www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nlContentbureau
Datum: (4 jaar en 89 dagen geleden)
PR: Presscom

AEB geeft antwoord tijdens het Nationaal Douanecongres

Rotterdam, 3 oktober 2016 –  Wat heeft de Brexit voor gevolgen voor bedrijven die zakendoen met het Verenigd Koninkrijk? Wat is de impact van de nieuwe Europese Douanewetgeving (DWU) die dit voorjaar is ingevoerd? En is uw douane-systeem er klaar voor als de Europese douane in 2020 volledig online werkt? Dat zijn de meest actuele thema’s die tijdens het Nationaal Douanecongres op 13 oktober aan bod komen. AEB Nederland is met een stand aanwezig voor vragen over douaneprocedures en de wijze waarop u die effectief en efficiënt kunt inrichten.

De elfde editie van het Nationaal Douanecongres wordt in goede banen geleid door dagvoorzitter Toine van Peperstraten. Hij zal een groot aantal inspirerende sprekers aankondigen van onder Douane Nederland, Erasmus Universiteit en verschillende ministeries en brancheverenigingen. Godfried Smit van EVO – Fenedex maakt bijvoorbeeld een tussenbalans op van de Brexit. Wat betekent het dat de op twee na belangrijkste handelspartner van Nederland de Europese Unie verlaat?

Ruime aandacht is er bovendien voor de nieuwe Europese Dounaewetgeving die op 1 mei 2016 is ingegaan. Wat is de impact daarvan? Hoe moeten bedrijven omgaan met de diverse verordeningen die van kracht zijn geworden? In de praktijk bestaat daarover nog veel onduidelijkheid, maar het congres probeert duidelijkheid te scheppen.

Effectieve en efficiënte processen
Uiteraard komt ook de IT-ondersteuning van douaneprocessen uitgebreid aan de orde. In één van de themasessies wordt ingegaan op de vraag wat het voor IT-systemen van bedrijven betekent als de Europese douane conform die DWU in 2020 volledig online gaat werken. Een ander thema is het nieuwe aangiftesysteem AGS dat de afgelopen jaren stapsgewijs is ingevoerd.

AEB Nederland is sponsor van het Nationaal Douanecongres en prominent aanwezig met een stand. Experts van AEB Nederland staan deelnemers te wordt met alle relevante vragen over AGS en de gevolgen van de DWU voor automatiseringssystemen. Daarnaast gaan zij graag in gesprek over andere relevante thema’s zoals classificatie, preferentiële oorsprong en exportcontrole. AEB Nederland helpt bedrijven bij het inrichten van effectieve en efficiënte processen rondom deze thema’s.

Nationaal Douanecongres
Het Nationaal Douanecongres vindt plaats op 13 oktober in Ahoy, Rotterdam. Het programma start om 10.00 uur en telt onder meer negentien themasessies over verschillende onderwerpen. Rond 16.30 eindigt het congres met een inspirerend verhaal van trendwatcher Frank Booij en een netwerkborrel. Kijk voor meer informatie en een digitaal inschrijfformulier op www.douanecongres.nl.

Over AEB (www.aeb.comwww.aeb.com/nl)
Met ruim 30 jaar ervaring is AEB een van de toonaangevende aanbieders van wereldwijde IT-oplossingen en diensten voor Supply Chain Management met de nadruk op de logistiek van inkoop, opslag en distributie, buitenlandse handel en risicobeheer. Met de logistieke suite ASSIST4 biedt AEB een toepassing met een doorlopende procesondersteuning en een volledige transparantie voor de planning en aansturing van wereldwijde bezorgnetwerken. AEB is een internationale onderneming met ruim 5000 klanten in Europa, Azië en Amerika. Het hoofdkantoor van AEB is gevestigd in Stuttgart, met vestigingen in Hamburg, Soest, Düsseldorf en München evenals internationale vestigingen in Groot-Brittannië, Singapore, Zwitserland, Oostenrijk. Zweden, Nederland, de Tsjechische Republiek, Frankrijk en de VS.

Voor meer informatie:
AEB Nederland
Richard Groenedijk, General Manager
Tel.: +31883131700
Rivium Boulevard 301-320
2909 LK Capelle a/d IJssel

Richard Groenedijk, General Manager
Laatste van AEB
TCM van AEB: met nieuwe digitale tool Risk Assessment

Goederenvervoer naar en vanuit het VK in 2020; het complete beeld

Compliance risico’s in internationale handel nu nog eerder te ondervangen met nieuwe digitale tool
Verstreken tijd: 4 jaar en 89 dagen

Logo Presscom
AEB contact

Logo AEB

info.nl@aeb.com
  www.aeb.com/nl
AEB sociaal

AEB tweets

Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo QuandaGo
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo QuandaGo
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Moneezy
Logo evisit
Logo Quinyx
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo Dataplace
Logo Postex Nederland B.V.
Logo RoSecure
Logo Postex Nederland B.V.
Logo Guardian360 bv
Logo PEAK-IT
Logo devolo
Logo Thinkwise