Herken zakelijke websitebezoekerswww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
Datum: (5 jaar en 69 dagen geleden)
PR: Wisse Kommunikatie

thyssenkrupp zet Microsoft HoloLens in bij liftactiviteiten

‘Mixed reality device' projecteert holografische informatie voor technici

Technologieconcern thyssenkrupp heeft aangekondigd dat het de Microsoft HoloLens-technologie wereldwijd bij haar liftactiviteiten gaat toepassen. Met de inzet van de HoloLens, een ‘mixed-reality device', kunnen de meer dan 24.000 servicetechnici van thyssenkrupp hun werk veiliger en efficiënter uitvoeren. Mixed reality houdt in dit geval namelijk in dat door een computer gegenereerde visuele informatie geprojecteerd wordt in de ruimte waar de monteur aan het werk is.

Met behulp van de HoloLens zijn onderhoudsmonteurs in staat om problemen van te voren te visualiseren en in kaart te brengen. Dankzij het device hebben ze remote hands-free toegang tot technische en deskundige informatie ter plaatse, hetgeen resulteert in aanzienlijke tijdsbesparingen en minder stress. De eerste veldproeven hebben reeds aangetoond dat onderhoudsdiensten door dit device tot vier keer sneller verlopen dan voorheen.

Andreas Schierenbeck, CEO van thyssenkrupp Elevator vertelt: "Liften vervoeren wereldwijd dagelijks meer dan een miljard mensen. Goed onderhoud speelt dan ook een cruciale rol in het in beweging houden van steden. En dat optimaliseren wij door de nieuwste technologieën, processen en trainingen toe te passen, waardoor onze technici beter toegerust zijn om hun werk te doen. Een voorbeeld van onze voortrekkersrol is de invoering van de HoloLens. Daarmee kunnen we onze efficiëntie drastisch verbeteren, de uptime van liften vergroten en de doorlooptijd van de service-interventies verlagen."

Scott Erickson, General Manager voor Microsoft HoloLens, vertelt: "Microsoft HoloLens is de eerste volledig autonome holografische computer met Windows 10. Dit device heeft al vele bedrijven en bedrijfstakken geholpen hun innovaties gestalte te geven. De 24.000 service engineers van thyssenkrupp, bijvoorbeeld, kunnen nu gebruikmaken van de out-of-the-box Skype-ervaring, waardoor ze hun werk nog veiliger en efficiënter kunnen uitvoeren. Door het serviceverzoek voorafgaand aan het bezoek te beoordelen en door ter plaatse een holografische hands-free begeleiding in te schakelen, is de gemiddelde duur van de service-oproepen bij Thyssenkrupp tot vier keer verminderd."

De timing van de lancering van HoloLens is uitstekend: de wereldwijde inkomsten uit liftgerelateerde diensten zullen naar verwachting met 4,9 procent per jaar stijgen en zullen eind 2019 zo'n € 50 miljard bedragen. Schierenbeck: "De snelle verstedelijking maakt dat onze steden steeds voller worden. Het is van essentieel belang dat we de kracht van de technologie aanwenden om mensen op de meest efficiënte manier te laten ‘bewegen' en daarmee overbevolking zo veel mogelijk tegengaan. Door de kracht van IoT-oplossingen te benutten, zoals HoloLens, is thyssenkrupp in staat nog verder de ‘digital age' in te duiken en de manier waarop onderhoudsdiensten in de liftindustrie werken te transformeren."

Andere innovaties van thyssenkrupp
De inzet van HoloLens volgt op een aantal andere technologische innovaties van thyssenkrupp, zoals TWIN, MULTI en ACCEL. TWIN is een liftsysteem met twee onafhankelijke cabines in één schacht, met een transportcapaciteit die 30% hoger ligt dan die van traditionele oplossingen en een energiebesparing van 27%. MULTI is een lift die zowel horizontaal als verticaal beweegt, waardoor de transportcapaciteit met 50% toeneemt en de footprint van de lift zelfs afneemt. ACCEL is een bewegende loopbrug, die lineaire magnetische technologie gebruikt om voetgangers met snelheden tot 12 km per uur te vervoeren.

Noot voor de pers:
Dit persbericht staat ook op pers.tkencasa.nl. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Serge Beckers van Wisse Kommunikatie, via +31 26 4431523 of via serge.beckers@wisse-worldcom.nl of met Jeroen Mäkel, Marketing Manager bij thyssenkrupp Encasa via +31 180 530 829 of via JMaekel@tkencasa.nl.

Over thyssenkrupp Elevator
De Elevator Technology business area brengt de wereldwijde activiteiten van de thyssenkrupp Group op het gebied van personenvervoerssystemen samen. Met een omzet van 7,2 miljard euro in het boekjaar 2014/2015 en klanten in 150 landen, is Thyssenkrupp Elevator een van de meest toonaangevende liftleveranciers ter wereld. Met 50.000 werknemers biedt het bedrijf innovatieve en energie-efficiënte producten die ontworpen zijn om aan de individuele eisen van klanten te voldoen. Het portfolio omvat personen- en goederenliften, roltrappen en rolpaden, passagiersbruggen, trap- en platformliften alsmede dienstverlening op maat voor alle producten. Het uitgebreide verkoop- en servicenetwerk met 900 locaties over de hele wereld garandeert klanten nabijheid van producten en diensten.
Laatste van thyssenkrupp
thyssenkrupp levert maatwerk traplift binnen twee weken

thyssenkrupp biedt levenslange garantie op trapliften

De meest ontoegankelijke situatie van Nederland opgelost
Verstreken tijd: 5 jaar en 69 dagen
thyssenkrupp contact

Logo thyssenkrupp

thyssenkrupp sociaal

thyssenkrupp tweets

Logo VPNdiensten.nl
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo Priemo
Logo NPRM NV
Logo OPEN.satisfaction
Logo NEG-ITSolutions
Logo Login Consultants
Logo Giarte
Logo Tulinx
Logo Renewd
Logo Fullstaq B.V.
Logo Sortlist
Logo Data Matters BV
Logo E-mergo
Logo Facilitor
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Young_Coders
Logo True (Broad Horizon)
Logo Tankpas-Aanvragen.nl
Logo MCS B.V.
Logo Personio
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo Visma | Raet
Logo Ctac N.V.
Logo NTT DATA
Logo Barracuda Networks