www.marcommit.nlwww.marcommit.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nl
2472 volgers blijven op de hoogte!
PR: LVTPR

Veeam viert 10-jarig bestaan: decennium van de dataexplosie

Belangrijkste digitale ontwikkelingen van afgelopen decennium

Utrecht, 10 oktober 2016Veeam® Software, leverancier van oplossingen voor Availability for the Always-On Enterprise™, viert op 10 oktober 2016 zijn tienjarig bestaan. Het bedrijf werd in 2006 opgericht door Ratmir Timashev, die nog altijd als strateeg verbonden is aan Veeam, en startte destijds als leverancier van software voor gevirtualiseerde serverinfrastructuren. Die oplossing is inmiddels uitgegroeid tot de Veeam Availability Suite die wereldwijd door meer dan 100.000 organisaties wordt gebruikt.

In de tien jaar die volgde, ontwikkelde Veeam zich van solutions provider voor gevirtualiseerde servers naar leverancier van het Availability Platform for the Hybrid Cloud, nam de ontwikkeling van het internet een enorme vlucht en zijn social media, e-commerce en connected devices gaan bepalen hoe bedrijven onderling én met consumenten zaken doen. IT is het afgelopen decennium van groot strategisch belang geworden voor iedere organisatie en databeschikbaarheid is tegenwoordig beslissend bij elke vorm van zakendoen. Veel organisaties zagen hun hoeveelheid data zelfs elk jaar met dertig tot vijftig procent groeien.

Ter gelegenheid van zijn tiende verjaardag zet Veeam de belangrijkste digitale feiten van het afgelopen decennium op een rij.
  • Het aantal internetgebruikers wereldwijd steeg van 17,6 procent van de wereldbevolking (1.162.916.818 gebruikers) in 2006 naar 46,1 procent van de wereldbevolking (3.424.971.237 gebruikers) in 2016.
  • In 2006 was men nog in afwachting van de eerste iPhone. Die werd geïntroduceerd in 2007 en markeerde het begin van grootschalig app-gebruik door consumenten. De Apple App Store levert inmiddels 2 miljoen apps; Google Play 2,2 miljoen.
  • 2006 werd de doorbraak van de sociale netwerken: MySpace, YouTube en Facebook waren de zakelijke succesverhalen van 2006. Hoogtepunt was de overname van YouTube door Google voor 1,65 miljard dollar.
  • AMS-IX signaleerde in 2006 een verdubbeling van het dataverbruik ten opzichte van het jaar daarvoor (van 12.400 TB per maand in 2005 naar 26.400 TB per maand in 2006). Inmiddels staat de teller bij AMS-IX op 968.270 TB per maand.

Om vandaag de dag de concurrentie voor te blijven in deze dynamische online wereld, moeten organisaties IT-diensten sneller leveren, beter beveiligen en controleren, operationele kosten verlagen en de flexibiliteit van de organisatie vergroten. Om aan deze eisen te voldoen, zijn innovatieve datacenters en investeringen in technologieën als virtualisatie, moderne storage en de cloud noodzakelijk.

Ronald Ooms, vicepresident North East EMEA bij Veeam: “Door optimaal te profiteren van de investeringen in nieuwe datacenters voldoen bedrijven aan de eisen van hun eindgebruikers: 24.7.365 toegang tot data en applicaties, voorkomen van downtime en dataverlies en ondersteuning voor exponentiële datagroei. We zien dat organisaties hun eisen aanscherpen om downtime te minimaliseren en datatoegang te garanderen. Dit noemen wij de Always-On Business-aanpak. Helaas is er nog steeds een gat – een Availability gap – tussen de vereisten voor een Always-On Business en de mogelijkheden van IT om die Availability effectief te leveren. Dit is tegenwoordig onacceptabel. Veeam helpt bedrijven om dit gat te overbruggen met toekomstbestendige oplossingen.”

Meer weten? Ontmoet ons tijdens de ICT-pro vakbeurs Infosecurity.nl op 2 en 3 november 2016 in Jaarbeurs in Utrecht. Marktleiders, verenigingen en ICT-professionals delen er hun visie op, en ideeën over de meest actuele ICT-thema’s. Bijvoorbeeld op het gebied van dataopslag, databeveiliging en servicemanagement. Het overkoepelende thema van deze editie is Data Centric World. De deuren van de beurs zijn beide dagen geopend van 09.30 uur tot 17.00 uur. Je vindt ons op stand 01.B093.

Over Veeam Software
Veeam kent de nieuwe uitdagingen waar ondernemingen over de gehele wereld mee te maken krijgen bij het mogelijk maken van de Always-On Business™. Ze moeten 24.7.365 functioneren. Daarom heeft Veeam als marktpionier Availability for the Always-On Enterprise™ ontwikkeld. Veeam helpt ondernemingen bij het realiseren van recovery time en point objectives (RTPO™) van minder dan vijftien minuten voor alle applicaties en data. Veeam gebruikt daarvoor een fundamenteel nieuw type holistische oplossing die zeer snel herstel, dataverliespreventie, geverifieerde herstelbaarheid, geoptimaliseerde data en volledig inzicht biedt. DeVeeam Availability Suite™, waarin Veeam Backup & Replication™ is opgenomen, maakt gebruik van virtualisatie-, opslag- en cloudtechnologieën. Hierdoor kunnen organisaties tijd besparen, risico's verkleinen en investeringen en operationele kosten verlagen, zodat ze hun doelstellingen kunnen behalen. Veeam, dat in 2006 is opgericht, telt momenteel wereldwijd 41.000 ProPartners en heeft meer dan 205.000 klanten wereldwijd. Het hoofdkantoor van Veeam bevindt zich in Baar, Zwitserland, en het bedrijf heeft kantoren over de gehele wereld. Meer informatie is te vinden op www.veeam.com.

Contactinformatie:
LVTPR