www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nl
2477 volgers blijven op de hoogte!
PR: Pride PR

NETGEAR lanceert ORBI wifi-systeem: multi-room wifi-oplossing zorgt voor razendsnelle draadloze verbinding in en om het huis

Gouda, 1 september 2016 — NETGEAR zorgt met het Orbi wifi-systeem voor een snelle wifiverbinding in en om het huis. Orbi heft de zogenoemde dode zones in de kelder, op zolder en in de voor- en achtertuin op en maakt als eerste wifi-systeem gebruik van tri-band. Deze techniek is nog het best te vergelijken met een virtuele kabel: het maakt niet uit hoeveel apparaten er met het netwerk worden verbonden; Orbi levert altijd de snelle verbinding die de provider belooft.

“Moderne huizen vreten meer data dan ooit. Daarbij staat videostreaming met stip op één,” zegt Brett Sappington, senior director of research bij Parks Associates. “Mensen streamen video’s van verschillende aanbieders naar alle beschikbare schermen. Daarbij zijn er ook steeds meer smart home-devices die altijd verbonden moeten zijn om goed te werken. Consumenten gaan er daarom vanuit dat een snelle wifiverbinding hen de bandbreedte levert die ze nodig hebben.

Orbi is ontworpen als volledig functionele router, en kan direct op de gateway of het modem worden aangesloten. Elke Orbi Kit bevat twee apparaten: een router en een satelliet, op voorhand gekoppeld zodat ze eenvoudig te installeren zijn. Sluit de router aan op het modem, plaats de satelliet op een centrale locatie en binnen enkele minuten hangt er een veilig en snel wifinetwerk in het hele huis.

“Bij het ontwerp van Orbi hebben we de kennis toegepast die we gedurende 20 jaar aan ervaring met wifinetwerken hebben opgedaan. Daardoor kunnen we uitdagingen als de indeling van huizen, gebruikte materialen en grote oppervlakten gemakkelijk overwinnen”, zegt David Henry, senior vice president home networking devices bij NETGEAR. “Steeds meer apparaten vechten om bandbreedte. Daardoor kunnen we ons niet focussen op alleen wifidekking, maar moeten we ook zorgen voor goede snelheden - ook aan de rand van het netwerk. Gebruikers willen in HD kunnen videostreamen, zowel in het zwembad als in de kelder. Door de geavanceerde Tri-band-technologie kan Orbi die snelheden leveren.”

Orbi gebruikt een 1.7Gbps 5GHz band, puur en alleen voor het doorgeven van signaal naar de Orbi-satelliet. De twee overige wifibanden kunnen daardoor volledig gebruikt worden door overige devices. Orbi wordt verkocht als router-satellietcombinatie en het netwerk beslaat een oppervlakte van ruim 350 vierkante meter. Later dit jaar komen er echter ook sets met meer satellieten voor in nog grotere huizen. Satellieten zullen dan ook los worden verkocht.

Technische eigenschappen van het Orbi wifi-systeem:
  • Orbi wifirouter en satelliet zorgen voor een tri-band draadloos netwerk voor snel internet in het hele huis
  • Wifidekking tot 350 vierkante meter
  • Eén SSID voor het gehele netwerk (2.4 & 5GHz wifibanden)
  • Razendsnelle 802.11ac AC3000 wifi-snelheden tot 3Gbps*
  • Tri-band wifi-systeem met losse quad-stream draadloze verbinding tussen router en satelliet
  • 4 Gigabit Ethernet poorten en 1 USB 2.0 poort op zowel router als satelliet
  • Geavanceerde functionaliteiten als IPv6, Dynamic DNS, port forwarding, instellingen voor ouders, en access point-modus
  • Automatische updates voor onderhoudsfirmware verzekeren gebruikers van de nieuwste beveiligings- en softwareupdates
  • Geavanceerde wifibeveiliging met automatische updates, door WPS beschermde setup, 64/128 bit WEP; WPA/WPA-2 PSK, WPA/WPA-2 Enterprise
Prijzen en beschikbaarheid
Het NETGEAR Orbi wifi-systeem is beschikbaar bij zowel geautoriseerde NETGEAR-partners als de bekende retail & e-tail kanalen. De adviesprijs voor de Orbi Kit, bestaande uit één router en één satelliet is €429,99.

* Maximale draadloze snelheid op basis van IEEE standaard 802.11 specificaties. AC3000 is vergelijkbaar met 400Mbps op 2.4GHz 802.11n met 256 QAM ondersteuning + 1733Mbps op 5GHz 802.11ac met 256 QAM ondersteuning + 867Mbps op 5GHz 802.11ac met 256 QAM support. Doorvoersnelheid van data en draadloze dekking variëren: omgevingsfactoren verlagen de doorvoer en dekking. NETGEAR geeft niet de garantie dat het product met eventuele toekomstige standaarden zal werken.

Over NETGEAR, Inc.
NETGEAR (Nasdaq: NTGR) is een wereldwijd netwerkbedrijf dat innovatieve producten levert aan consumenten, bedrijven en service providers. NETGEAR-producten zijn gebouwd op een verscheidenheid van bewezen technologieën zoals draadloos, Ethernet en powerline. De producten hebben focus op betrouwbaarheid en gemak. De productlijn bestaat uit bedrade en draadloze apparaten die netwerken, breedband toegang en netwerkconnectiviteit toestaan. Deze producten zijn beschikbaar in meerdere opstellingen om aan te sluiten op de behoefte van eindgebruikers in elke regio waar de producten van NETGEAR worden verkocht. NETGEAR-producten worden verkocht in meer dan 38.000 winkellocaties over de hele wereld, en door zowel 30.000 value-added resellers, als vele grote service providers van kabel en mobiele netwerken. Het bedrijf heeft het hoofdkwartier in San Jose, Californië en kantoren in 25 landen. Meer informatie is beschikbaar op www.netgear.nl of op www.netgear.be. Volg NETGEAR op http://twitter.com/NETGEAR en op Facebook: http://www.facebook.com/NETGEAR.

Voor meer informatie (niet voor publicatie):
Pride PR
Ivette van der Elst/ Letizia Luijs
netgear@pridepr.nl
t: 071-5680028

©2016 NETGEAR, Inc. NETGEAR and the NETGEAR logo are trademarks and/or registered trademarks of NETGEAR, Inc. and/or its affiliates in the United States and/or other countries. Other brand and product names are for identification purposes only and may be trademarks or registered trademarks of their respective holder(s). The information contained herein is subject to change without notice. NETGEAR shall not be liable for technical or editorial errors or omissions contained herein. All rights reserved.

Safe Harbor Statement under the Private Securities Litigation Reform Act of 1995 for NETGEAR, Inc.: This press release contains forward-looking statements within the meaning of the U.S. Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Specifically, statements concerning NETGEAR's business and the expected performance characteristics, specifications, reliability, market acceptance, market growth, specific uses, user feedback and market position of NETGEAR's products and technology are forward-looking statements within the meaning of the Safe Harbor. These statements are based on management's current expectations and are subject to certain risks and uncertainties, including, without limitation, the following: the actual price, performance and ease-of-use of NETGEAR's products may not meet the price, performance and ease-of-use requirements of customers; product performance may be adversely affected by real world operating conditions; failure of products may under certain circumstances cause permanent loss of end user data; new viruses or Internet threats may develop that challenge the effectiveness of security features in NETGEAR's products; the ability of NETGEAR to market and sell its products and technology; the impact and pricing of competing products; and the introduction of alternative technological solutions. Further information on potential risk factors that could affect NETGEAR and its business are detailed in the Company's periodic filings with the Securities and Exchange Commission. NETGEAR undertakes no obligation to release publicly any revisions to any forward-looking statements contained herein to reflect events or circumstances after the date hereof or to reflect the occurrence of unanticipated events.
Tags bij dit bericht