www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.EVENTIVE.nl
Datum: (4 jaar en 48 dagen geleden)
PR: Lubbers De Jong

Red Hat maakt resultaten tweede kwartaal boekjaar 2017 bekend

• Omzet tweede kwartaal $600 miljoen, 19 procent meer dan het voorgaande jaar
  • Omzet uit abonnementen tweede kwartaal $531 miljoen, 20 procent meer dan het voorgaande jaar
  • GAAP EPS tweede kwartaal $0,32 en non-GAAP EPS $0,55; respectievelijk 14 en 17 procent meer dan het voorgaande jaar
  • Total deferred revenue balance $1,68 miljard, 19 procent meer dan het voorgaande jaar
Amsterdam, 22 september 2016 – Red Hat, Inc. (NYSE: RHT), leverancier van opensourceoplossingen, heeft de resultaten bekend gemaakt van het tweede kwartaal van boekjaar 2017 dat afliep op 31 augustus 2016.

“Onder onze resultaten van het tweede kwartaal behoren 18 procent groei ten opzichte van een jaar eerder voor onze infrastructuur-oplossingen en 33 procent groei voor applicatieontwikkelingen en andere nieuwe technologieën,” aldus Jim Whitehurst, president en CEO van Red Hat. Digitale transformatie en hybride cloud computing veranderen de manier waarop applicaties worden gebouwd, ingezet en beheerd. Organisaties die agile ontwikkeltechnologieën voor applicaties, zoals Linux containers adopteren, kunnen op Red Hat vertrouwen als hun strategische partner om de infrastructuur en applicatieontwikkelplatformen te moderniseren.”

“In het tweede kwartaal profiteerden we wederom van een sterke vraag en solide uitvoer,” aldus Frank Calderoni, Executive Vice President, Operations en Chief Financial Officer van Red Hat. “We realiseerden in het tweede kwartaal andermaal een recordaantal deals met een waarde van meer dan $1 miljoen, een stijging van 60 procent ten opzichte van het voorgaande jaar.  Het laat het engagement van onze klanten zien en de grote vraag naar ons groeiende technologieportfolio aangezien bedrijven digitale transformatie en de hybride cloud omarmen.”

Omzet
De totale omzet in het tweede kwartaal bedraagt $600 miljoen, een toename van 19% in U.S. dollars ten opzichte van een jaar eerder, en 18 procent op basis van constante valuta. De omzet afkomstig uit abonnementen in het kwartaal bedraagt $531 miljoen, 20 procent meer in U.S. dollars dan een jaar eerder, of 19 procent op basis van constante valuta. De omzet afkomstig uit abonnementen in het kwartaal is 89 procent van de totale omzet.

De omzet uit abonnementen voor infrastructuur gerelateerde oplossingen voor het kwartaal bedraagt $427 miljoen, een toename van 18 procent in U.S. dollars ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder en 17 procent op basis van constante valuta. De omzet uit applicatieontwikkeling gerelateerde technologieën en andere nieuwe technologieën in het verslagkwartaal bedraagt $104 miljoen, een toename van 33 procent in U.S. dollars ten opzichte van het voorgaande jaar en 32 procent op basis van constante valuta.

Het GAAP operating income voor het tweede kwartaal bedraagt $82 miljoen, een stijging van 7 procent ten opzichte van hetzelfde kwartaal een jaar eerder. Na aanpassing van diverse vergoedingen en kosten bedraagt het non-GAAP operating income $137 miljoen, 11 procent meer dan een jaar eerder. De GAAP operating marge bedraagt 13,7 procent en de non-GAAP operating marge 22,8%.

Het GAAP net income in het tweede kwartaal komt uit op $59 miljoen, of $0,32 per aandeel tegen $51 miljoen, of $0,28 per aandeel in dezelfde periode een jaar eerder. Na correctie voor diverse vergoedingen en kosten bedraagt het net income volgens de non-GAAP methode in het verslagkwartaal $101 miljoen, of $0,55 per aandeel tegen $88 miljoen, of $0,47 per aandeel in hetzelfde kwartaal een jaar eerder.

De operating cash flow komt het tweede kwartaal uit op $97 miljoen, een afname van 21 procent ten opzichte van een jaar eerder. De totale, cash equivalents en investeringen op 31 augustus 2016 bedragen $2,0 miljard na het terugkopen van circa 1,8 miljoen aandelen die een waarde vertegenwoordigen van circa $127 miljoen.

Aan het einde van het tweede kwartaal bedroeg de total deferred revenue balance $1,68 miljard, een toename van 19 procent ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder.

Voor de Outlook, zie: https://www.redhat.com/en/about/press-releases/red-hat-reports-second-quarter-results-fiscal-year-2017

Over Red Hat
Red Hat staat wereldwijd aan de top als softwareleverancier van opensourceoplossingen. Met een community gedreven benadering biedt Red Hat een betrouwbare en high-performance cloud, Linux, middleware, storage en virtualisatietechnologieën. Daarnaast biedt Red Hat ondersteuning, training en consultancy. Als de verbindende factor in een wereldwijd netwerk van enterprises, partners en open source communities helpt Red Hat essentiële en innovatieve technologieën te creëren die groei faciliteren en klanten voorbereiden voor de toekomst. Kijk voor meer informatie op: www.redhat.com.

Voor meer informatie voor de pers
Lubbers De Jong
Anke van Heerebeek
anke@lubbersdejong.nl
020 2050428

Forward-Looking Statements
Certain statements contained in this press release may constitute "forward-looking statements" within the meaning of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Forward-looking statements provide current expectations of future events based on certain assumptions and include any statement that does not directly relate to any historical or current fact. Actual results may differ materially from those indicated by such forward-looking statements as a result of various important factors, including: risks related to the ability of the Company to compete effectively; the ability to deliver and stimulate demand for new products and technological innovations on a timely basis; delays or reductions in information technology spending; the integration of acquisitions and the ability to market successfully acquired technologies and products; fluctuations in exchange rates; the effects of industry consolidation; uncertainty and adverse results in litigation and related settlements; the inability to adequately protect Company intellectual property and the potential for infringement or breach of license claims of or relating to third party intellectual property; risks related to data and information security vulnerabilities; the ability to meet financial and operations changes encountered in our international operations; ineffective management of, and control over, the Company's growth and international operations; and changes in and a dependence on key personnel, as well as other factors contained in our most recent Quarterly Report on Form 10-Q (copies of which may be accessed through the Securities and Exchange Commission's website at http://www.sec.gov), including those found therein under the captions "Risk Factors" and "Management's Discussion and Analysis of Financial Condition and Results of Operations". In addition to these factors, actual future performance, outcomes, and results may differ materially because of more general factors including (without limitation) general industry and market conditions and growth rates, economic and political conditions, governmental and public policy changes and the impact of natural disasters such as earthquakes and floods. The forward-looking statements included in this press release represent the Company's views as of the date of this press release and these views could change. However, while the Company may elect to update these forward-looking statements at some point in the future, the Company specifically disclaims any obligation to do so. These forward-looking statements should not be relied upon as representing the Company's views as of any date subsequent to the date of this press release.

###

Red Hat and the Shadowman logo are trademarks or registered trademarks of Red Hat, Inc. or its subsidiaries in the U.S. and other countries. Linux® is the registered trademark of Linus Torvalds in the U.S. and other countries.
Laatste van Red Hat, Inc.
Verstreken tijd: 4 jaar en 48 dagen

Logo Lubbers De Jong
Red Hat, Inc. contact

Logo Red Hat, Inc.

benelux@redhat.com
  www.redhat.com
Red Hat, Inc. sociaal

Red Hat, Inc. tweets

Logo SKEPP B.V.
Logo Giarte
Logo Pegamento
Logo BitcoinKoers.com
Logo Make Media Great Again (MMGA)
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Data Matters BV
Logo Claim24
Logo Inserve
Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo QuandaGo
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo PayIBAN BV
Logo PlanMen
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo Thinkwise
Logo Ivanti
Logo Sitecore