www.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nl
2489 volgers blijven op de hoogte!

Basisscholen van BasisBuren voorzien van EnGenius Neutron netwerk ter ondersteuning van het digitale lesgeven

De Beatrixschool in Buren en OBS De Sterappel in Lienden, onderdeel van BasisBuren, zijn voorzien van een betrouwbaar netwerk ter ondersteuning van het digitale lesgeven. Om deze nieuwe vorm van lesgeven te kunnen ondersteunen is er door TD Computers Buren een centrale oplossing gerealiseerd met de EnGenius Neutron Serie.

Het digitale lesgeven is onderdeel geworden van het onderwijs van vandaag de dag. Deze vorm van lesgeven vraagt om een flexibele, schaalbare en volledig geïntegreerde oplossing voor de configuratie en beheer van het netwerk. De EnGenius Neutron Serie biedt BasisBuren één centrale oplossing. Vanuit de ezMaster, de besturingssoftware van de Neutron Serie, kunnen alle netwerken centraal worden beheerd en eenvoudig worden uitgebreid naar meerdere locaties.

Een netwerk voor de toekomst
Het oude netwerk van de Beatrixschool bood geen ondersteuning aan het groeiende aantal mobiele apparaten. Dit resulteerde in een tekort aan bandbreedte en een trage internetverbinding. Voorafgaand aan het implementeren van het nieuwe netwerk, is er een site survey uitgevoerd. Op basis van de metingen heeft TD Computers Buren de plaatsing en de keuze voor de producten bepaald, waarna het netwerk werd geïmplementeerd.

De juiste producten
TD Computers Buren heeft voor de realisatie van het netwerk gebruik gemaakt van 6 EnGenius EWS360AP’s. Dit dual-band indoor access point biedt met zijn 802.11ac Wi-Fi standaard doorvoersnelheden tot wel 1750 Mbps en kan daarbij 100 gelijktijdige gebruikers ondersteunen. Om alle access points te beheren via één centrale switch, is er gebruik gemaakt van de EWS7928P Gigabit managed WLAN switch. Tevens zijn er voor het netwerk op OBS De Sterappel nog 5 EWS360AP’s en één EWS5912FP Gigabit managed WLAN switch geïmplementeerd.

Centraal beheer van meerdere netwerken
Waar bij het vorige netwerk geen centraal beheer kon worden geboden, biedt de Neutron Series door middel van de ezMaster dit wel. Dankzij dit platform is het voor TD Computers Buren eenvoudig meerdere netwerken op diverse locaties te beheren. Mede hierdoor, en naar aanleiding van de resultaten van het netwerk bij de Beatrixschool, is OBS De Sterappel in Lienden ook voorzien van een EnGenius Neutron Netwerk.

Over EnGenius
EnGenius streeft naar een kwalitatief sterk productportfolio voor zowel het MKB (Businessclass) als Smal Office Home Office (SOHO) segment. De producten van EnGenius zijn al toegepast in verschillende branches, zoals winkels, horeca, hotels, campings, havens en kantooromgevingen. www.engenius-europe.nl

Over TD Computers Buren
TD Computers Buren (TDCB) is een jong en dynamisch bedrijf dat klaar staat voor al uw ICT problemen, trage computers en laptops, reparatie van beide, als ook het vergroten van uw (draadloze) netwerk in en om huis. www.tdcb.nl
Laatste van Alcadis
Alcadis benoemd tot Value Added Distributeur van het CommScope OneCell-portfolio

Location Based Service Linkyfi Location Engine toegevoegd aan het portfolio van Alcadis

Alcadis breidt portfolio verder uit met de MetroLinq 60 GHz millimeter Wave producten van IgniteNet
Alcadis contact

Logo Alcadis

+31(0)30-6585125
  marketing@alcadis.nl
  www.alcadis.nl
Alcadis sociaal

Alcadis tweets

Logo Remain Software
Logo Synobsys
Logo Trade Cover Exchange
Logo Tilaa B.V.
Logo Fundaments B.V.
Logo Shift Office Support
Logo FLS Nederland B.V.
Logo LinQhost
Logo CommITment BV
Logo ICT-Partners
Logo SoftApp-distribution
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Alcadis
Logo WIBU-SYSTEMS

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.nl