www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (5 jaar en 91 dagen geleden)
PR: LEWIS

Contractverlenging GEODIS en Shoes for Crews

Venlo, 13 september 2016 – GEODIS en Shoes for Crews (SFC) hebben hun warehouse- en logistics-samenwerkingsovereenkomst met drie jaar verlengd tot eind 2019. GEODIS blijft het volledige supply chain-proces verzorgen, van de inkomende order tot de levering aan de eindgebruiker.

In november 2012 verplaatste SFC zijn logistieke en warehousing-activiteiten van Shannon (IE) naar GEODIS in Venlo (NL). Het internationale bedrijf wilde de dienstverlening aan Europese klanten optimaliseren door de doorlooptijd van de orderlevering aanzienlijk te verbeteren. Bovendien wilde SFC een logistieke partner die hen kon ondersteunen in hun groeiplannen.

GEODIS heeft SFC de afgelopen jaren geholpen om de doelstellingen te realiseren. Het bedrijf kende in 2015 een groei van 47% ten opzichte van 2012, de orders per week verdubbelden zich en de voorraad nam toe van 150.000 tot 250.000 paar schoenen in het magazijn in Venlo. Naast palletleveringen aan distributeurs of magazijnen, levert GEODIS ook dagelijks bestellingen rechtstreeks aan particulieren.

Als onderdeel van de contractverlenging investeert GEODIS in verbeterde processen en systemen die het aanbod optimaliseren. De eerste stap was de introductie van een nieuw pick-to-light-systeem, waarmee meerdere orders tegelijkertijd gepicked kunnen worden. Tegelijkertijd worden alle transportcontracten geëvalueerd om zo een verdere optimalisatie te bewerkstelligen.

Glyn Billinghurst, Managing Director bij SFC: ‘’Met GEODIS hebben we een sterke samenwerking ontwikkeld. Ons nieuwe pick-to-light systeem stelt ons in staat om een grote efficiëntieslag te kunnen maken. De ingebouwde controles zorgen er bovendien voor dat er geen pickfouten doorheen kunnen glippen, wat uiteraard bijdraagt aan het optimaliseren van onze dienstverlening. We zien erg uit naar een verdere optimalisatie van ons transportnetwerk.’’

“GEODIS en SFC werken continu samen aan het optimaliseren van de performance van SFC. Wij zijn er trots op dat SFC ons het vertrouwen schenkt om hier de komende jaren een vervolg aan te geven”, aldus Ton van Dreumel, Head of Business Development voor Contract Logistics bij GEODIS in Nederland.

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over GEODIS – http://www.geodis.nl
GEODIS is een supply chain operator die behoort tot de vooraanstaande bedrijven in zijn sector, zowel in Europa als wereldwijd. GEODIS maakt deel uit van SNCF Logistics, welke een business line is van de SNCF groep. GEODIS is de nummer vier logistieke provider in Europa en nummer zeven wereldwijd. GEODIS is ook vermeld als "leider" in Gartner’s 2016 Magic Quadrant of Worldwide 3PLs. GEODIS' bereik bestaat uit de aanwezigheid in 67 landen en een wereldwijd netwerk in meer dan 120 landen. Met de vijf Lines of Business (Supply Chain Optimization, Freight Forwarding, Contract Logistics, Distribution & Express en Road Transport), beheert GEODIS de supply chain van zijn klanten door het aanbieden van end-to-end oplossingen. Dit wordt mogelijk gemaakt door de meer dan 39.000 medewerkers, de infrastructuur, en de processen en systemen. In 2015 had GEODIS een omzet van €8 miljard.

Voor verdere persinformatie kunt u contact opnemen met LEWIS:
Tel: +31 (0)40 235 4600
E-mail: geodisNL@teamlewis.com
Laatste van GEODIS Logistics Netherlands B.V.
Contractverlenging GEODIS en Shoes for Crews

GEODIS en Delta Drone ontwikkelen unieke oplossing voor het inventariseren van magazijnen met drones

GEODIS steunt de ontwikkeling van KAPORAL
Verstreken tijd: 5 jaar en 91 dagen
GEODIS Logisti.. contact

Logo GEODIS Logistics Netherlands B.V.

info@geodis.nl
  www.geodis.nl