www.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nl
Datum: (5 jaar en 136 dagen geleden)

Besparen op software uitgaven nu voor iedere organisatie in Nederland toegankelijk

Marc Stuifzand, Martijn Meekel en Ed Kost slaan de handen in een om software uitgaven te controleren en verlagen en lanceren License-Reporter.

Amstelveen, 27 september 2016

Rondom het beheren van software licenties is er echter een ding waar ze tegenaan lopen. Veel organisaties die een software asset management tool (SAM tool) hebben aangeschaft halen er vaak niet het maximale rendement uit, doordat het implementeren en bedienen van een SAM tool vaak moeilijker blijkt dan de marketing ervan doet voorkomen. Het is License-Reporter er daarom ook aan gelegen om organisaties te helpen met het controleren en verlagen van software uitgaven door deze ontbrekende kennis deels of geheel in te vullen.

Dit alles wordt mogelijk gemaakt door een software license management service in combinatie met het License-Reporter platform, waardoor klanten hun omgeving in een dashboard kunnen monitoren aangevuld met advies van de License-Reporter consultant.

Het License-Reporter platform is "open" waardoor reeds in de organisatie aanwezige informatie (software gebruik, licenties en contracten) verwerkt kan worden. Dit scheelt niet alleen implementatie tijd, maar ook kosten en snellere toegang tot informatie die de klant helpt om uitgaven aan software te verlagen.

1/3 van het IT budget gaat op aan software, maar weinig organisaties hebben volledig zicht op de aanwezige software en hoe het gebruikt wordt. License-Reporter maakt dit alles transparant, waardoor organisaties nu audit ready zijn, precies weten welke IT assets er in gebruik zijn en welke software er op draait. Het platform verwerkt data voor de desktop, server, data center en cloud omgevingen en houdt rekening met het gebruik van virtualisatie technieken en user based toepassingen zoals Office 365. Door het toevoegen van licentie en contract informatie ontstaat de compliance positie en wordt de klant geadviseerd hoe software en licenties beter ingezet kunnen worden.

Hierdoor worden niet alleen IT, maar ook Finance en Inkoop professionals voorzien van relevante informatie, zodat ze geïnformeerde beslissingen kunnen nemen over software gebruik, licenties en contracten, waarmee ze hun impact vergroten en zo bijdragen aan het verlagen van software uitgaven in de organisatie waar ze allen deel van uitmaken.

De software license management service sluit aan bij de License-Reporter visie die stelt dat licentiemanagement en software asset management automatiseren alleen gaat als alle facetten in de organisatie kunnen worden ingevuld. Vaak is niet alle kennis en kunde in huis. Het gaat verder dan het bedienen van een SAM tool. Omdat interpretatie van licentierechten vaak onderhevig is aan discussie, kan dit niet 100% geautomatiseerd worden. License-Reporter levert dan ook de mix van SAM tools inclusief alle benodigde licentie kennis en expertise.

Meer informatie over License-Reporter is te vinden op:

Over License-Reporter:
License-Reporter  is een onafhankelijk managed service provider voor hoogwaardige Licentie Management en Software Asset Management oplossingen. Met het License-Reporter platform bedient License-Reporter organisaties die behoefte hebben aan gestructureerde ondersteuning bij software licentiemanagement uitdagingen in desktop, server, datacenter en cloud omgevingen.

Noot voor de pers: voor meer informatie: http://www.license-reporter.nl/over-license-reporter/

Nederlands perscontact:
Ed Kost van License-Reporter, telefoon: 085 - 888 2703 of per e-mail: info@license-reporter.nl
Laatste van License-Reporter
Verstreken tijd: 5 jaar en 136 dagen
License-Report.. contact

Logo License-Reporter

Ed Kost
  info@license-reporter.nl
  www.license-reporter.nl
License-Report.. sociaal

License-Report.. tweets

Logo Maunt
Logo ESTG
Logo Adwise
Logo Webton
Logo Mulder-Hardenberg
Logo ValidSign
Logo eV-ict
Logo Klantcontact Partnership Studie (KPS)
Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Priemo
Logo Techone B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Cellnex
Logo BarTrack