www.LVTPR.comwww.LVTPR.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
Datum: (4 jaar en 93 dagen geleden)
PR: LEWIS

Financiële zekerheid speelt belangrijke rol bij keuze partner

• 78% van de Nederlanders vindt het belangrijk om financieel onafhankelijk van partner te zijn
  • Een op zeven Nederlanders gaat niet weg bij partner vanwege financiële afhankelijkheid, deze situatie geldt vooral voor vrouwen
  • Een op acht Nederlanders vindt iemand met hoog inkomen aantrekkelijk
Ruim driekwart van de Nederlanders vindt het belangrijk om financieel onafhankelijk te zijn van de partner. Tegelijkertijd geeft bijna de helft van de Nederlandse mannen en vrouwen in een relatie aan dat financiële zekerheid een rol heeft gespeeld bij het kiezen van een geliefde. Daarnaast geeft een op de acht Nederlanders aan een hoog inkomen aantrekkelijk te vinden. Dit blijkt uit onderzoek* van ActiePagina.nl, de online marktplaats voor slimmer winkelen.

Afhankelijk van partner
Ruim twee op de vijf (42%) Nederlanders geeft aan op dit moment compleet of enigszins financieel afhankelijk van hun liefde. Vrouwen zijn vaker afhankelijk van het inkomen van de partner dan mannen (60% tegenover 24%). Bij bijna meer dan de helft van hen (53%) zal een (plotselinge) relatiebreuk dan ook financiële gevolgen hebben. Een derde van deze vrouwen zou zelfs in grote financiele problemen komen als de huidige relatie beëindigd zou worden.

Deze financiële afhankelijkheid kan voor een beperking in de relatie zorgen. Een op de zeven (14%) Nederlanders blijft bijvoorbeeld vasthouden aan een doodgebloede relatie vanwege de financiën. Om jezelf voor te bereiden op een mogelijke breuk, is het verstandig om geld opzij te zetten. Ruim een derde van de mensen in een relatie heeft om die reden bijvoorbeeld naast een gezamenlijke rekening ook nog een privérekening. Daarnaast is het ook aan te raden om je te laten informeren over rechten die je hebt bij een mogelijk einde van een relatie, denk bijvoorbeeld aan alimentatie.

Dure aankopen overlegd met partner
Bij driekwart (76%) van de relaties worden alle lasten, maar ook de uitjes, naar ratio betaald. Partners die meer verdienen storten ook meer geld op de gezamenlijke rekening als deze er is. Toch blijft bij een derde van de relaties geld vaak een punt van discussie. 16% vindt zijn of haar partner weleens gierig of is juist van mening dat de partner een gat in zijn of haar hand heeft (15%). Wel overlegt ruim driekwart van de Nederlanders de gezamenlijke aankopen netjes met de partner (77%). Meer dan de helft (53%) bespreekt zelfs persoonlijke aankopen vooraf met elkaar. Dit is wel wat gebruikelijker bij de ouderen (65%) dan bij jongeren onder de 30 jaar (20%).

ActiePagina.nl werd opgericht in 2005 en is inmiddels met maandelijks 500.000 bezoekers een van de grootste kortingswebsites van Nederland. ActiePagina.nl biedt dagelijks aanbiedingen, kortingscodes en -acties en productaanbiedingen van meer dan 1.000 webwinkels. In 2015 heeft ActiePagina.nl meer dan 17 miljoen euro aan omzet gegenereerd voor haar retailpartners. In maart 2013 werd ActiePagina.nl overgenomen door RetailMeNot, Inc. ’s werelds grootste marktplaats voor digitale aanbiedingen. RetailMeNot, Inc. werd in 2009 in Austin, Texas (VS), opgericht en heeft naast ActiePagina.nl kortingswebsites in Duitsland (RetailMeNot.de), de VS (RetailMeNot.com) en Canada (RetailMeNot.ca), het VK (VoucherCodes.co.uk), Frankrijk (Ma Reduc en Poulpeo), Spanje (RetailMeNot.es), Italië (RetailMeNot.it) en Polen (RetailMeNot.pl). RetailMeNot, Inc. is een beursgenoteerd bedrijf dat aan de NASDAQ genoteerd is onder het symbool ’SALE’.

ActiePagina.nl
Christian Ulrich
E: pers@actiepagina.nl

LEWIS
Mijke de Jong / Kirsten Spoelstra
T: 020-220 0220
E: actiepagina@teamlewis.com
Laatste van Actiepagina.nl
Nederlanders shoppen deze feestdagen voor 301 miljoen euro bij buitenlandse webshops

Nederlands huishouden spendeert 468 euro aan feestdagen dit jaar

Financiële zekerheid speelt belangrijke rol bij keuze partner
Verstreken tijd: 4 jaar en 93 dagen
Actiepagina.nl contact

Logo Actiepagina.nl

info@actiepagina.nl
  www.actiepagina.nl
Actiepagina.nl sociaal

Actiepagina.nl tweets

Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo QuandaGo
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo QuandaGo
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Moneezy
Logo evisit
Logo Quinyx
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo Dataplace
Logo Postex Nederland B.V.
Logo RoSecure
Logo Postex Nederland B.V.
Logo Guardian360 bv
Logo PEAK-IT
Logo devolo
Logo Thinkwise