www.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nl

2513 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
Datum: (5 jaar en 8 dagen geleden)
PR: LVTPR

Samenwerking eVision en Quintiq biedt olie- en gasindustrie voor het eerst oplossing voor afweging tussen veiligheid op werkplaatsen en efficiëntie

Den Haag, 15 september 2016 – Quintiq, onderdeel van Dassault Systèmes en wereldwijd marktleider in supply chain planning &optimalisatie (SCP&O), kondigt een technologische samenwerking aan met eVision, marktleider op het gebied van Control of Work software.

Door samen te werken, kunnen de twee technologieaanbieders hun toonaangevende oplossingen voor de industrie combineren en hun klanten beter bedienen. Een dergelijke combinatie is nog niet eerder in een andere oplossing in de olie & gas en petrochemische industrieën gevonden. eVision’s Permit Vision staat bekend als best practice voor het behoud van veiligheid op gevaarlijke werkplaatsen. De interoperabiliteit van de twee systemen stelt teams, die zich bezighouden met projectplanning en cumulatief risicobeheer, in staat om bij afwegingen een balans te vinden tussen kosten en efficiëntie.

Geoptimaliseerde werkschema’s van materiaal en personeel
Wanneer Quintiq en eVision volledig geïntegreerd zijn, worden het niveau van cumulatief risico, regelgeving voor werkplaatsen en vergunningseisen voor elk project door eVision gecontroleerd en doorgegeven aan het Quintiq-systeem. Quintiq optimaliseert vervolgens real-time de werkschema’s van zowel het materiaal als het personeel. Er wordt gebruik gemaakt van eVision’s data om het risico zo laag mogelijk te houden, terwijl andere belangrijke prestatie-indicatoren zoals kosten en tijdspanne worden gerealiseerd. In de praktijk komt het regelmatig voor dat de planning moet worden gewijzigd door verstoringen. Quintiq is gebouwd om deze wijzigingen lastminute te verwerken. Planners krijgen een waarschuwingssignaal en kunnen hierdoor direct op verstoringen reageren. Selectief kunnen plannen verbeterd worden, om de impact van de verandering te minimaliseren. Ondertussen worden de kosten en de veiligheid in de gaten gehouden.

Proof-of-concept demo
Op de klantendag van eVision in Den Haag - mei 2016 - is aan de gebruikers van eVision een proof-of-concept demo gepresenteerd. Simon Kennedy, Chief Operating Officer eVision: “De reactie die we daar hebben gekregen, zegt veel. De industrie wacht al langer op een oplossing zoals deze, waarbij de optimalisatie van risicobeheer en planning enerzijds en afnemende tijdsduur en kosten anderzijds, bij elkaar gebracht wordt, zonder dat het risico toeneemt. Werkplaatsveiligheid voor efficiëntie opofferen, is een afweging die niemand zou moeten maken.”

“Onze samenwerking is een doorbraak,” zegt Dennis Ostendorf, Business Unit Director Olie & Gas Quintiq. “Quintiq bouwt voort op eVision’s expertise in risicobeheer en werkvergunningstechnologie. eVision’s klanten krijgen op hun beurt toegang tot Quintiq’s innovatieve plannings- en optimalisatietechnologie. Samen vormen de twee delen één geheel met de transformatie van de resultaten van onze klanten als gevolg.”

Over eVision Industry Software
eVision Industry Software is wereldwijd marktleider op het gebied van Control of Work software. Ondernemingen in de olie & gas, (petro)chemie en andere risicovolle industrieën, maken gebruik van de software van eVision om de controle over hun operationele processen te verbeteren. Dit resulteert in een real-time en controleerbaar corporate risicomanagement en verbeterde operationele efficiëntie.

Het bedrijf is gevestigd in Den Haag en heeft regionale kantoren in het Verenigd Koninkrijk, Midden Oosten en de Verenigde Staten. eVision heeft een mondiaal partnernetwerk en klanten op vijf continenten. De gebruiksvriendelijke en volledig integreerbare productportfolio bestaat uit software voor bedrijfsprocessen zoals werkvergunningen, risicobeoordeling, isolatiemanagement en management van verandering. Het toonaangevende One Vision softwareplatform integreert naadloos met veelgebruikte applicaties van derden, om gebruik te maken van onder andere werkorders en technische data.

www.evision-software.com

Over Quintiq
Elk bedrijf kent zijn eigen supply chain-planningsvraagstukken. Die vraagstukken zijn soms heel omvangrijk. Ze zijn soms ook heel gecompliceerd. En sommige lijken zelfs onoplosbaar. Maar Quintiq lost deze vraagstukken al sinds 1997 stuk voor stuk op met behulp van één enkel softwareplatform voor supply chain planning & optimization. Vandaag de dag vertrouwen ongeveer 12.000 gebruikers in meer dan 80 landen op de software van Quintiq om personeel, logistiek en productie te plannen en te optimaliseren. Quintiq heeft een hoofdkantoor in Nederland en in de Verenigde Staten en kantoren over de hele wereld.

Lees meer op http://www.quintiq.com of volg Quintiq via Twitter, Facebook, LinkedIn en YouTube.

Contactpersonen voor de pers

Quintiq Enquiries
Roy Strauss
Quintiq Marketing Manager
Roy.Strauss@3DS.com

eVision Enquiries
Patrick Aalbers
Marketing Director
p.aalbers@evision-software.com
Laatste van Quintiq

Quintiq maakt vier belangrijke aanwinsten voor het financiële team bekend

LLR Partners en NewSpring Capital nemen minderheidsbelang in Quintiq
DDA verwelkomt Maunt als partner

Startup Last Mile eMobility verbindt mobiliteitsinnovaties met bestaand automotive dealernetwerk

VELUX Groep en Schneider Electric verlengen partnerschap om levenslange CO2-neutraal belofte te versnellen

Scholieren innoveren om de wereld te redden in de vierde Raspberry Pi-competitie

Ivanti voor het tweede jaar op rij leider in het 2021 Gartner® Magic Quadrant™ voor IT Service Management Tools

Thinkwise organiseert eerste Low-Code Summit

Kaspersky benoemt nieuwe Managing Director voor Noord-Europa om regionale propositie en partnerships te versterken

Infor lanceert interoperabiliteitsoplossing voor de gezondheidszorg

Vertiv treedt toe tot de Sustainable Digital Infrastructure Alliance om bij te dragen aan een klimaatneutrale digitale economie

Demissionair kabinet doet mooie beloften, maar juiste randvoorwaarden ontbreken

Europa’s grootste Apple Premium Reseller Amac boekt recordjaar

Snakeware nieuwe hoofdsponsor Berneiepenloftspul

Rockwell Automation en Ansys gaan samenwerken om industriële processen te optimaliseren

‘s Werelds eerste Wi-Fi 6 USB-adapter nu ook in Europa verkrijgbaar

Qualys introduceert zero-touch patching voor proactief herstel van kwetsbaarheden

Fortinet en Linksys lanceren gezamenlijk ontwikkelde oplossing voor veilig thuiswerken en hybride werken

Digitale dienstverlener Incentro is verkozen tot één van de Best Medium Workplaces van Europa 2021

Daily Logistics Group (DLG) selecteert Oracle Fusion Cloud Applications om services op te schalen en bedrijfsgroei te ondersteunen
Online een huis zoeken en kopen: van 6 weken naar een paar minuten

Rapportageportaal BInqcs en meer inzicht in uw bedrijf
Verstreken tijd: 5 jaar en 8 dagen

Logo E-mergo
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Schneider Electric

+ Foto/illustratie/logo
+ Downloadbare bijlages
+ Profiel met socials