Contentbureauwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureau
Datum: (4 jaar en 78 dagen geleden)
PR: Influx PR & Communicatie

Onderzoek toont aan: risicomijdend gedrag vertraagt innovatie Financiële Dienstverlening

Retailbanken en verzekeraars kunnen moeite hebben te anticiperen op de digitale disruptie tenzij ze meer gedurfde risico´s nemen op het gebied van innovatie

Amsterdam, 27 september 2016 – Risicomijdend gedrag kan financiële dienstverleners ervan weerhouden een omgeving te creëren die ruimte biedt voor innovatie, zo blijkt uit een onderzoek van Marketforce. De studie werd uitgevoerd in opdracht van Pegasystems Inc. (NASDAQ: PEGA), de softwareleverancier van strategische bedrijfsapplicaties voor toonaangevende organisaties en Cognizant (NASDAQ: CTSH), toonaangevend leverancier van informatie technologie, consultancy en externe diensten voor bedrijfsprocessen.

De studie werd uitgevoerd onder 500 senior managers bij retail banken en verzekeraars uit 56 landen om zodoende de kansen en mogelijkheden in kaart te brengen waarmee zij in deze tijd van snelle technologische verandering worden geconfronteerd. Bijna twee derde van alle ondervraagden (61 procent) gaf te kennen dat hun management een maximale fouttolerantie van slechts 30 procent of minder accepteert bij innovatie pilots. Dit houdt in dat in deze industrie de diep gewortelde ´safety-first’ cultuur innovatie in de weg staat. En dat staat haaks op het feit dat 98 procent van alle ondervraagden aangeeft, dat buiten de comfortzone durven treden de belangrijkste voorwaarde is voor innovatie: “buiten de traditionele kaders denken” en “nieuwe manieren bedenken die tegemoet komen aan de klantbehoeften”.

Dit is vooral zorgwekkend omdat door de opkomst van innovatieve technologieën menigeen in de financiële dienstverlening een storm aan digitale disruptie verwacht. In de komende vijf jaar verwacht vijftig procent van alle respondenten dat nieuwkomers op de markt die sterk digitaal georganiseerd zijn, een ingrijpende` dan wel een ´aanzienlijke` verstorende invloed zullen hebben. Meer dan een derde (39 procent) voorspelt hetzelfde voor het Internet of Things (IoT) en tegelijkertijd meent een kwart van de ondervraagden dat blockchain een behoorlijk ontwrichtend effect zal hebben.

“Het is van belang dat banken en verzekeraars voldoende beseffen dat ze snel zullen moeten leren van hun fouten wanneer zij digitale transformatie inzetten als wapen in de concurrentiestrijd”, stelt Graham Lloyd, directeur financiële diensten bij Pegasystems. “Volgens mij is een foutpercentage van 50 procent het minimaal aanvaardbare voor een succesvolle invoering van een innovatiecultuur in deze organisaties, alles daaronder getuigt van te weinig betrokkenheid bij verandering. Ervaren managers in de sector moeten de tijd nemen om zich in de positie van hun klanten te verplaatsten en innovatie minder bezien in termen van kosten maar meer in termen van leren en besparen. Alleen door zichzelf open te stellen voor innovatie – met de daaraan gekoppelde risico´s – kan de bedrijfstak voorkomen dat zij achterblijft in dit nieuwe tijdperk van digitale ontwrichting.”

Download een kopie van het Retail Financial Services onderzoek via de volgende link: http://www.pega.com/future-of-finance

Over Pegasystems
Pegasystems (NASDAQ: PEGA) ontwikkelt strategische applicaties voor sales, marketing, service en operationele processen. Pega's toepassingen stroomlijnen kritische operationele bedrijfsprocessen, zorgen voor een naadloze connectie tussen organisaties en hun klanten in realtime en via verschillende kanalen en passen zich aan aan de snel veranderende eisen. Pega's Global 3000 klanten behoren tot 's werelds grootste en meest succesvolle organisaties. De applicaties van Pega zijn zowel lokaal beschikbaar als in de cloud. Ze zijn gebouwd op het uniforme Pega 7-platform dat visuele tools gebruikt om toepassingen eenvoudig aan te passen of uit te breiden aan de strategische zakelijke behoeften van de klant. Pega-klanten melden onder meer dat Pega hen de snelste time to value, zeer snelle implementatie, efficiënt hergebruik en wereldwijde schaalbaarheid biedt. Voor meer informatie: www.pega.com.

Voor redactionele informatie:
Influx PR - Gerline van Wijnen - tel: 055 366 3034, e-mail: pega@influx-pr.com.
Laatste van Pegasystems
Wereldleider in beveiliging van mobiele apparaten en apps, Zimperium, sluit distributie-overeenkomst met Distology

THE BRISTOL GROUP en Guardian360 sluiten partnership voor de levering van continue veiligheidsscans in Duitsland

Frontline Solutions her-certificeert zich voor ISO27001

IFS uitgeroepen tot Leider in Gartner’s 2020 Magic Quadrant for Field Service Management

Slechts 5 procent vindt innovatie in de dienstverlening het belangrijkst bij keuze financiële dienstverlener

Zyxel introduceert tri-mode beheer met nieuwe hybride switch

Heijmans gaat langdurige IT-samenwerking aan met Conclusion

BOYS WITH BRAINS NU IN 17 LANDEN IN EUROPA ACTIEF

Broad Horizon neemt Data Management Professionals over

Razer DeathAdder V2 nu beschikbaar in mini-variant

Tilburgse onderwijsinstellingen slaan handen ineen voor ICT

Oracle Autonomous Database nu beschikbaar in datacenters van klanten

Oracle kondigt 'Oracle Dedicated Region Cloud@Customer' aan
Thunderbolt 4: universele kabelconnectiviteit voor iedereen

Partnership Solipsis Managed Services en Printix maakt locatieonafhankelijk printer-management mogelijk vanuit de cloud

Werknemers bereid tot langere trips als zakenreizen daarmee duurzamer worden

Spotify lanceert ‘Soundtrack Your Workout’

Behoefte aan Tech-oplossingen ter voorkoming van COVID-19 groeit in vastgoedsector

Western Digital vergroot capaciteit enterprise HDD’s naar 18TB

Nederland dreigt toppositie binnen Europese startup ecosystemen te verliezen

ZIVVER lanceert veilig en betaalbaar videobellen

ICT GROUP CONVENES EXTRAORDINARY MEETING OF SHAREHOLDERS
Verstreken tijd: 4 jaar en 78 dagen

Logo Influx PR & Communicatie
Pegasystems contact

Logo Pegasystems

info@pega.com
  www.pega.com
Pegasystems sociaal

Pegasystems tweets

Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo IFS
Logo CRM Partners
Logo Zyxel