Contentbureauwww.marcommit.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nl
Datum: (4 jaar en 85 dagen geleden)
PR: LEWIS

Qlik lanceert Qlik Playground: gratis visual analytics platform voor developers

Schiphol, 5 oktober 2016Qlik®, leider in visual analytics, introduceert Qlik Playground™. Deze online omgeving biedt developers de mogelijkheid om gratis te experimenteren met Qlik’s platform voor visuele analyses. Gebruikers krijgen toegang tot de QIX Associative Indexing Engine en open API’s om data te laden, doorzoeken, analyseren en visualiseren. Het door en voor developers ontwikkelde Qlik Playground is per direct beschikbaar en vormt een aanvulling op Qlik® Branch, een open source gemeenschap waar ideeën en innovatiemogelijkheden uitgewisseld worden met behulp van het visual analytics-platform van Qlik.

Leren, experimenteren en spelen
Qlik Playground laat developers kennismaken met de krachtige mogelijkheden van het Qlik Analytics Platform. Zij kunnen hier volop mee experimenteren en speciale API’s uitproberen om data te analyseren, bewerken en visualiseren. Daarnaast kunnen ze zich laten inspireren door kant-en-klare voorbeeldanalyses. Door ook eigen data en publieke datasets te koppelen via de API’s van Qlik, ervaren developers hoe eenvoudig het is om relaties binnen data bloot te leggen en deze visueel tot leven te brengen.

Het Qlik Analytics Platform en de open API’s van Qlik zijn zo ontworpen dat ze te gebruiken zijn in combinatie met elke software-architectuur, elk platform en in iedere taal. De intuïtieve gebruikersvriendelijkheid maakt het mogelijk om snel gegevens op te vragen via een vertrouwde, op JSON gebaseerde interface en vereenvoudigt de verwerking van data. Het doorzoeken van data wordt geoptimaliseerd door de QIX Associative Indexing Engine, die voorziet in uiterst krachtige en gebruiksvriendelijke interfaces voor webbased applicaties. Qlik Playground laat gebruikers zien hoe weinig tijd en moeite het kost om data te transformeren tot volledig interactieve, datagestuurde applicaties, die nieuwe mogelijkheden creëren.

Speros Kokenes, Directeur Visual Analytics bij de Axis Group, een partner van Qlik: “Qlik Playground opent de deur voor developers naar een compleet nieuwe wereld met een open karakter waar geen productspecifieke training voor vereist is. De gebruikersinterfaces, grafieken en diagrammen kennen geen productbeperkingen. Dat betekent dat we onze creativiteit de vrije loop kunnen laten gaan en zo effectief aan de specifieke behoeften van onze klanten tegemoet kunnen komen.”

“Echte disruptieve innovatie ontstaat door openheid en uitwisseling”, aldus Anthony Deighton, CTO en Senior Vice President Products bij Qlik. “We willen developers overal ter wereld in staat stellen om mogelijkheden te verkennen voor het integreren van data en analysefunctionaliteiten in hun applicaties, zodat zij gebruikers een nieuwe manier kunnen bieden om hun data interactief te ontdekken. Met Qlik Playground bieden wij een gamechanging platform waarmee analyses visueel tot leven komen en innovatie versneld wordt.”

Over Qlik
Qlik® is het toonaangevende visual analytics platform en de pionier op het gebied van business intelligence, gedreven door gebruikers. Qlik’s portfolio, met cloud-based en on-premise oplossingen, voldoet aan de groeiende behoefte van klanten naar rapportage en visuele self-service analyses voor guided, embedded en op maatgemaakte analytics, ongeacht de locatie van data. Klanten die Qlik Sense®, QlikView® and Qlik® Cloud gebruiken, halen betekenis uit informatie van verschillende bronnen en ontdekken verborgen relaties tussen data. Dit leidt tot inzichten die goede ideeën tot stand brengen. Het hoofdkantoor van Qlik is gevestigd in Radnor, Pennsylvania. Qlik werkt in meer dan 100 landen en heeft meer dan 40.000 klanten wereldwijd.

###

© 2016 QlikTech International AB. All rights reserved. Qlik®, Qlik® Sense, QlikView®, QlikTech®, Qlik Cloud®, Qlik DataMarket®, Qlik Analytics Platform®, Qlik NPrinting™, Qlik Connectors™ en QlikTech logo’s zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van QlikTech International AB. Andere hier gebruikte bedrijfsnamen, productennamen en bedrijfslogo’s zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van hun respectieve eigenaars.

Marcommit
Moniek Jansink
qlik@marcommit.nl
Laatste van Qlik
Zorgservice XL ontzorgt ziekenhuizen met inzet Qlik Sense

Vijf datatrends die je absoluut niet mag missen in 2020

Bedrijven werven liever mensen met praktische datavaardigheden dan datawetenschappers
Verstreken tijd: 4 jaar en 85 dagen
Qlik contact

Logo Qlik

+31 (0)23 727 1900
  InfoBenelux@qlik.com
  www.qlik.com
Qlik sociaal

Qlik tweets

Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo myBrand
Logo Arlington Research
Logo Unit4