IATA slaat haar vleugels uit in de Interoute cloud

Interoute Virtual Data Centre biedt veilige, wereldwijde ICT-infrastructuur ter ondersteuning van IATA’s financiële systemen

Amsterdam, 5 oktober 2016– Interoute, eigenaar van een wereldwijd cloud service-platform en van een van Europa’s grootste netwerken, kondigt aan dat de International Air Transport Association (IATA), de brancheorganisatie voor luchtvaartmaatschappijen overal ter wereld, Interoute heeft geselecteerd als preferred ICT partner. Interoute wordt de hosting en managed services provider voor een reeks Industry Settlement Systems en Services diensten van de IATA. Daarnaast biedt Interoute DDoS-bescherming en vervult de rol van veiligheidsadviseur. Interoute Virtual Data Centre (VDC) maakt het voor IATA mogelijk haar bedrijfskritische applicaties en systemen draaiende te houden, die luchtvaartmaatschappijen over de hele wereld voorzien van settlement-diensten.

IATA is een non-profitorganisatie die 265 luchtvaartmaatschappijen vertegenwoordigt, wat neerkomt op 83% van het totale luchtverkeer1. Vanuit haar kantoren in 53 landen over de hele wereld werkt IATA er samen met haar leden aan om luchttransport veiliger, rendabeler en efficiënter te maken door wereldwijde standaarden en oplossingen te implementeren. Als onderdeel van haar mandaat om de luchtvaartindustrie te dienen, ontwikkelt en beheert IATA vele kritieke financiële systemen en applicaties.

Interoute zal de Europese organisaties van IATA vanuit haar VDC-zones in Genève en Zürich gaan hosten. Twee applicaties zijn al onderdeel van het onboarding proces, het eerste is het ‘IATA Clearing House’ (ICH). Dit zorgt voor een snelle, veilige en kosteneffectieve afhandeling van rekeningen tussen de luchtvaartmaatschappijen, bedrijven die met luchtvaartmaatschappijen geassocieerd zijn en Travel Partners. Het ICH heeft in 2015 54,3 miljard Amerikaanse dollar aan factuurtransacties verwerkt, met een slagingspercentage van 99,99999%2. Het tweede is de ‘IATA Remittance and Settlement Integrated Solution’, die de inning en afhandeling van verschuldigde bedragen op zich neemt.

Pascal Buchner, CIO bij IATA laat weten: “Als internationale organisatie die uiterst kritieke applicaties voor de luchtvaartindustrie verzorgt, zijn wij verheugd dat we in Interoute een wereldwijde cloud provider gevonden hebben die ons brede arsenaal aan ICT-behoeften in Europa kan ondersteunen. De infrastructuur van Interoute biedt de schaal en het bereik dat we nodig hebben om luchtvaartmaatschappijen topklasse service aan te kunnen bieden.”

Martijn ten Kate, Country Manager bij Interoute in Nederland, vult aan: “Interoute VDC biedt een wereldwijde cloud van geïntegreerd netwerken in 17 Interoute VDC-zones in Europa, Noord-Amerika en Azië. Onze schaalbare computercapaciteit die wereldwijd geleverd wordt, in combinatie met de mogelijkheid om data en applicaties tot specifieke geografische locaties te beperken, is de exacte omgeving die IATA nodig had. We zijn verheugd om met hen als partners deze reis te maken, waarbij we waarde en innovatie kunnen toevoegen voor IATA en de luchtvaartmaatschappijen die zij vertegenwoordigen.”

1http://www.iata.org/pressroom/facts_figures/fact_sheets/Documents/fact-sheet-iata.pdf
2www.iata.org/ich

Over IATA
The International Air Transport Association (IATA) is de brancheorganisatie voor luchtvaartmaatschappijen van over de hele wereld, zij vertegenwoordigen zo’n 265 luchtvaartmaatschappijen ofwel 83% van het totale luchtverkeer. Zij ondersteunen vele gebieden van luchtvaartactiviteiten en helpen de industrie bij het formuleren van beleid op het gebied van cruciale luchtvaartkwesties. www.iata.org

Over Interoute
Interoute is eigenaar en operator van een van Europa's grootste netwerken en een wereldwijd cloud services platform, dat twaalf eigen datacentra, 17 Virtual Data Centers, 31 colocatiecentra en nog eens 195 geconnecteerde partnerdatacentra door geheel Europa heeft. Het full-service Unified ICT-platform van Interoute bedient grootzakelijke klanten en multinationals, alle grote Europese telecomaanbieders, overheden en universiteiten. De Unified ICT-strategie van het bedrijf is bij uitstek geschikt voor organisaties die zoeken naar een schaalbaar en veilig platform zonder beperkingen, wat de basis vormt voor hun spraak-, video-, computing- en datadiensten. Interoute heeft kantoren op het gehele Europese vasteland en in de VS, en is eigenaar en operator van stedelijke netwerkringen in de belangrijke Europese zakencentra. Voor meer informatie: www.interoute.nl. Volg ons op ook Twitter: @InterouteNL.

Toekomstgerichte verklaringen
Dit persbericht bevat bepaalde verklaringen over de toekomst. Een toekomstgerichte verklaring is een verklaring die niet verwijst naar feiten of gebeurtenissen in het verleden en is te herkennen aan het gebruik van termen als ‘volgens verwachting’, ‘heeft als doel’, ‘gaat ervan uit’, ‘gelooft’, ‘kan’, ‘zal’, ‘verwacht’, ‘schat in’, ‘voorspelt’, ‘van plan’, ‘is van mening’, ‘mogelijk’, ‘voorziet’ en vergelijkbare of ontkennende variaties daarvan, die bedoeld zijn om een toekomstgerichte verklaring te verwoorden. Dit geldt met name voor verklaringen die gaan over toekomstige financiële resultaten, plannen of over zakelijke of managementverwachtingen, toekomstige groei of winstcijfers en over algemene economische omstandigheden en wetten en regelgeving en andere zaken die op Interoute betrekking hebben.

Toekomstgerichte verklaringen geven de huidige visie van het management van Interoute (hierna: het management) op toekomstige gebeurtenissen weer; die visie is gebaseerd op de aannames van het management en is onderhevig aan bekende en nog niet bekende risico’s, onzekerheden en andere factoren die ervoor kunnen zorgen dat de daadwerkelijke resultaten, prestaties en successen van Interoute feitelijk kunnen verschillen van de toekomstige resultaten, prestaties en successen zoals die zijn uitgesproken of geïmpliceerd in deze toekomstgerichte verklaringen. Het zich voordoen of juist het zich niet voordoen van bepaalde aannames kan ervoor zorgen dat de daadwerkelijke financiële situatie en resultaten van Interoute feitelijk verschillen van, of niet voldoen aan de verwachtingen die in deze toekomstgerichte verklaringen uitgesproken of geïmpliceerd zijn.

De zakelijke activiteiten van Interoute kunnen beïnvloed worden door verschillende risico’s en onzekerheden die er ook voor kunnen zorgen dat de toekomstgerichte verklaringen, schattingen of voorspellingen feitelijk verschillen van de verklaringen die zijn uitgesproken of geïmpliceerd door de toekomstgerichte verklaringen in dit persbericht. De informatie, meningen en toekomstgerichte verklaringen in dit persbericht gaan alleen over dit moment en kunnen zonder bericht gewijzigd worden. Interoute is niet verplicht om wijzigingen, updates of bevestigingen van een toekomstgerichte verklaring te publiceren of te verspreiden als er ontwikkelingen of gebeurtenissen zijn die betrekking hebben op de inhoud van dit persbericht.

Interoute Persdesk

Marjolein Jonker