www.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nl
PR: Marcommit

Gemalto introduceert nieuwe oplossingen voor het beveiligen van big data

Verbeterde encryptiemogelijkheden en diverse technologische integraties helpen bedrijven om flexibeler bescherming te bieden voor big data-implementaties

Amsterdam, 6 september 2016 - Gemalto (Euronext NL0000400653), wereldleider in digitale beveiliging, heeft haar SafeNet databescherming portfolio fors uitgebreid. Gemalto’s SafeNet-oplossingen voor gegevensencryptie en tokenization kunnen nu worden ingezet voor het beschermen van gegevens in de meest gebruikte big data-omgevingen. Dit is mogelijk dankzij technologische integraties met oplossingen van vooraanstaande leveranciers zoals MongoDB, Cloudera, DataStax, Hortonworks, IBM en Zettaset. Het nieuwe aanbod maakt het eenvoudiger voor bedrijven om big data in de cloud, in het datacenter en in gevirtualiseerde omgevingen te beschermen.

Dankzij de uitbreiding van het portfolio biedt Gemalto de breedste ondersteuning voor encryptie van big data binnen de branche. Daarnaast beschikken bedrijven nu over de flexibiliteit om big data te beveiligen in overeenstemming met specifieke configuraties van applicaties, bestanden, databases en disks, en zelfs op block-level. Klanten kunnen zo, ongeacht de gegevensbron, zorgen voor transparante encryptie en volledige databescherming op elk punt binnen de big data-stroom in hun organisatie, van het genereren van data tot en met de overdracht en opslag.

Dankzij het uitgebreide SafeNet-portfolio profiteren klanten en channel partners van:
  • Geavanceerde Format Preserving Encryption (FPE): Organisaties kunnen de SafeNet ProtectApp en SafeNet ProtectDB inzetten voor gegevensencryptie binnen zowel applicaties als bij databases. Bij de databases kan dit tot op colomn-level. Dit zonder het formaat van de data of de structuur van de database te veranderen.

• Uitgebreide encryptie voor Hadoop: Organisaties kunnen het volledige aanbod van SafeNet-oplossingen gebruiken binnen Hadoop-infrastructuren om data te beschermen op het niveau van bestanden, mappen, databases, applicaties en disks, en dit zelfs tot op block-level. Gemalto biedt Hadoop-gebruikers de mogelijkheid om bestanden te versleutelen en gebruik te blijven maken van analytische tools die big data-implementaties aantrekkelijk maken. Deze flexibiliteit wordt aangevuld met granulaire toegangscontrole voor het beheer van encryptiesleutels van SafeNet.

• Een uitgebreid ecosysteem voor gegevensencryptie binnen NoSQL-databases: Organisaties kunnen nu data in elke NoSQL-database beschermen. Dat geldt onder meer voor databases van vooraanstaande leveranciers als MongoDB, Cassandra, Couchbase en HBase.
  • Big data-beveiliging voor de populairste cloud- en virtualisatieplatforms: Organisaties kunnen de SafeNet-oplossingen voor gegevensencryptie en zakelijk beheer van encryptiesleutels inzetten voor het beschermen van big data binnen populaire cloud-platforms zoals Amazon Web Services, Microsoft Azure, IBM SoftLayer, Google Cloud Platform, Rackspace, CenturyLink, VMWare en Virtustream.
“In de huidige digitale economie willen organisaties de mogelijkheden die big data biedt ten volste benutten Zij putten waardevolle inzichten uit enorme hoeveelheden data in diverse formaten en uit alle mogelijke bronnen. Deze inzichten worden vertaald naar een business plan die dankzij de inzichten met succes kan worden geïmplementeerd”, aldus Dirk Geeraerts, identity & data protection expert bij Gemalto. “Door de groeiende datavolumes en diversiteit aan gegevensbronnen groeit het beveiligen van big data-omgevingen uit tot een reusachtige opgave voor datagestuurde organisaties. Het SafeNet-portfolio biedt bedrijven de mogelijkheid om big data in met de meest uiteenlopende formaten en in alle mogelijke omgevingen te beveiligen. Op deze manier kunnen organisaties met meer vertrouwen enorme hoeveelheden data beschermen, van de rand tot de kern van het netwerk.”

“Naast de enorme datavolumes is de diversiteit aan architectuurverschillen tussen big data-omgevingen een van de belangrijkste problemen rond het beschermen van big data-omgevingen”, aldus Garrett Bekker, senior security analist bij 451 Research. “Met een oplossing die data op verschillende niveaus beschermt, zoals bestanden, databases en applicaties, kunnen bedrijven hun big data op flexibele wijze beschermen, ongeacht het gebruiksscenario.”

“MongoDB is de populairste niet-relationele database. Gebruikers hebben behoefte aan eenvoudig en veilig beheer van hun bedrijfskritische applicaties”, aldus Alan Chhabra, vice president Partners bij MongoDB. “Samen met Gemalto kunnen we onze zakelijke klanten een geoptimaliseerde oplossing bieden met transparante gegevensencryptie en beheer van encryptiesleutels, aansluitend op de belangrijkste beveiligingsvraagstukken waarmee zij te maken hebben.”

“De techniek van CouchBase wordt steeds toegepast in applicaties die verband houden met de digitale economie. Dit vraagt om optimale beveiliging”, aldus Ravi Mayuram, senior vice president bij CouchBase. “Voor organisaties die vertrouwen op gevoelige informatie om zakelijke beslissingen te nemen, is het van cruciaal belang om te voldoen aan de eisen van de wet- en regelgeving. Onze samenwerking met Gemalto biedt klanten de beste encryptie voor het beschermen van applicatiedata in NoSQL-databases.”

Over Gemalto
Gemalto (Euronext NL0000400653 GTO) is de wereldleider in digitale beveiliging met een jaaromzet in 2015 van € 3,1 miljard en met gerenommeerde klanten in meer dan 180 landen. Gemalto helpt mensen elkaar te vertrouwen in een steeds meer verbonden digitale wereld. Miljarden mensen wereldwijd willen een betere levensstijl, slimmere woonomgevingen en de vrijheid om - altijd en overal - te communiceren, te winkelen, te reizen, te bankieren, zich te vermaken en te werken op een prettige en veilige manier. In deze snel veranderende mobiele en digitale omgeving stellen wij bedrijven en overheden in staat een ruim assortiment van veilige en gemakkelijke diensten aan te bieden door financiële transacties, mobiele diensten, openbare en privéclouds, eHealthcare-systemen, toegang tot eGovernment-diensten, het internet-der-dingen en ticketsystemen voor het openbaar vervoer te beveiligen.

Gemalto’s unieke technologieportefeuille - van geavanceerde cryptografische software in een verscheidenheid van vertrouwde voorwerpen tot zeer solide en schaalbare back-officeplatformen voor authenticatie, versleuteling en beheer van digitale referenties - wordt u aangeboden door onze teams van wereldklasse. Onze 14.000 werknemers zijn actief in 118 kantoren, 45 personaliserings- en gegevenscentra, en 27 centra voor onderzoek en ontwikkeling naar software, verspreid over 49 landen.

Ga voor meer informatie naar www.gemalto.com, www.justaskgemalto.com, blog.gemalto.com, of volg @gemalto op Twitter.

Marcommit
Pauline van Die
gemaltoidp@marcommit.nl

Er zijn geen reacties, login om te reageren
Laatste van Gemalto
Nederlanders kunnen zich binnenkort in de fysieke wereld via smartphone identificeren

Identify3D zet diensten Gemalto in voor databescherming van klanten

Gemalto lanceert drie nieuwe cloud HSM on demand oplossingen
Zoom verwelkomt Velchamy Sankarlingam als President of Product and Engineering

Red Hat brengt Java naar Kubernetes met Quarkus: een volledig ondersteunde runtime voor cloud-native development

Aruba breidt Instant On-portfolio uit ter ondersteuning continuïteit kleine organisaties

Lubbers De Jong versterkt managementteam met Gijs Toxopeus en Isrid van Geuns

Leiders in voertuigtelematica Geotab en Webfleet Solutions introduceren een gezamenlijk ontwikkeld Commercial Mobility Recovery Dashboard

Schoevers ziet vraag naar Virtual Assistants flink stijgen

Yellowtail en IFS breiden partnership uit om EOI-mogelijkheden voor klanten sterk te vergroten

Drie kwart van de Nederlanders twijfelt aan betrouwbaarheid online informatie over financiële producten

Milšped Group kiest Shippeo om klanten tegemoet te komen in vraag naar real-time transport visibility

Iemand thuis bij pakketbezorging? Nóg belangrijker tijdens de coronacrisis

ConnectWise IT Nation Explore gaat virtueel

SentinelOne breidt opnieuw uit

Trend Micro onderzoek constateert gebrek aan vertrouwen binnen de cybercriminele onderwereld
Talking Bikes: Siemens Mobility maakt fietsers digitaal zichtbaar

Nieuwe softwareomgeving voor financiële dienstverlener SKG

Johnny Pronk aangesteld als key accountmanager bij Renewd

Pure biedt flexibiliteit en keuzevrijheid aan klanten die een weg moeten vinden in de uitdagende omgeving van vandaag

Greenhouse verdubbelt capaciteit datacenter Naaldwijk en benoemt Chief Commercial Officer

Uptime datacenter BIT cruciaal voor kwaliteit van diensten Missing Piece

Sharp introduceert stijlvol zwart PV-zonnepaneel met half-cut-cellen

commercetools erkend om B2B-commerce

Toshiba Tec Retail gaat verder onder de naam Toshiba Global Commerce Solutions (Benelux)

Razer Gigantus V2 – go big or go home

F5 maakt Tom Fountain topman voor wereldwijde services en strategie

Nakko becomes Notificare partner

Scale-up Gymeyes lanceert bestelkiosk voor horeca

Vanaf 1 juni reserveren bij cafés en terrassen met nieuwe app

Cybereason sluit samenwerking met Pinewood om slagkracht in Nederland te vergroten

GitLab breidt functionaliteiten van DevSecOps-platform uit met release 13.0

VMware introduceert tweede generatie van VMware Cloud on Dell EMC

CM.com takes Conversational Commerce to the next level through the acquisition of leading Conversational AI provider CX Company

Verdwijnen DWDD doet literatuurwereld veel pijn

Logo Marcommit
Gemalto contact

Logo Gemalto

info@gemalto.com
  www.gemalto.com
Gemalto sociaal

Gemalto tweets

Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo Sharp Electronics Nederland
Logo commercetools
Logo Toshiba