Herken zakelijke websitebezoekerswww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
Datum: (5 jaar en 173 dagen geleden)

Episerver neemt omnichannel campagnemanagement-leverancier Optivo over

Haarlem, 4 oktober 2016 Episerver, leverancier van het platform om slim digitale content, verkoop- en marketingactiviteiten mee te managen in de cloud, neemt Optivo, de leverancier van oplossingen voor omnichannel campagnemanagement en customer intelligence, over.

Door de inzet van Optivo’s technologie en dienstverlening op het gebied van omnichannel campagnemanagement, krijgen klanten van Episerver de mogelijkheid om contextueel relevantere klantinteracties op te zetten over verschillende kanalen. Op die manier weten ze zeker dat de juiste boodschap op de juiste manier en het juiste moment terecht komt bij de juiste klant. Dankzij de uitbreiding met Optivo, krijgen digital marketing- en salesprofessionals die Episerver gebruiken de mogelijkheid de manier waarop klanten reageren op hun campagnes te beheren en optimaliseren. Via alle kanalen kan het gedrag van hun klanten worden gevolgd en voorspeld. Op die manier zijn Episerver-gebruikers in staat continu één-op-één engagement aan te gaan.

“De acquisitie van Optivo, dat zich een echte visionair heeft getoond op het gebied van real-time klantinteractie over diverse kanalen, betekent een cruciale volgende fase voor het Episerver Digital Experience Cloud-platform,” aldus Mark Duffell, President en CEO van Episerver. “Optivo zal onze klanten niet alleen helpen sneller en effectiever een totaalbeeld te krijgen van hun marketing- en verkoopstrategieën, het zorgt daarnaast voor grip én tilt de customer journey naar een volgend niveau. Organisaties worden in staat te gesteld real-time klanten aan te trekken, ze te bedienen en interactie aan te gaan.”

Deze aankondiging volgt op de overname door Episerver van het bedrijf Peerius, een leverancier van intelligente omnichannel personalisatie in de cloud. Die acquisitie betekende een grote stap vooruit voor Episerver’s visie voor de autonome personalisatie. Autonome personalisatie maakt het voor merken mogelijk om in te spelen op het gedrag en de intenties van klanten en zo één-op-één interactie aan te gaan met klanten over verschillende platformen en zelfs persoonlijk contact te leggen met anonieme bezoekers.

Episerver verwacht dat Optivo’s multidimensionale segmentatie en event triggering een aanvulling vormen op Peerius’ voorspellende analysemogelijkheden op basis van machine learning en real-time besluitvorming. Op zijn beurt zal Optivo het omnichannel campagnebeheer en de e-mailmarketingfunctionaliteiten binnen Episerver versterken. Om het plaatje compleet te maken, zal de combinatie van enerzijds Episerver’s expertise en kracht in content management, commerce, social en mobile marketing en anderzijds de Optivo-technologie, zorgen voor een allesomvattende omnichannel ervaring voor klanten.

De overname betekent een invulling van de belangrijkste wens van marketeers. In een onderzoek van Forrester gaf 52 procent van de ondervraagde marketeers aan dat het kunnen begrijpen van klantgedrag over verschillende kanalen en platforms heen, dé uitdaging was voor de komende twee jaar. Andere zaken die de respondenten als belangrijk zagen, waren het verbeteren van de klantinteractie, kennisdeling en loyaliteit (38%), het integreren van online en offline interacties (38%), en het herkennen en toewijzen van marketingresultaten over diverse interacties (40%).[1]

“We zijn blij dat Optivo deel gaat uitmaken van Episerver's Digital Experience Cloud, die onze omnichannel en e-mail marketing-oplossingen perfect aanvult,” aldus Dr. Rainer Brosch, CEO van Optivo. “We zullen onze kracht en onze focus op klantwaarde behouden en tegelijkertijd de mogelijkheid hebben op wereldwijde schaal te opereren. We verwachten samen onze marktpositie sneller te kunnen uitbreiden dankzij Episerver's wereldwijde footprint, sterk klantportfolio en elkaar aanvullende partnerships.”

Het nieuw overgenomen bedrijf zal verdergaan onder de naam Optivo, an Episerver company, en zal de infrastructuurbasis vormen voor Episerver’s groei in de Duitstalige regio. Optivo managing directors Dr. Rainer Brosch en Thomas Diezmann blijven aan in hun huidige rollen.

Voor meer informatie over Episerver: www.episerver.nl

1“The Forrester Wave™: Cross-Channel Campaign Management, Q2 2016, Forrester Research, Inc., May 31, 2016
Laatste van EPiServer
Negen van de tien consumenten delen graag persoonlijke informatie in ruil voor beter online winkelen

Episerver in Gartner Magic Quadrant voor Digital Commerce

Episerver wederom geplaatst in Gartner Magic Quadrant voor Digital Commerce
Verstreken tijd: 5 jaar en 173 dagen
EPiServer contact

Logo EPiServer

Marten Kruisinga
  salesbenelux@episerver.com
  www.episerver.com
EPiServer sociaal

EPiServer tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo Citrix
Logo SurveyMonkey
Logo Ivanti