-verkeer, of in legitieme bestanden als Word en PDF;
  • eindgebruikers worden geïdentificeerd als de zwakste schakel en een interne bedreiging: 54 procent van de beveiligingsprofessionals wereldwijd ziet phishing / social engineering als een van de twee meest voorkomende bedreigingstechnieken;
  • cybercriminelen kunnen aanvallen doen op Software-as-a-Service-platforms (SaaS): als gegevens die worden overgebracht naar de cloud, worden onderschept of in de cloud verblijven zonder de juiste versleuteling, worden ze meteen een goudmijn voor ontdekkers ervan;
  • blokkeren van bedreigingen door middel van contextbewuste beveiligingsanalyse: contextbewuste beveiligingsanalyse kan worden gebruikt om snel de meest diverse, geavanceerde aanvallen op te sporen, zoals DDoS, zero-day malware en bedreigingen van binnenuit. Samen met de continue laterale controle in alle netwerken van de onderneming, die de gebruikers, apparaten en applicaties herkent, wordt door de oplossing de respons bij incidenten versneld, het forensisch onderzoek verbeterd en het risico voor de onderneming verminderd.
Klik hier om de whitepaper Securing Workspaces for Tomorrow te downloaden.

¹ Dimension Data gaf opdracht aan Frost and Sullivan voor het onderzoek en om de whitepaper Securing Workspaces for Tomorrow op basis hiervan samen te stellen.

Over Dimension Data
Dimension Data maakt gebruik van de kracht van technologie om organisaties te helpen grootse dingen te bereiken in dit digitale tijdperk. Als lid van de NTT Group accelereert het bedrijf de ambities van zijn klanten met digital infrastructures, de hybrid cloud, workspaces for tomorrow en cyber security. Met een omzet van 7,5 miljard dollar en kantoren in 58 landen en 31.000 medewerkers levert Dimension Data diensten daar, waar zijn klanten gevestigd zijn, in elk stadium van hun technology journey. Dimension Data is trots op zijn rol als Official Technology Partner of Amaury Sport Organisation, organisator van de Tour de France en naamgevend partner van het wielrenteam Team Dimension Data voor Qhubeka. Ga naar www.dimensiondata.com/nl.
Laatste van Dimension Data
NTT en A.S.O. tekenen nieuw technologiecontract voor verder transformeren en revolutioneren van fanbeleving Tour de France

NTT brengt toonaangevende bedrijven samen voor lancering van één nieuwe wereldwijde technology-serviceprovider

Dimension Data en Cisco gaan partnership voor co-innovatie aan
De UvA/HvA heeft Bergler Flex Solutions (wederom) de recente Europese aanbesteding Inhuur Tijdelijk ICT Personeel gegund

KnowBe4 presenteert winnaars 2021 EMEA Partner Programme Awards

Het Rode Kruis biedt veilig vervoer met WEBFLEET
Soliton en NewChannel bieden veilige network en remote access oplossingen

Website Fides Solutions in geheel nieuw jasje

Schneider Electric wint 'Sustainable Infrastructure Vendor of the Year' tijdens de CRN UK Tech Impact Awards

Zyxel breidt activiteiten uit in België en Luxemburg

Wereldwijd onderzoek: 9 op de 10 werknemers bereid salaris in te leveren in ruil voor keuze in hun werkdevice

Transitieprofs haalt new kid on the block in IT Service Management naar de Benelux

Barracuda introduceert tool om malware te vinden in Microsoft 365 en datalekken te voorkomen

Coronacrisis geeft inzicht: persoonlijk contact uitermate belangrijk bij goed onderwijs

Telindus behaalt Microsoft Azure Gold Partnership

Dijk Natural Collections reduceert deelleveringen met 20% en verhoogt klanttevredenheid en omzet dankzij op low-code gebaseerde order planning tool

Urban Arrow stroomlijnt samenwerking met dealers dankzij portal van Appronto

ROC Mondriaan schakelt SentinelOne in voor schoonmaak na ransomware-aanval

Dataiku door Gartner erkend als Peer Insights Customers’ Choice voor Data Science en Machine Learning Platforms

Nederlands bedrijf Kepler Vision lanceert nieuwe software met dé oplossing voor de zorg van dementiepatiënten in zorginstellingen

Onderzoek Check Point Research: Formbook is populairste malware in Nederland

Mijlpaal: meer dan de helft van online shoppers koopt met smartphone
Verstreken tijd: 5 jaar en 15 dagen

Logo MatrixMind
Logo Nice to Meat
Logo DNA Services B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Orange Cyberdefense
Logo VPNdiensten.nl
Logo PlanMen
Logo Facilitor
Logo VPNdiensten.nl
Logo Techone B.V.
Logo E-mergo
Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Zyxel
Logo Jamf
Logo Transitieprofs
Logo Barracuda Networks