www.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
2476 volgers blijven op de hoogte!
PR: CheckTwice

Cisco: cloud wordt mainstream, maar nog weinig organisaties halen er maximale waarde uit

Gebrek aan strategie, verouderde organisatiestructuren en een IT-omgeving die niet goed is afgestemd op de bedrijfsvoering

Amsterdam,20 september 2016 - Uit een door Cisco gesponsord wereldwijd onderzoek naar cloud-gebruik blijkt dat de cloud steeds vaker wordt toegepast, maar dat slechts weinig organisaties optimaal profiteren van de mogelijkheden. Volgens het onderzoek gebruikt 68% de cloud om de bedrijfsvoering te verbeteren; dit is een toename van 61% ten opzichte van het eerste onderzoek een jaar geleden. Vooral native cloudapplicaties voor beveiliging en het Internet of Things (IoT) worden veel gebruikt. Niettemin heeft 69% van de organisaties geen volwassen cloud-strategie; slechts 3% gebruikt de cloud om meer omzet te genereren. Marc Samsom, Manager Datacenter en Cloud, Cisco Nederland: "Hoewel steeds meer organisaties cloud-oplossingen inzetten om daar zakelijk voordeel mee te behalen, blijkt uit dit onderzoek duidelijk dat het merendeel nog ver verwijderd is van een geoptimaliseerd cloud-model. Dat komt omdat veel van deze bedrijven zich nog in een vroeg stadium bevinden van de overstap en nog geen heldere cloud-strategie hebben. Deze bedrijven kunnen we helpen beter hun weg te vinden met nieuwe diensten waarmee zij veel gemakkelijker en sneller een zeer goed beveiligde en geoptimaliseerde cloud-omgeving kunnen creëren. Een omgeving die ook volledig is toegespitst op hun specifieke zakelijke behoeften."

Gemiddeld kunnen bedrijven die de cloud goed weten te gebruiken een extra omzet van $3 miljoen per cloud-applicatie tegemoet zien, plus een kostenbesparing van $1 miljoen. De hogere omzet is voornamelijk het resultaat van extra verkoop van producten en diensten, het feit dat sneller nieuwe klanten geworven kunnen worden of door betere mogelijkheden om nieuwe markten aan te boren. Het onderzoek maakt ook duidelijk dat 95% van de organisaties, die een geoptimaliseerde cloud-strategie hebben, gebruikmaakt van hybride IT-omgevingen met meerdere private en publieke clouds.

Nederland onder het gemiddelde
Het door Cisco gesponsorde onderzoek 'Cloud going mainstream: all are trying, some are benefiting, few are maximizing value' is uitgevoerd door IDC; hiervoor werden 6.100 IT-beslissers in 31 landen benaderd die private, publieke of hybride clouds hebben geïmplementeerd. Gemiddeld zegt 45% van de ondervraagden een hybride cloud-oplossing te gebruiken. Nederland zit daar met 42% iets onder, Zuid-Korea is met 55% koploper. De meeste ondervraagden geven aan problemen te ondervinden om de cloud-gebruik optimaal in te zetten. Daarbij gaat het vooral om gebrek aan vaardigheden, de afwezigheid van een heldere strategie en roadmap, verouderde organisatiestructuren en een IT-omgeving die niet goed is afgestemd op de bedrijfsvoering.

Increased Cloud Adoption Brings Increased Business Value - Klik voor high res afbeelding

Cisco Business Cloud Advisor Adoption Report
Cisco helpt klanten om de bevindingen van dit onderzoek naar hun specifieke situatie te vertalen en zo gerichte aanbevelingen te verkrijgen. Het Cisco Business Cloud Advisor Adoption Report bevat een korte vragenlijst, waarmee klanten inzicht krijgen in hun eigen cloud adoptieniveau en in de zakelijke voordelen die bedrijven kunnen behalen met de cloud, uitgesplitst naar bedrijfstak, bedrijfsomvang of regio. Klanten kunnen deze vragenlijst invullen op www.cisco.com/go/bca. Daar is ook aanvullende informatie te vinden. Ook Cisco-partners hebben toegang tot deze vragenlijst, om samen met hun klanten door te lopen.

Nieuwe Cloud Professional Services
Cisco komt tevens met nieuwe Cloud Professional Services om bedrijven te helpen hun weg te vinden in het woud van private, publieke en hybride cloud-oplossingen. Met deze diensten kunnen klanten hun cloud-vaardigheden verbeteren en daardoor hun digitale transformatie versnellen. De Cisco Professional Services zijn per direct beschikbaar en omvatten de volgende diensten:
  • Nieuwe multi-cloud management- en orkestratiediensten voor Cisco Cloud Center: klantenhoeven nog maar één keer een cloud te modelleren en kunnen deze overal uitrollen en beheren;
  • Nieuwe Cloud Acceleration Services: versnellen het ontwerp en de uitrol van zowel traditionele private clouds als native cloud-oplossingen zoals OpenStack en PaaS;
  • Cloud migratiediensten: nieuwe diensten om klanten te helpen applicaties en workloads eenvoudig en zonder risico naar de cloud te verplaatsen.
  • IT-transformatiediensten: diensten gefocust op DevOps-initiatieven voor change management, waarmee bedrijven hun processen en capaciteiten kunnen optimaliseren en integreren tussen zowel traditionele als DevOps-omgevingen en -teams.
Meer informatie Over Cisco
Cisco (NASDAQ: CSCO) is wereldwijd leider in IT en helpt organisaties optimaal gebruik te maken van de kansen van morgen, door te laten zien wat er mogelijk is door zaken te verbinden die voorheen niet verbonden waren. Kijk voor het laatste nieuws op http://thenetwork.cisco.com. Meer informatie over Cisco is beschikbaar via www.cisco.com, www.cisco.nl en voor mobiele gebruikers via http://m.cisco.nl. Nieuws, achtergronden en foto’s vindt u op de EMEAR Network: http://ciscoemearnetwork.com of in de Cisco Newsroom: http://newsroom.cisco.com.

Voor meer informatie:
Check Twice
Cisco Persdesk
E-mail: cisco@checktwice.nl
Eerder van Cisco
12 nov 2019 Cisco Meraki vereenvoudigt netwerkbeveiliging voor het mkb

8 nov 2019 Cisco biedt één platform voor collaboration-oplossingen

7 nov 2019 Cisco komt met reeks nieuwe oplossingen voor het mkb
Persberichten van vrijdag 15 november 2019
Knowliah erkend als representatieve aanbieder wereldwijd in Enterprise Legal Management Solutions

Paskal van Lomm wint Digital Transformers Awards 2019 met medisch platform Duxxie

Eerste Startupbootcamp Media accelerator 2019 met thema Going Beyond

Effectory is wederom FD Gazelle 2019 en wint de Award in regio West

Nieuwe Bluetooth-headsets van Poly bieden meer connectiviteitsopties en gebruiksvrijheid

Nieuwe financieringsronde versnelt groei Textmetrics

Softwarebedrijf Intigris benoemd tot FD Gazelle 2019
Secretaresses en andere supportprofessionals zijn opvallend loyaal

Zo maak je van Black Friday een positieve klantervaring

devolo Magic 1 WiFi mini: kleine adapter, krachtige WiFi

Eerste Managed DNS Security-dienst nu beschikbaar op Nederlandse markt

Eten belangrijker dan cadeaus tijdens de feestdagen

Oracle opent Gen 2 Cloud-regio in Nederland

ThousandEyes lanceert collectief inzicht in wereldwijde internetprestaties

Onderzoek ThousandEyes: opvallende verschillen in prestaties tussen AWS, GCP, Azure, Alibaba en IBM Cloud

Henk Nijland benoemd als Directeur Operations van Bizway

Ouderwets huishoudboekje nog steeds populair voor financiële administratie

Makkelijker je weg vinden in het buitenland met nieuwe vertaalfunctie in Google Maps

Siemens neemt Atlas 3D over en vergroot zijn additive manufacturing-portfolio

Fortinet breidt dynamische cloud-beveiliging uit in Azure
Logo CheckTwice

Za-Zo:  Alleen aanleveren

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.LVTPR.nlwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl