www.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nl
2477 volgers blijven op de hoogte!
PR: LEWIS

Siemens NX 11 biedt doorbraak in productontwerp met Convergent Modeling

's-Hertogenbosch, 12 september 2016 - De nieuwste versie van Siemens NX- software (NX 11) presenteert de volgende grote doorbraak in digitale productontwikkeling met Convergent Modeling. Met deze gloednieuwe modeleringtechniek wordt het werken met geometrie – die bestaat uit een combinatie van facetten, oppervlaktes en vaste elementen – stukken eenvoudiger, zonder tijdrovende dataconversie. Convergent Modeling is de eerste technologie in zijn soort en helpt ingenieurs om het ontwerpen in onderdelen voor 3D-printen te optimaliseren. Daarnaast wordt het designproces versneld en 'reverse engineering' eenvoudiger en efficiënter gemaakt.

Siemens NX 11 bevat meerdere verbeteringen in de volledig geïntegreerde computer aided design, manufacturing en engineering (CAD/CAM/CAE) oplossing. Een voorbeeld is de volgende generatie van 3D CAE, aangedreven door de onlangs aangekondigde Simcenter 3D-oplossing. NX 11 verhoogt daarnaast de CAM-productiviteit met hulpmiddelen zoals 'robotics machining' en 'hybrid additive manufacturing'.

"Siemens blijft investeren in onze kernproducten om innovatieve functionaliteiten te kunnen leveren, zoals Convergent Modeling, waarvan wij denken dat het een gamechanger wordt", zegt Joe Bohman, Vice President, Product Engineering Software bij Siemens PLM Software. "We verwachten dat Convergent Modeling een instrument van cruciaal belang wordt om efficiënt te werken met geometrie. De nieuwe technologie bespaart tijd en kosten en helpt om de foutgevoelige rework-fase te elimineren, die gebruikelijk is bij het werken met gescande geometrie. Het verwijdert ook de beperkingen die gepaard gaan met traditionele CAD-modellen en het optimaliseren van onderdelen voor 3D-printen. NX 11 versimpelt het ontwerpproces en ondersteunt de evolutie van additive manufacturing zoals 3D-printen, zodat bedrijven hogere niveaus van creativiteit bereiken tijdens hun productontwikkeling."

Productontwerp is gedeeltelijk gebaseerd op de beschikbare materialen en de aanwezige fabricagemethodes. Nieuwe technieken zoals additive manufacturing openen de deur om te ontwerpen met nieuwe vormen die van hogere kwaliteit zijn. Natuurlijk zijn traditionele CAD-technologieën gebouwd om traditionele productiemethoden te ondersteunen en hebben ze beperkingen wanneer ontwerpen worden geoptimaliseerd voor additive manufacturing. Convergent Modeling verwijdert deze beperkingen door ontwerpers flexibiliteit te bieden om nieuwe, optimale modellen te ontwerpen met materialen en technieken die beschikbaar zijn met additive manufacturing.

Convergent Modeling vereenvoudigt ook het proces van het werken met gescande gegevens. Ontwerpers in diverse sectoren gebruiken steeds vaker gescande 3D-data als onderdeel van het ontwerpproces. Deze 'reverse engineering' van bestaande ontwerpen is van oudsher een duur en complex proces, omdat de gescande gegevens handmatig moesten worden omgezet in geometrische facetten zoals oppervlakte en vaste vorm, voordat het kon worden gebruikt voor verdere modellering. Onregelmatige vormen vroegen met name veel extra werk, voordat ze gebruikt konden worden voor 3D-printen, vormontwerp, analyse of andere toepassingen. Dit reverse engineering-proces kon wel dagen of weken duren. Convergent Modeling reduceert de noodzaak van dit extra werk, omdat de gescande data direct als facet wordt geïmporteerd in NX 11 en meteen te gebruiken is. Het is daarom niet meer nodig om handmatig oppervlaktes aan te brengen of solids te creëren.

Ontwerpers kunnen door Convergent Modeling meteen aan de slag met gescande data om het te gebruiken in het ontwerp, om te analyseren of ander CAD-bewerking uit te voeren. De nieuwe 3D-printfunctie stelt gebruikers in staat om direct 3D te printen vanuit NX 11, waardoor het proces aanzienlijk wordt versimpeld. Deze scan-, edit- en print-workflow maakt gebruik van de nieuwe Microsoft 3D-printmogelijkheden en ondersteunt het 3MF-formaat, zodat het zorgt voor een brede compatibiliteit.

NX 11 bevat ook een aantal andere belangrijke verbeteringen. Simcenter 3D ondersteunt nu alle simulatiemogelijkheden in NX voor het voorspellen van de productprestaties. Simcenter 3D, ook verkrijgbaar als standalone applicatie, biedt NX-gebruikers een naadloze ervaring als ze bewegen tussen ontwerp- en simulatietaken. Het versnelt het simulatieproces door het combineren van de beste multidisciplinaire oplossingen op het gebied van geometrie en associative simulation modeling, gekoppeld aan expertise uit het vakgebied. Simcenter 3D introduceert nieuwe mogelijkheden voor het modelleren en simuleren van roterende machines, een nieuwe omgeving voor interne en externe akoestiek, en significante verbeteringen in de schade-analyse van composieten.

Geavanceerde technologieën in NX 11 helpen fabrikanten om hun flexibiliteit en nauwkeurigheid te verbeteren, beperken de programmeertijd en verbeteren de kwaliteit van de onderdelen. Nieuwe robotprogrammeermogelijkheden in NX CAM breiden de machinale toepassingen op de werkvloer uit, waardoor grote en complexe onderdelen kunnen worden gefabriceerd door robots met zes of meer assen. Robotic machining automatiseert handmatige handelingen, zoals polijsten en afbramen, wat de herhaalbaarheid van het proces verbetert en er daardoor onderdelen van hoge kwaliteit kunnen worden geleverd. De verbeterde feature-recognition mogelijkheden automatiseren NC-programmering van de onderdelen met veel gaten, waardoor de programmeertijd met maar liefst 60 procent vermindert. NX CMM Inspection Programming verbetert en versnelt de inspectiecyclus aanzienlijk door alleen het hoofd te bewegen en niet meer de CMM lineaire assen.

Meer informatie is te vinden op de website.

Siemens PLM Software, een businessunit van de Siemens Digital Factory Division, is een wereldwijde leverancier van product lifecycle management (PLM) en manufacturing operations (MOM)-software, -systemen en -diensten met ruim 15 miljoen licenties en meer dan 140.000 klanten wereldwijd. Het hoofdkantoor is gevestigd in Plano, Texas.

Siemens PLM Software werkt samen met zijn klanten aan het leveren van software voor de maakindustrie, waarmee bedrijven met relevante innovaties overal ter wereld een duurzaam concurrentievoordeel behalen. Meer informatie over de producten en diensten van Siemens PLM Software staat op: http://www.siemens.nl/plm.

Contactgegevens:
Siemens PLM Software
Ronald Meijerink
E-mail: ronald.meijerink@siemens.com

Voor verdere persinformatie en fotomateriaal kunt u contact opnemen met:
LEWIS
Tel: + 31 (0) 40 235 4600
E-mail: siemensbenelux@teamlewis.com
Eerder van Siemens PLM Software
28 nov 2019 Siemens presenteert Additive Manufacturing Netwerk

25 nov 2019 The Absolut Company verbetert productie-efficiëntie en -flexibiliteit door samenwerking met Siemens Digital Industries Software

14 nov 2019 Siemens neemt Atlas 3D over en vergroot zijn additive manufacturing-portfolio
Het einde der tijden voor ‘platte OCR’?

Merijn Bos is nieuwe sales-ster aan firmament van snelgroeiende CoolProfs

Acceptatie van minderheden door Nederlandse leidinggevenden ver te zoeken

Anywhere365 neemt IQ Messenger over – het merkonafhankelijke software platform voor alarmering en IoT communicatie

Check Point: Mobiele malware voor eerst in drie jaar in top meest actieve cyberdreigingen

CM.com gaat samenwerking aan met Google voor nieuwe beveiligingsoplossing

Contentmarketingbureau LVB breidt uit met 3 nieuwe talenten

Ontdekte Zero-day kwetsbaarheid in Windows OS al gebruikt in gerichte aanval

Fortinet neemt SOAR-leverancier CyberSponse over
Citrix maakt werk persoonlijker

Workfront benoemt Maria Alvarez tot lid van de Raad van Bestuur

Uniserver neemt datacenterinfrastructuur van Detron over

Collibra, the data intelligence company, stelt Madan Gadde aan als Chief Customer Officer

Helft gemeenteambtenaren: gemeente voldoet niet aan digitale behoeften burger

Schuldgevoel consument het grootst bij bestelling pakket uit ander werelddeel

SMS versturen: ook in de winter een uitkomst!

Cegeka versterkt internationale positie door overname KPN Consulting

Cybersecurity visie op 2020

Nedap video release: Royal Swinkels Family Brewers

OKI breidt distributie uit met M.K. Computer Electronic voor OKI onderdelen

Panasonic Toughbook verstevigt positie als Europees leider van robuuste notebooks en tablets

Vooraanstaand onderzoeksbureau noemt Trend Micro leider in Cloud Workload Security

Nieuw research-team SentinelOne vindt link tussen crimeware-organisatie TrickBot en Noord-Koreaanse Lazarus-aanvallers

Let op: 'Handige' zoekmachine blijkt vaak wolf in schaapskleren

Experts: richt nationaal informatiepunt quantumtechnologie op

TIE Kinetix: Publication of Annual Report 2019

Logo Barracuda Networks

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nlwww.marcommit.nl