www.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekersContentbureauwww.marcommit.nl

2513 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
Datum: (5 jaar en 9 dagen geleden)
PR: Marcommit

Aerohive introduceert oplossing voor software defined LAN’s

SD-LAN biedt een flexibele, veilige en kostenefficiëntere aanpak voor vaste en draadloze netwerken

Amstelveen, 15 september 2016 Aerohive Networks® (NYSE:HIVE) introduceert de meest uitgebreide oplossing voor Software Defined LAN (SD-LAN) binnen de netwerkbranche. Met flexibele draadloze en vaste netwerkmogelijkheden zorgt de oplossing voor een nieuwe definitie van de toegangslaag. SD-LAN is een nieuwe architectuur voor toegangsnetwerken, ontwikkeld voor organisaties die moeite hebben om hun netwerk aan te passen aan de continu veranderende mobiliteitseisen en bedrijfsbehoeften.

Aerohive loopt voorop in de introductie van SD-LAN binnen het bedrijfsleven. De SD-LAN-mogelijkheden van Aerohive omvatten onder meer:
  • Een nieuwe lijn van access switches die vanuit de cloud beheerd kunnen worden;
  • De AP250;
  • Een Wave 2 802.11ac access point met een software definable dual 5 GHz-radio’s;
  • Een open API-platform;
  • De laatste versie van HiveManager® NG voor het beheer van netwerken en beleidsregels vanuit de cloud, dynamisch beheer van de applicatieprestaties en op identiteiten gebaseerde netwerkprestaties.
Dit maakt Aerohive de eerste leverancier van software defined toegang voor aanpasbare, flexibele en kostenefficiënte draadloze en vaste toegangsnetwerken.

Moderne netwerken moeten zich voortdurend aanpassen aan het hoge verandertempo. Dat is echter niet mogelijk met de traditionele netwerkarchitecturen. SD-LAN maakt gebruik van de principes van Software Defined Networks (SDN) in het datacenter en het Software Defined WAN (SD-WAN). Dit resulteert in een netwerkarchitectuur die wordt aangestuurd door applicaties en beleidsregels, waarin de hardware- en softwarelaag van elkaar worden losgekoppeld. Bedrijven beschikken hierdoor over zelforganiserende en centraal beheerde netwerken, met als voordeel meer gebruikseenvoud, integratiemogelijkheden en schaalbaarheid.

Vijf voordelen van SD-LAN:
  • Geoptimaliseerd voor applicaties - De performance van het netwerk kan op basis van prioriteit worden ingedeeld. Daarnaast kan het dynamisch aangepast worden aan de applicaties die binnen het netwerk worden gebruikt. Hierdoor wordt het mogelijk om netwerkbronnen toe te kennen aan de belangrijkste bedrijfsprocessen.

• Identity driven – SD-LAN bepaalt op dynamische wijze de rechten van gebruikers, clients en apparaten die toegang hebben tot het netwerk. De oplossing maakt het mogelijk om gedetailleerde en contextgebaseerde beleidsregels voor veilige toegang in te regelen. Dit kan worden toegepast op zowel individuele gebruikers als groepen en apparaten.

• Een configureerbare vaste en draadloze toegangslaag – De draadloze access points en access switches die deel uitmaken van de oplossing, kunnen op intelligente wijze reageren op wijzigingen van de netwerkconfiguratie en de veranderende bedrijfsbehoeften. Hiervoor wordt gebruikgemaakt van besturingsprotocollen die de mogelijkheid bieden tot zelfoptimalisatie, zelfherstel en tot een softwarematige aanpassing van het gedrag van apparaten.

• Vanuit de cloud beheerd – Door de oplossing worden netwerkprocessen en beleidsregels centraal beheerd. Wijzigingen in beleidsregels worden real-time gedistribueerd naar alle switches en access points binnen het toegangsnetwerk. Beheer vanuit de cloud zorgt voor strakke en kostenefficiënte beheerprocessen met behoud van het dynamische karakter van het netwerk.

Overige informatie
De nieuwe SD-LAN oplossing van Aerohive bouwt voort op de kernfunctionaliteit die Aerohive de afgelopen tien jaar heeft ontwikkeld en maakt gebruik van zijn laatste access points, switches en functionaliteit voor cloudbeheer. Aerohive heeft softwaregestuurde intelligentie ingebouwd in elk aspect van de toegangsnetwerken, waaronder:
  • Overzicht en grip op applicaties – Aerohive combineert een geavanceerde Quality of Service (QoS)-engine met een deep-packet inspection firewall aan de rand van het netwerk om voor dynamische optimalisatie te zorgen in aansluiting op de applicatie-, netwerk- en bedrijfsbehoeften.

• Contet-based policies – De beleidsregels geven aan welke gebruikers en apparaten toegang tot het netwerk kunnen krijgen. Met behulp van op rollen gebaseerde toegangsmechanismen bepalen ze tot in detail wat deze gebruikers en apparaten kunnen doen, zodra ze met het netwerk zijn verbonden. Er zijn onder meer beleidsregels voor het tijdstip van de dag, de locatie, VLAN-beheer, applicatierechten en de bandbreedte.

• Een gedistribueerde access infrastructuur – De laatste switches en draadloze access points van Aerohive bieden kant-en-klare ondersteuning voor SD-LAN implementaties. De access point, AP250 biedt zelfoptimaliserende, zelfherstellende en zelforganiserende functionaliteiten met twee softwarematig selecteerbare 5 GHz-radio’s, een ingebouwde USB-poort ter ondersteuning van IoT-toepassingen en ingebouwde Bluetooth Low Energy-technologie voor iBeacon-diensten. De vanuit de cloudbeheerde zakelijke switches van Aerohive maken organisaties gereed voor een SD-LAN met een geïntegreerde vaste en draadloze rand. Deze switches zijn leverbaar met uiteenlopende port densities, bieden ondersteuning voor bureaublad- en rackmontage en kunnen stuk voor stuk beheerd worden vanuit HiveManager NG.

• Geavanceerd beheer vanuit de cloud – HiveManager NG dringt de complexiteit en kosten terug met een integrale oplossing voor centrale automatisering en programmeerbaar beheer. HiveManager NG is beschikbaar als publieke of private cloudoplossing en biedt een nieuwe aanpak van de implementatie en ondersteuning van moderne toegangsnetwerken.

• Applicaties en inzichten – Het open API-platform van Aerohive combineert connectiviteit met programmeerbare interfaces. Dit biedt klanten de mogelijkheid om zakelijke en ICT-applicaties, die gebruikmaken van hun eigen netwerkgestuurde data, op maat te ontwikkelen.

De SD-LAN-oplossing van Aerohive vertegenwoordigt een geavanceerde softwaregestuurde aanpak van toegangsnetwerken, die de beheercomplexiteit terugdringt. Organisaties kunnen op uiterst eenvoudige wijze aan de slag gaan met het inrichten van een SD-LAN. Hiervoor hebben ze slechts één access point, een switch en een cloud-licentie nodig. Een access point kan gratis aangevraagd worden via www.aerohive.com/freeap.

Citaten
“SD-LAN van Aerohive is een intuïtieve en eenvoudig beheerbare oplossing. Eén van de grootste voordelen is dat we functionaliteit kunnen toevoegen en het netwerk aanpassen naarmate onze behoeften veranderen en ons bedrijf groeit”, aldus Roman Kern, senior director Programs & Operations bij MassChallenge. “Voor MassChallenge was het belangrijk om met een partner te werken die ondernemer in hart en nieren is en onze missie en visie begrijpt. We hebben er het volste vertrouwen in dat Aerohive ons op alle niveaus van advies en ondersteuning kan voorzien.”

“The College of William & Mary maakt al jarenlang gebruik van de technologie van Aerohive voor draadloze bedrijfsnetwerken”, aldus Norman Elton, netwerktechnicus bij The College of William & Mary. “Aanvankelijk implementeerden we een netwerk dat was ontwikkeld met het oog op capaciteit. Nu omarmen we enthousiast de visie van Aerohive op software defined netwerken die geavanceerde netwerktoegang mogelijk maken. We zijn binnen onze campus recentelijk van start gegaan met de implementatie van de SD-LAN AP250 access points met software gestuurde intelligentie en kijken ernaar uit om meer van dit soort netwerkinnovaties van Aerohive uit te rollen.”

“Digitale transformatie zorgt voor ingrijpende verbeteringen van de prestaties en reikwijdte van bedrijven en is uitgegroeid tot topprioriteit voor zakelijke en ICT-leiders in alle delen van de wereld”, aldus Zeus Kerravala, principal analyst bij ZK Research. “Bedrijven die zich het beste kunnen aanpassen aan veranderingen zullen uitgroeien tot marktleiders. Een netwerkoplossing met SD-LAN draagt bij aan een agile, flexibel en dynamische infrastructuur. De cloudoplossingen van Aerohive maken virtualisatie van de access edge mogelijk. Daarnaast stelt het aanpassingsvermogen, klantervaring en productiviteit voorop.”

Over Aerohive Networks
Aerohive (NYSE: HIVE) verbindt klanten op eenvoudige en betrouwbare wijze met de informatie, applicaties en inzichten die zij nodig hebben om te groeien. Het simpele, schaalbare en veilige platform levert mobiliteit zonder beperkingen. Voor haar wereldwijde klanten is ieder access point een startpunt. Het hoofdkantoor van het in 2006 opgerichte Aerohive bevindt zich in Sunnyvale in Californië. Voor meer informatie bezoek http://www.aerohive.com, bel 0800 0200462, volg @Aerohive op Twitter, abonneer op het blog, word lid van de community of word fan op Facebook.

“Aerohive” is een gedeponeerd merk van Aerohive Networks, Inc. Alle product- en bedrijfsnamen die in dit document worden vermeld zijn merken of gedeponeerde merken van hun respectieve eigenaars. Alle rechten voorbehouden.

Safe Harbor Statement
This press release contains forward-looking statements, including statements regarding new Aerohive product and service offerings and statements regarding their expected performance, market receptiveness and competitive advantage. These forward-looking statements are based on current expectations and are subject to inherent uncertainties, risks and changes in circumstances that are difficult or impossible to predict. The actual outcomes and results may differ materially from those contemplated by these forward-looking statements as a result of these uncertainties, risk and changes in circumstances, including, but not limited to, risks and uncertainties related to: our ability to continue to attract, integrate, retain and train skilled personnel, general demand for wireless networking in the industry verticals targeted or demand for Aerohive products in particular, unpredictable and changing market conditions, risks associated with the deployment, performance and adoption of new products and services, risks associated with our growth, competitive pressures from existing and new companies, technological change, product development delays, our inability to protect Aerohive intellectual property or to predict or limit exposure to third party claims relating to its or Aerohive's intellectual property, and general market, political, regulatory, economic and business conditions in the United States and internationally.

Additional risks and uncertainties that could affect Aerohive’s financial and operating results are included under the captions "Risk Factors" and "Management's Discussion and Analysis of Financial Condition and Results of Operations," in the Company’s recent annual report on Form 10-K and quarterly report on Form 10-Q. Aerohive’s SEC filings are available on the Investor Relations section of the Company’s website at http://ir.aerohive.com and on the SEC's website at www.sec.gov. All forward-looking statements in this press release are based on information available to the Company as of the date hereof, and Aerohive Networks disclaims any obligation to update the forward-looking statements provided to reflect events that occur or circumstances that exist after the date on which they were made, except as required by law.

Marcommit
Lisanne van der Drift
aerohive@marcommit.nl

Laatste van Aerohive
Aerohive lanceert in 2018 meer dan 50 innovaties

Aerohive HiveManager Shortcuts maakt op spraak gebaseerd beheer van netwerkinfrastructuur mogelijk

Aerohive Cloud Configuration Groups vereenvoudigen microsegmentatie in netwerken
Colruyt Group optimaliseert bedrijfsvoering en klantervaring met nieuwe in de cloud beheerde netwerkoplossing van Extreme Networks

DNA Services groeit door met clouddiensten op infrastructuur Uniserver

Gratis, krachtig en privacyvriendelijk alternatief voor Google Analytics nu beschikbaar voor iedereen

Schneider Electric introduceert de nieuwe generatie TeSys Deca motorstarters

Schneider Electric breidt portfolio uit met Easy Micro Data Centers

BT gaat sneller klimaatneutraal en lanceert nieuwe klimaatcampagne

Relatie tussen security, IT en development moet beter voor meer innovatie en betere klantervaringen

Prinsjesdag 2021: de belangrijkste veranderingen voor HR- en salarisprofessionals

Nutanix Cloud Platform levert verbeterde dataservices voor ongestructureerde en gestructureerde data

Siemens en Zscaler werken samen aan geïntegreerde Zero Trust-beveiligingsoplossingen voor OT/IT

Nutanix Cloud Platform doorbreekt silo's in hybride multicloud-operations
DDA verwelkomt Maunt als partner

Startup Last Mile eMobility verbindt mobiliteitsinnovaties met bestaand automotive dealernetwerk

VELUX Groep en Schneider Electric verlengen partnerschap om levenslange CO2-neutraal belofte te versnellen

Scholieren innoveren om de wereld te redden in de vierde Raspberry Pi-competitie

Ivanti voor het tweede jaar op rij leider in het 2021 Gartner® Magic Quadrant™ voor IT Service Management Tools

Thinkwise organiseert eerste Low-Code Summit

Kaspersky benoemt nieuwe Managing Director voor Noord-Europa om regionale propositie en partnerships te versterken

Infor lanceert interoperabiliteitsoplossing voor de gezondheidszorg

Vertiv treedt toe tot de Sustainable Digital Infrastructure Alliance om bij te dragen aan een klimaatneutrale digitale economie
Verstreken tijd: 5 jaar en 9 dagen

Logo Nice to Meat
Logo Fullstaq B.V.
Logo Stichting ITdonations
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Orange Cyberdefense
Logo VPNdiensten.nl
Logo PlanMen
Logo Facilitor
Logo VPNdiensten.nl
Logo Techone B.V.
Logo E-mergo
Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Piwik PRO

+ Foto/illustratie/logo
+ Downloadbare bijlages
+ Profiel met socials