www.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.com
2482 volgers blijven op de hoogte!
PR: Marcommit

Omzetcijfers MKB sinds 2014 in de lift

2015 succesvol jaar voor MKB, verwachtingen 2016 wederom positief

Almere, 29 september 2016 – Het Nederlandse midden- en kleinbedrijf kan met een positief gevoel terugkijken op 2015. Een meerderheid (54%) van de ondernemers heeft een omzetstijging gerealiseerd. Voor 21 procent bleef de omzet stabiel en 16 procent zag een afname. Hiermee zet het MKB voor het tweede jaar op rij zeer positieve resultaten neer. Ter illustratie, in 2013, het dieptepunt als het gaat om de gerealiseerde omzetgroei, bleef het percentage dat groei noteerde steken op slechts 39 procent. Deze gegevens blijken uit de jaarlijkse MKB Marktmonitor van Unique in samenwerking met onderzoeksbureau Motivaction onder 1.559 MKB’ers.

Ook het kalenderjaar 2016 wordt naar verwachting positief afgesloten. 58 procent verwacht dat de omzet groeit ten opzichte van 2015. Slechts een op de tien ondernemers calculeert een afname van de omzet in voor 2016. Tevens denkt twee derde van de ondernemers (67%) een gelijke tred te kunnen houden met de concurrentie, dan wel een grotere omzetgroei te realiseren dan branchegenoten. Slechts 3 procent heeft het idee dat ze minder omzet zullen genereren dan hun concurrenten.

Loes Dingemans, algemeen directeur van Unique over de onderzoeksresultaten: “Dat we nu voor het tweede jaar op rij succesvolle omzetcijfers mogen noteren voor het MKB, stemt mij zeer positief. Immers, het midden- en kleinbedrijf is de belangrijkste economische motor van Nederland. Gaat het goed met hen, dan gaat het goed met Nederland. Het vasthouden van deze positieve lijn is dan ook een van de belangrijkste uitdagingen voor de toekomst. Wat hierbij absoluut niet mag ontbreken is aandacht voor het personeel, het meest waardevolle kapitaal van iedere onderneming. Door te inspireren, faciliteren en stimuleren creëer je bevlogen mensen. En juist zij maken het verschil. Dat zal zonder twijfel terug te zien zijn in de cijfers.”

Over MKB Marktmonitor 2016
Het onderzoek van Unique Nederland en Motivaction Research & Strategy richt zich op bedrijven met maximaal 500 medewerkers. In deze achtste editie van de MKB Marktmonitor zijn Unique en Motivaction, naast de bedrijfseconomische ontwikkelingen, ingegaan op de personele ontwikkelingen, innovaties en duurzame inzetbaarheid in het MKB. Tussen mei en juli van 2016 namen medewerkers van Unique en Technicum persoonlijke of digitale interviews af bij 1.559 ondernemers.

Het rapport is aan te vragen via: http://www.unique.nl/marktmonitor

Over Unique
Unique startte ruim 40 jaar geleden als uitzender met een bijzonder oog voor het talent van mensen en onderscheidde zich met haar persoonlijke en kwalitatieve dienstverlening. Vandaag de dag is Unique uitgegroeid tot een brede HR-dienstverlener. Nog steeds actief in arbeidsbemiddeling, maar biedt daarnaast een breed palet aan HR-diensten en producten. Unique stelt zich als doel om alle HR vraagstukken van ondernemers in te vullen. Online en offline, tijdens kantooruren en daarbuiten. Onze grootste kracht is onze verbeeldingskracht. We kijken naar wat er is. En we kijken naar wat er kan komen, naar de wereld van morgen. Unique gelooft in innovatie en biedt een nieuw type HR-dienstverlening. Toegankelijk. Deskundig. Op maat.

Unique. Werk aan morgen.

Unique is onderdeel van USG People N.V. Kijk ook op www.unique.nl en op www.uniquehroffice.nl

Marcommit
Lisanne van der Drift
unique@marcommit.nl
Laatste van Unique
Unique gaat discriminatie tegen met de week van het anonieme cv

Op zoek naar een baan met vrijheid? Kies dan voor het mkb

Ontwikkeling medewerkers grootste personele uitdaging voor mkb-werkgevers

Logo Marcommit
Unique contact

Logo Unique

info@unique.nl
  www.unique.nl
Unique sociaal

Unique tweets

Logo Camarate ICT
Logo Synobsys
Logo Distology Nederland B.V.
Logo BTG
Logo Cicerosoftware - INFORMA Europe
Logo Art Of Automation
Logo Copernicus
Logo Webhosters.nl
Logo Marcommit
Logo NEG-ITSolutions
Logo Maunt
Logo Ifective
Logo SoftApp-distribution
Logo MatrixMind
Logo TenderApp
Logo Belcentrale.nl
Logo Art Of Automation
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Belcentrale.nl
Logo tradeinterop
Logo Nalanda Technology
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo myBrand
Logo NetApp
Logo Schneider Electric
Logo Intermax
Logo Thinkwise
Logo ZyXEL
Logo Liquit
Logo Schneider Electric
Logo IKUU
Logo Dutchitchannel.nl
Logo Poly
Logo Cumulus Networks
Logo Eaton
Logo Competence Factory
Logo Ymor

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nl