www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlContentbureauwww.EVENTIVE.nl
Datum: (4 jaar en 96 dagen geleden)
PR: LVTPR

Dimension Data: mobiele werkplekken zijn niet klaar voor cyberdreigingen van de toekomst

Barneveld, 12 oktober 2016 Dimension Data, de wereldwijde leverancier van ICT-oplossingen en -services, presenteert een onderzoek en een whitepaper¹ die de noodzaak voor organisaties om te transformeren onderzoekt. Die transformatie moet ervoor zorgen dat werknemers in een meer mobiele werkomgeving kunnen werken. Sterker nog, bedrijven die werknemers geen flexibele, zelfstandige en creatieve werkomgeving bieden, lopen het risico geen volgende generatie talent aan te trekken en te behouden. De meeste werkplekken zijn echter niet klaar voor de cyberdreigingen van morgen.

Het onderzoek met de titel Securing Workspaces for Tomorrowonderzoekt de vraag van werknemers over de gehele wereld om een mobielere werkplek met de flexibiliteit om te werken vanaf elke locatie, op elk moment en op elk apparaat, met als doel om productiever te worden en een goede balans tussen werk en privéleven te realiseren.

Matthew Gyde, Group Executive – Security bij Dimension Data, waarschuwt: “Maar daar, waar mobiele gebruikers onderweg toegang zoeken tot het internet, zijn ze kwetsbaarder voor aanvallen. Dan hebben ze immers niet hetzelfde niveau van beveiliging als binnen het kantoorgebouw.”

Tony Walt, Group Executive – End-user Computing bij Dimension Data, verklaart: “Mobiliteit is niet alleen een voorkeur, maar een noodzaak die ongewild voor complexiteit zorgt, aangezien het gaat om het handhaven van de integriteit van beveiligde werkplekken voor morgen.”

Naarmate meer bedrijven streven naar de creatie van de werkplek van de toekomst, en ook van de voordelen van een mobiel-personeelsbestand dat gebruikmaakt van cloudplatforms, is er een grotere noodzaak voor de invoering van passende maatregelen om te zorgen voor de beveiliging van gegevens, infrastructuren, applicaties en gebruikers, waar die zich ook maar kunnen bevinden. De apparaten, omgeving, applicaties en opkomende technologieën staan allemaal in verbinding met het internet. Hierdoor ontstaan er mogelijkheden voor cybercriminelen om de kwetsbaarheden van de nieuwe werkplek te exploiteren.

“Hoewel het mobiele eindpunt voor bedrijven een potentiële gamechanger is, stelt het mobiele werknemers bloot aan beveiligingsrisico's en kwetsbaarheden, omdat ze niet worden beschermd door de juiste beveiliging”, licht Gyde toe.

Enkele hoogtepunten van het onderzoek en de whitepaper Securing Workspaces for Tomorrow:
  • smart offices: het IoT (Internet of Things) brengt het Internet of Threats met zich mee: de van het IoT voorziene werkplek voor de toekomst biedt meer controle en maatwerk dan in het verleden niet haalbaar was. Maar deze slimme apparaten en hun hubs kunnen vatbaarder zijn voor cyberaanvallen, omdat ze meestal ontworpen zijn met alleen elementaire beveiligingsfuncties;
  • cyberaanvallen worden meestal niet opgemerkt: ze zitten vaak verstopt in versleuteld HTTPS-verkeer, of in legitieme bestanden als Word en PDF;
  • eindgebruikers worden geïdentificeerd als de zwakste schakel en een interne bedreiging: 54 procent van de beveiligingsprofessionals wereldwijd ziet phishing / social engineering als een van de twee meest voorkomende bedreigingstechnieken;
  • cybercriminelen kunnen aanvallen doen op Software-as-a-Service-platforms (SaaS): als gegevens die worden overgebracht naar de cloud, worden onderschept of in de cloud verblijven zonder de juiste versleuteling, worden ze meteen een goudmijn voor ontdekkers ervan;
  • blokkeren van bedreigingen door middel van contextbewuste beveiligingsanalyse: contextbewuste beveiligingsanalyse kan worden gebruikt om snel de meest diverse, geavanceerde aanvallen op te sporen, zoals DDoS, zero-day malware en bedreigingen van binnenuit. Samen met de continue laterale controle in alle netwerken van de onderneming, die de gebruikers, apparaten en applicaties herkent, wordt door de oplossing de respons bij incidenten versneld, het forensisch onderzoek verbeterd en het risico voor de onderneming verminderd.
Klik hier om de whitepaper Securing Workspaces for Tomorrow te downloaden.

¹ Dimension Data gaf opdracht aan Frost and Sullivan voor het onderzoek en om de whitepaper Securing Workspaces for Tomorrow op basis hiervan samen te stellen.

Over Dimension Data
Dimension Data maakt gebruik van de kracht van technologie om organisaties te helpen grootse dingen te bereiken in dit digitale tijdperk. Als lid van de NTT Group accelereert het bedrijf de ambities van zijn klanten met digital infrastructures, de hybrid cloud, workspaces for tomorrow en cyber security. Met een omzet van 7,5 miljard dollar en kantoren in 58 landen en 31.000 medewerkers levert Dimension Data diensten daar, waar zijn klanten gevestigd zijn, in elk stadium van hun technology journey. Dimension Data is trots op zijn rol als Official Technology Partner of Amaury Sport Organisation, organisator van de Tour de France en naamgevend partner van het wielrenteam Team Dimension Data voor Qhubeka. Ga naar www.dimensiondata.com/nl.
Laatste van Dimension Data
NTT en A.S.O. tekenen nieuw technologiecontract voor verder transformeren en revolutioneren van fanbeleving Tour de France

NTT brengt toonaangevende bedrijven samen voor lancering van één nieuwe wereldwijde technology-serviceprovider

Dimension Data en Cisco gaan partnership voor co-innovatie aan
Bastiaan Topper opvolger van Peter Altevogt als CEO van Korton Group

80% werkenden ziet digitaal werken als ‘nieuwe manier van werken’

QuandaGo lanceert collaborative case management toepassing voor Microsoft Teams

Valid en KPN IoT sluiten partnerovereenkomst

Unexus Connect integreert met Microsoft Teams

DHL Aviation standaardiseert elektronische communicatie voor luchtvrachtvervoer met Descartes Global Air Messaging Gateway

Zyxel introduceert eerste cloud-netwerkoplossing met DPPSK WiFi-authenticatie en -versleuteling voor het mkb

BCT en Aareon bundelen krachten voor innovatieve factuurverwerking in de cloud

Workday maakt de werkomgeving persoonlijker met oplossingen die gericht zijn op verandering

Workday People Analytics geeft automatisch inzicht in het personeelsbestand voor optimaal personeelsbeleid in een veranderende wereld

Toshiba Global Commerce Solutions (Benelux) gaat als grootste ESL-implementator van Europa een samenwerking aan met Hanshow Technology

De werkende wereld verandert: Citrix-onderzoek laat zien hoe Nederlanders naar hun toekomst op kantoor kijken

Netwerktoegang op afstand veiliger dankzij authenticatie via alle mobiele apparatuur

Onvergetelijk: diploma-uitreiking in de Galgenwaard

Bedrijfseconomisch ontslag: wat nu?

Siemens voegt met Teamcenter X cloud-gebaseerde PLM-oplossing toe aan Xcelerator Portfolio
Een vijfde Nederlanders verzwijgt kinderwens tijdens sollicitatieproces

Maandalert Woningmarkt: Ook vakantiewoningen op de Veluwe in trek

Knab zet biometrische technologie van iProov in voor authenticatie klanten

Azimi treedt terug als CEO van Lavide Holding
Verstreken tijd: 4 jaar en 96 dagen

Logo LVTPR
Dimension Data contact

Logo Dimension Data

Dimension Data sociaal

Dimension Data tweets

Logo Korton Group
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo QuandaGo
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Moneezy
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo Dataplace
Logo Postex Nederland B.V.
Logo RoSecure
Logo Postex Nederland B.V.
Logo Valid
Logo Descartes
Logo Zyxel
Logo BCT