www.EVENTIVE.nlwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
PR: Marcommit

Talend onthult nieuwe sandbox waarmee organisaties ervaring met big data kunnen verhogen

Pre-Packaged, volledig geconfigureerde toolkit maakt het voor ontwikkelaars eenvoudiger Hadoop, Spark en Machine Learning te testen alvorens vrij te geven voor productie om risico’s te verminderen.

REDWOOD CITY, Calif./Amsterdam – 20 september 2016Talend (NASDAQ: TLND), vooraanstaand leverancier van cloud en big data integratiesoftware, introduceert vandaag een voorgeconfigureerde, eenvoudig te gebruiken virtuele omgeving waarmee bedrijven zonder risico’s en kostenloos kunnen experimenteren met de jongste big data technologieën. Talends nieuwe Big Data Sandbox biedt een intuïtieve, drag&drop, visuele ontwerpomgeving die het eenvoudig maakt om integratie workflows te bouwen. Zij beschikt over ingebouwde big data use cases en een ‘stap-voor-stap gids’ waarmee mensen met weinig kennis toch binnen enkele minuten met Hadoop aan de slag kunnen. Belangstellenden kunnen een gratis proefversie van Talend Big Data Sandbox krijgen.

Onderzoek van Gartner wijst uit dat ‘big data experimenten vereist. Wie begint met een veelomvattende groep business cases en een doordachte strategie kan heel snel voorbijgaan aan nieuwe vindingen proefnemingen. Dat zou ongelukkig zijn, omdat big data aanpak en technologieën de kans biedt te komen met andere bedrijfsvragen, andere inzichten en andere bedrijfsprocessen.” 1

"De meeste organisaties vinden het tegenwoordig lastig ervaring op te doen met big data en de voordelen van Hadoop te benutten, omdat zij gebruik maken van een kleine, geschoolde groep medewerkers”, zegt Ashley Stirrup, Chief Marketing Officer van Talend. “Talends Big Data Sandbox overbrugt deze kenniskloof door elke Java-ontwikkelaar in staat te stellen in een paar dagen behendig met Hadoop om te gaan. Talend Big Data Sandbox biedt een eenvoudig te gebruiken proefomgeving waardoor ontwikkelaars meer begrip krijgen voor de levenscyclus van een big data project door zelf ervaring op te doen met de jongste data-integratie en versnellingstechnologieën.”

Om de beste ROI uit een big data implementatie te halen, moeten IT-leiders een keuze maken voor het gereedschap en de platformen die het beste voldoen aan de bedrijfsbehoeften, en een modern, flexibele IT-omgeving kent die overweg, met de snel veranderende marktomstandigheden. Talend Big Data Sandbox biedt een intuïtieve manier aan ontwikkelaars om te experimenteren met big data technologieën alvorens ze in te zetten in hun bestaande infrastructuur. Proefnemingen met deze virtuele omgeving geeft IT-leiders de mogelijkheden benodigde budgetten, talent en uitrol vast te stellen om te komen tot maximale bedrijfsresultaat en minimale verstoring.

De beperkte installatie- en configuratievereisten zorgen ervoor dat ontwikkelaars binnen een paar minuten met Talend Big Data Sandbox aan de slag kunnen. Bovendien zorgt nieuwe Docker-technologie ervoor dat gebruikers verschillende Hadoop distributie platforms in real-time kunnen vergelijken om te bepalen welke het beste is te gebruiken in de bestaande omgeving. Dockers import/export functionaliteit maakt het mogelijk dat ontwikkelteams eenvoudiger kunnen samenwerken en user case prototypes kunnen delen, alsook de mogelijkheden van gloednieuwe database technologieën als NoSQL te beproeven.

Talend Big Data Sandbox heeft een ‘stap-voor-stap gids’ met vijf kant-en-klare, reële use case scenario’s, inclusief:
  • Real-time analyse van data uit meerdere streaming bronnen;
  • Real-time, gepersonaliseerde aanbiedingen, gebaseerd op het klantgedrag;
  • Clickstream analyse met de mogelijkheid activiteiten te visualiseren, zodat bedrijven preciezer het webverkeer kunnen volgen;
  • IT-acties monitoren met Apache weblogs;
  • Extract, Transform and Load (ETL) offload prestaties om complexe workload verwerking te versnellen.
Talend toont live demonstraties van zijn Big Data Sandbox op Strata + Hadoop World 2016 in New York in het Jacob Javits Convention Center van 26 t/m 28 september. Wie meer wil weten over hoe Talend de big data integratie vereenvoudigt en de IT-afdeling helpt sneller Hadoop aan te passen aan de veranderende bedrijfsbehoeften kan zich registeren voor de webinar van Talend op 6 oktober of deze video bekijken.

Over Talend
Talends integratie oplossingen laten data-gedreven organisaties toe om meer waarde uit al hun data te halen. Door native ondersteuning aan moderne Big Data platformen haalt Talend de complexiteit uit integratieprojecten, en helpt het IT-afdelingen beter en sneller reageren op de eisen van hun organisatie, en aan voorspelbare kosten. Wereldwijd vertrouwen al meer dan 1.700 Enterprise klanten op de oplossingen en diensten van Talend die gebaseerd zijn op open source technologie. Het hoofdkantoor van Talend (NASDAQ: TLND) is gevestigd in Redwood City, California. Meer informatie op www.talend.com en op twitter @Talend.

Voor meer informatie:

Presscom PR & Marketing B.V.
Theo Vrugt,
mob.: +31 6-54353109,
email : theovrugt@presscom.nl
skype: vrugt.theo1

1 Gartner Research, “Big Data Strategy: Get Inspired, Get Going, Get Organized,” by Frank Buytendijk, Alexander Linden, Douglas Laney, September 2015
Laatste van Talend
Snellere inzichten in schaalbare data met Talend Fall 2018

Meerderheid bedrijven voldoet niet aan GDPR-eisen

Talend benoemd tot leider in Gartner Magic Quadrant voor Data Integration Tools
Takebishi integreert Wibu-System licentiebeheer en beveiliging met OPC-Server communicatie middleware voor fabrieksautomatiseringtechnologie van Mitsubishi

Nextens behaalt 40 procent marktaandeel in fiscale aangifte

Twee op de drie Europese online retailers waren in de afgelopen twee jaar genoodzaakt te lenen

Centraal Invorderingsbureau (CIB) overgenomen door coeo Inkasso, onderdeel van de beleggingsportefeuille van Waterland

Partners VIVES en Infolearn gaan e-learning voor ruim 75.000 zorgkundigen verzorgen omwille van nieuwe wetgeving

Nederlandse startup introduceert 's werelds slimste mondkapje

Bluetooth buttons helpen met anderhalve meter afstand houden
Maunt lanceert glasvezel webshop

Raspberry Pi competitie 2020 succesvol afgesloten met digitale finale

Razer brengt Blade 15 Studio Edition uit voor ontwerpers

Automatische personenteller Stoplichtzuil maakt handhaving coronamaatregelen eenvoudig

Dataiku introduceert gratis online tool voor ontwikkelen AI-vaardigheden

Kunstenaars maken persoonlijke geheugensteuntjes om goede gewoontes vol te houden

Online Payment Platform geselecteerd voor nieuw Techleap.nl Rise programma voor veelbelovende Nederlandse scale-ups

Nieuwe startup Coach Circle biedt hét online platform om coaching toegankelijk en transparant te maken

Topondernemers helpen de meest veelbelovende scale-ups van Nederland met ambitieus programma Techleap.nl Rise

Webinar: “De rol van platformen in de digitalisering van retail”

Primeur: Corona veilige intercom voor gebruiker en installateur

Logo Marcommit
Talend contact

Logo Talend

www.talend.com
Talend sociaal

Talend tweets

Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo CRM Partners
Logo Shippeo
Logo Pure Storage