www.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlContentbureau
Datum: (4 jaar en 62 dagen geleden)
PR: Marcommit

Financiële sector onvoldoende voorbereid op gevaren digitale identiteiten

Amsterdam, 6 september 2016 – Financiële instellingen staan voor een uitdaging als het gaat om de gevaren van digitale identiteiten van stakeholders. Het gebruik van diverse persoonlijke devices binnen de financiële sector en de geringe beveiliging hiervan, maakt het voor buitenstaanders relatief eenvoudig om in te breken. Organisaties zijn zich vaak niet volledig bewust van de risicio’s rondom identity & access management. Om de veiligheid te kunnen borgen is een groeiende bewustwording noodzakelijk. Dat stelt IT-dienstverlener en -kennispartner QNH Consulting in haar nieuwe whitepaper ‘Digitale identiteiten manage je in de cloud’.

De financiële sector wordt vandaag de dag opgeschud met snelle ontwikkelingen, waarbij de grenzen vervagen. Klanten kunnen betalen via hun smartphone, transacties worden geaccepteerd middels een selfie en met één druk op de knop kunnen mensen online investeren. Deze nieuwe technologieën worden blootgesteld aan potentiële gevaren van buitenaf, waaronder hackers en digitale aanvallen. Eén van deze nieuwe dreigingen is identity theft of forging. Bij deze manier van hacken steelt de hacker de digitale identiteit van een gebruiker en gebruikt deze om gevoelige informatie in handen te krijgen. Een goede beveiliging van digitale identiteiten is dus cruciaal.

Marc Maas, cloud consultant bij QNH: “De wereld van banken en verzekeraars zit in een stroomversnelling. Door de opkomst van Internet of Things en verschillende devices, groeit het aantal cyberaanvallen op de sector. De reden dat hacks zich vaker voordoen, is dat verschillende devices en apps niet goed zijn geïntegreerd met de IT-systemen in organisaties. De gevolgen voor banken zijn desastreus. Niet alleen reputatieschade ligt op de loer, het verliezen van persoonsgegevens kost geld. Een goed identity & access management biedt uitkomst. Organisaties moeten zorgen voor een technisch sterke beveiliging en een gebruiksvriendelijke manier van inloggen voor alle identiteiten binnen het netwerk. Zo zijn financiële instellingen pas echt klaar voor de digitale toekomst.”

Whitepaper
QNH heeft zojuist het whitepaper: ‘Digitale identiteiten manage je in de cloud’ gepubliceerd. Deze is te downloaden op de cloud themapagina op de QNH website.

--------------

Over QNH Consulting
QNH helpt organisaties met het bijsturen en verbeteren van hun bedrijfsvoering door de inzet van slimme IT-oplossingen. Hierdoor kunnen organisaties via IT innoveren en beter presteren. De dienstverlening van QNH richt zich op het optimaliseren van de informatievoorziening, onderliggende IT-architecturen, applicaties en mobiele toepassingen. Het bedrijf verbindt nieuwe technologieën met bestaande en is daarbij verantwoordelijk voor advies, ontwikkeling, implementatie en beheer. QNH is in staat een totale projectaanpak te realiseren en verbindt daarbij mensen, processen en IT. Er werken 450 mensen vanuit Nederlandse vestigingen in Amsterdam, Maastricht, Groningen en Eindhoven, en in België vanuit de vestiging in Hasselt. Meer informatie over QNH is te vinden op www.qnh.eu of volg QNH op Twitter via @qnh_nl.

Marcommit
Jill Faro
qnh@marcommit.nl
Laatste van QNH
Medewerkers in één op de drie organisaties innovatiemoe

Slechts 7 procent van de Nederlandse bedrijven innoveert nog op eigen houtje

Itho Daalderop schakelt QNH in voor nieuwe website
Verstreken tijd: 4 jaar en 62 dagen

Logo Marcommit
QNH contact

Logo QNH

info@qnh.nl
  qnh.eu
QNH sociaal

QNH tweets

Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo QuandaGo
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo QuandaGo
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Moneezy
Logo evisit
Logo Quinyx
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo Dataplace
Logo Postex Nederland B.V.
Logo RoSecure
Logo Postex Nederland B.V.
Logo Guardian360 bv
Logo PEAK-IT
Logo devolo
Logo Thinkwise