Ferretti Group zet Siemens-software in om jachtontwerp en -productie te optimaliseren

's-Hertogenbosch, 8 september 2016 – Ferretti Group zet software van Siemens PLM in om ontwerp en productie van zijn prestigieuze Ferretti Yachts en CRN-merk verder te optimaliseren. Het Italiaanse Ferretti Group implementeert Teamcenter® software, ‘s werelds meest gebruikte PLM-systeem en NX™ software, een volledig geïntegreerde oplossing voor computergestuurd ontwerp-, industrie- en engineering-analyse (CAD/CAM/CAE).

Teamcenter en NX bieden de basis voor de Siemens’ marine industrie oplossing voor digitalisering van schipontwerp. De oplossing helpt Ferretti Group  sneller producten op de markt te brengen, verlaagt de productiekosten en garandeert tegelijkertijd een kwaliteitsproduct. Ferretti Group zet daarnaast het Fibersim™ portfolio in om zijn composietenontwerp en productieprocessen verder te verbeteren.

Na een grondige evaluatie van meerdere PLM-leveranciers, heeft Ferretti Group voor Siemens PLM Software gekozen omdat zij productontwerpdata van verschillende PLM-spelers kunnen verzamelen in een open platform. Deze beslissing is in lijn met de nieuwe strategie van het Italiaanse bedrijf dat inmiddels diverse investeringen heeft gedaan gericht op de productie van nieuwe boten.

“Traditioneel vertrouwden we op onze uitgebreide kennis van jachtontwerp gekoppeld aan de expertise in handgemaakte productie”, zegt Giuliano Capizzi, CIO bij Ferretti. “We moeten deze kennis nu digitaal bundelen en de productie automatiseren om wereldwijde efficiëntie en databeveiliging te verbeteren. Met Siemens’ PLM-oplossing voor bootontwerp kunnen we tijd en kosten besparen door ons volledige proces te digitaliseren. Hierdoor wordt productdata onmiddellijk beschikbaar gemaakt via Teamcenter, niet alleen binnen het productieproces, maar ook binnen de gehele organisatie. Met NX verwachten we productontwerp en constructie van nieuwe schepen en boten te versnellen.”

Het volledige Engelstalige persbericht is hier te vinden.

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Siemens PLM Software, een businessunit van de Siemens Digital Factory Division, is een wereldwijde leverancier van product lifecycle management (PLM) en manufacturing operations (MOM)-software, -systemen en -diensten met ruim 15 miljoen licenties en meer dan 140.000 klanten wereldwijd. Het hoofdkantoor is gevestigd in Plano, Texas.

Siemens PLM Software werkt samen met zijn klanten aan het leveren van software voor de maakindustrie, waarmee bedrijven met relevante innovaties overal ter wereld een duurzaam concurrentievoordeel behalen. Meer informatie over de producten en diensten van Siemens PLM Software staat op: http://www.siemens.nl/plm.

Siemens AG (Berlijn en München) is een wereldwijd technologiebedrijf dat al meer dan 165 jaar staat voor uitmuntende techniek, innovatie, kwaliteit, betrouwbaarheid en internationaliteit. De organisatie is actief in meer dan 200 landen en richt zich op elektrificatie, automatisering en digitalisering. Siemens is, naast één van 's werelds grootste producenten van energie-efficiënte en zuinige technologieën, wereldleider op het gebied van offshore windturbines om energie op te wekken. Bovendien is het een belangrijke leverancier van aandrijftechniek-oplossingen en een pionier op het gebied van infrastructuur-oplossingen en automatiserings-, aandrijf- en softwareoplossingen voor de industriële sector. Het bedrijf is ook een vooraanstaande leverancier van apparatuur voor de medische sector, zoals systemen voor tomografie en magnetic resonance imaging (MRI), en leider qua laboratoriumdiagnostiek- en klinische IT.

In het fiscale jaar 2015, welke eindigde op 30 september 2015, behaalde Siemens een omzet van 75,6 miljard euro en een nettowinst van 7,4 miljard euro. Eind september 2015 bestond het personeelsbestand uit ongeveer 348.000 werknemers. Meer informatie is te vinden op http://www.siemens.com.

Contactgegevens:
Siemens PLM Software
Ronald Meijerink
E-mail: ronald.meijerink@siemens.com

Voor verdere persinformatie en fotomateriaal kunt u contact opnemen met:
LEWIS
Tel: + 31 (0) 40 235 4600