www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nl
Datum: (5 jaar en 177 dagen geleden)
PR: LVTPR

devolo introduceert GigaGate op IFA 2016: nieuwe WiFi-bridge voor het gigabit-tijdperk

Bunnik, 1 september 2016 – devolo introduceert de GigaGate, een WiFi-bridge om alle multimedia-apparatuur in een netwerk te verbinden met internet. Het devolo GigaGate Starter Pack bestaat uit een Base dat in verbinding staat met de router, en een Satellite. De WiFi-overdrachtssnelheid tussen de GigaGate-Base en de GigaGate-Satellite is maximaal 2 Gbps. De Satellite bevat een gigabit-connectie, vier multimediapoorten en snelle WiFi. Dit maakt de devolo GigaGate tot de alles-in-éénoplossing voor het aanleggen van een netwerk in je volledige mediacenter in de woonkamer: van smart tv’s en mediaspelers tot en met gameconsoles en andere multimedia-apparatuur. De GigaGate zorgt voor een razendsnelle internetverbinding voor al je apparaten. Eenvoudig en snel via een ethernetkabel of een snel WiFi-netwerk. devolo toont dit innovatieve nieuwe product in zijn stand tijdens IFA 2016, te vinden in hal 6.2, stand 128.

Gigabit-snelheden in de woonkamer
Smart tv’s, mediaspelers als Apple TV, audioversterkers en gameconsoles: bij al deze apparaten staat een razendsnelle internetverbinding aan de basis van hoogwaardig entertainment in huis. Helaas maakt een nieuwe router zelden deel uit van de multimediahoek. Daar komt bij dat het wifi-bereik vaak niet sterk genoeg is om volop te genieten van streamingdiensten en onlinegames zonder onderbrekingen. De GigaGate van devolo is niet voor niets een alles-in-éénoplossing – een WiFi-bridge die ervoor zorgt dat alle multimedia-apparaten in huis zijn voorzien van razendsnel internet.

Eenvoudige installatie en gigabit-snelheden
De GigaGate Starter Pack-Base is direct verbonden met de router via een ethernetkabel. De GigaGate-Satellite plaats je in de multimediahoek. De twee GigaGate-componenten zorgen nu voor vier gelijktijdige wifi-verbindingen op de 5 GHz-frequentieband, gebruik makend van zelfrichtende antennes. Deze technologie maximaliseert de bandbreedte tussen het GigaGate-Base en de GigaGate-Satellite. De devolo GigaGate levert een overdrachtssnelheid van maximaal 2 Gbps.

devolo GigaGate – voor thuisvermaak op hoge snelheid
De GigaGate-Satellite stelt je in staat je verbindingsopties te maximaliseren: één gigabitpoort, vier multimediapoorten en een razendsnelle 802.11n wifi-verbinding. De GigaGate maakt het mogelijk om het volledige multimediapotentieel van de snellere gigabit-internetverbindingen te benutten: 4k UHD streaming video, hi-res audio, gaming en een snellere toegang tot je NAS.

Prijzen en beschikbaarheid
De devolo GigaGate is vanaf begin 2017 in winkels en online beschikbaar voor een retailadviesprijs van 229,90 euro.

Persafspraken devolo tijdens IFA 2016
Journalisten kunnen een afspraak maken met het devolo-persteam. Stuur daarvoor een e-mail naar devolo@lvtpr.com of bel naar +31 (0)30 65 65 070. Tot ziens in Berlijn in hal 6.2, stand 128

Mediacontact

LVTPR
Lara Schreuder/Beau Warmerdam
Veilingweg 5
3981 PB Bunnik
E-mail devolo@lvtpr.nl

Over devolo Consumer Business
devolo Consumer Business biedt innovatieve en straightforward oplossingen voor het moderne, verbonden huishouden. dLAN® Powerline maakt van devolo de wereldwijde leider op het gebied van de transmissie van internetsignalen via stroomkabels. De handige adapters kunnen zonder enige netwerkkennis worden geïnstalleerd en zorgen voor volledige internettoegang in elke kamer. Het succes van devolo wordt onderschreven door de vele goede productreviews en toegekende awards, alsmede de verkoop van meer dan dertig miljoen adapters. devolo Home Control is de makkelijke weg naar je smart home. Het nieuwe productaanbod omvat onder andere een uitgebreide lijn van sensor- en actuator-producten die elk huishouden in een handomdraai omtoveren tot een smart home. devolo Home Control kan makkelijk worden bediend via www.mydevolo.com of met de gebruiksvriendelijke app – voor meer comfort, veiligheid en energiebesparing.

Over devolo
devolo gebruikt Powerline om bestaande netwerken, zoals het elektriciteitsnet of coaxnetwerk, om te toveren tot kostenbesparende en flexibele netwerkverbindingen. De communicatieoplossingen van devolo zijn al net zo divers als hun toepassingsmogelijkheden. De mogelijkheden variëren van particuliere netwerken tot smart homes, van M2M-communicatie en het Internet of Things tot aan met het smart grid voor energiegegevensdistributie. Het bedrijf is sinds 2009 wereldmarktleider op het gebied van Powerline-oplossingen. Ontelbare testverslagen over, en onderscheidingen voor devolo-topproducten onderschrijven dit succes, evenals de meer dan dertig miljoen verkochte adapters. Waar conventionele technologie tekortschiet, ontwikkelt devolo nieuwe, dynamische oplossingen.
Laatste van devolo
Haal meer plezier uit je PS5® en Xbox®: optimaliseer je online verbinding

International Internet Day: datanetwerken en thuisnetwerk steeds sneller

World Music Day 2020: aantal abonnementen muziekstreamingdiensten stijgt
Verstreken tijd: 5 jaar en 177 dagen

Logo LVTPR
devolo contact

Logo devolo

devolo@lvtpr.com
  www.devolo.nl
devolo sociaal

devolo tweets

Logo MicroFix
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Sortlist
Logo Fullstaq B.V.
Logo umlaut
Logo Sam Media
Logo Alleeninkt.nl
Logo Tesorion
Logo Marco Bouman
Logo Viqtor Davis
Logo Bitcare
Logo TechSoup Nederland
Logo Ossewold.net
Logo NewChannel
Logo PQR B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Tankpas-Aanvragen.nl
Logo Alleeninkt.nl
Logo Northwave
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo Techone B.V.
Logo Humanwave B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Zyxel
Logo PA Consulting
Logo Infoblox
Logo Sitecore