Red Hat biedt functionele updates voor meerdere OpenStack-diensten met algemene beschikbaarheid van Red Hat OpenStack Platform 9

Amsterdam, 1 september 2016 – Red Hat, Inc. (NYSE: RHT), leverancier van opensourceoplossingen, kondigt de algemene beschikbaarheid aan van Red Hat OpenStack Platform 9. Dat is het schaalbare, open Infrastructure-as-a-Service (IaaS) platform voor het inzetten, schalen en beheren van private cloud, public cloud en Network Functions Virtualization (NFV) omgevingen. Red Hat OpenStack Platform 9 is gebaseerd op de OpenStack community “Mitaka” release en biedt klanten een veilig, production-ready, geautomatiseerd cloudplatform en integratiemogelijkheden met Red Hat Enterprise Linux 7.2, Red Hat Ceph Storage 2 en Red Hat CloudForms voor hybride cloudbeheer en monitoring.

Red Hat OpenStack Platform heeft zich ontwikkeld als een bewezen oplossing voor private clouds van honderden klanten wereldwijd, zoals BBVA, Cambridge University, FICO, NASA’s Jet Propulsion Laboratory, Paddy Power Betfair, Santander Bank en Verizon. Het wordt ondersteund door een robuust ecosysteem met partners, waaronder Cisco, Dell, Intel, Lenovo en Rackspace. Red Hat helpt mee met de ontwikkeling en integreert haar OpenStack platform met Red Hat Enterprise Linux en de KVM (Kernel-based Virtual Machine) virtualisatielaag van het recentelijk geüpdatete Red Hat Virtualization. Red Hat kreeg eerder deze maand de vermelding “Visionary” in het 2016 Gartner Magic Quadrant for x86 Server Virtualization.

Red Hat OpenStack Platform 9 bouwt voort op Red Hat Enterprise Linux om kritische afhankelijkheden te bieden, die nodig zijn in OpenStack-omgevingen en gericht op service functionaliteit, drivers van derden, systeem prestaties en security. Het is één van de enige production-ready OpenStack distributies die automatische upgrades en updates biedt voor bedrijfskritische activiteiten. Red Hat OpenStack Platform 9 biedt significante technologische updates van de Mitaka versie voor bijna elke OpenStack service:
  • Geautomatiseerde updates en upgrades met Red Hat OpenStack Platform Director – Red Hat stelt gebruikers in staat hun OpenStack deployments te upgraden via de automatiserings- en validatiemechanismen van de Red Hat OpenStack Platform Director. Deze upgrade tool biedt een eenvoudige manier om te profiteren van de nieuwste OpenStack ontwikkelingen terwijl de downtime voor productieomgevingen wordt voorkomen.
  • Live migratie verbeteringen en selecteerbare CPU pinning van OpenStack Compute (Nova) – De Compute component biedt nu een snellere en verbeterde instance van het live migratieproces, en helpt system administrators de voortgang te observeren en zelfs te migratietaak te pauzeren en hervatten. Een nieuwe CPU pinning feature kan het hypervisor gedrag dynamisch veranderen met latency-sensitive workloads zoals NFV.
  • Tech Preview van Google Cloud Storage backup driver in OpenStack Block Storage (Cinder) – Als onderdeel van Red Hat’s samenwerking met Google, worden nieuwe disaster recovery policies in Red Hat OpenStack Platform 9 nu uitgebreid naar de publieke cloud door gebruik te maken van geïntegreerde drivers die voor Google Cloud Storage zijn gemaakt. Deze nieuwe functie zorgt voor veiligere backups van belangrijke gegevens in de hybride cloud.
OpenStack beheer
Om de dienstverlening te versnellen en self-service voor system administrators die OpenStack private cloud bouwen mogelijk te maken, verbindt Red Hat OpenStack Platform 9 met Red Hat CloudForms om een consistente, geautomatiseerde cloud deployment omgeving te bieden. Red Hat CloudForms is inbegrepen bij een Red Hat OpenStack Platform-abonnement en biedt inherent discovery, monitoring en diepe inspectie van OpenStack middelen.

Bovendien kan Red Hat OpenStack Platform Director ook Red Hat Ceph Storage inzetten, de geïntegreerde software-defined storageoplossing voor Red Hat OpenStack Platform private clouds. Red Hat OpenStack Platform 9 omvat 64TB aan gratis object en block storage voor klanten die een robuuste, scale-out cloud storage-oplossing evalueren.

Quotes
Radhesh Balakrishnan, general manager, OpenStack, Red Hat
“Omdat klanten meer geavanceerde workload-mogelijkheden bovenop hun OpenStack deployments nodig hebben, hebben we Red Hat OpenStack Platform geüpdatet om zo meer te kunnen bieden dan enkel een veilige, flexibele basis om een private cloud te bouwen. Met deze versie van Red Hat OpenStack Platform 9, voegen we nieuwe mogelijkheden toe om tegemoet te komen aan de productie-eisen van grootzakelijke bedrijven die private clouds uitrollen en van service providers die NFV inzetten.”

Extra informatie Volg Red Hat Over Red Hat, Inc.
Red Hat staat wereldwijd aan de top als leverancier van opensourceoplossingen. Met een community-gedreven benadering biedt Red Hat een betrouwbare en high-performance cloud, Linux, middleware, storage en virtualisatietechnologieën. Daarnaast biedt Red Hat ondersteuning, training en consultancy. Als de verbindende factor in een wereldwijd netwerk van enterprises, partners en open source communities helpt Red Hat essentiële en innovatieve technologieën te creëren die groei faciliteren en klanten voorbereiden voor de toekomst. Kijk voor meer informatie op: www.redhat.com.

Voor meer informatie voor de pers
Lubbers De Jong
Anke van Heerebeek
anke@lubbersdejong.nl
020 2050428

Dit persbericht is ook online beschikbaar

Forward-Looking Statements
Certain statements contained in this press release may constitute "forward-looking statements" within the meaning of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Forward-looking statements provide current expectations of future events based on certain assumptions and include any statement that does not directly relate to any historical or current fact. Actual results may differ materially from those indicated by such forward-looking statements as a result of various important factors, including: risks related to the ability of the Company to compete effectively; the ability to deliver and stimulate demand for new products and technological innovations on a timely basis; delays or reductions in information technology spending; the integration of acquisitions and the ability to market successfully acquired technologies and products; fluctuations in exchange rates; the effects of industry consolidation; uncertainty and adverse results in litigation and related settlements; the inability to adequately protect Company intellectual property and the potential for infringement or breach of license claims of or relating to third party intellectual property; risks related to data and information security vulnerabilities; the ability to meet financial and operational challenges encountered in our international operations; ineffective management of, and control over, the Company's growth and international operations; and changes in and a dependence on key personnel, as well as other factors contained in our most recent Quarterly Report on Form 10-Q (copies of which may be accessed through the Securities and Exchange Commission's website at http://www.sec.gov), including those found therein under the captions "Risk Factors" and "Management's Discussion and Analysis of Financial Condition and Results of Operations". In addition to these factors, actual future performance, outcomes, and results may differ materially because of more general factors including (without limitation) general industry and market conditions and growth rates, economic and political conditions, governmental and public policy changes and the impact of natural disasters such as earthquakes and floods. The forward-looking statements included in this press release represent the Company's views as of the date of this press release and these views could change. However, while the Company may elect to update these forward-looking statements at some point in the future, the Company specifically disclaims any obligation to do so. These forward-looking statements should not be relied upon as representing the Company's views as of any date subsequent to the date of this press release.

###

Red Hat, Red Hat Enterprise Linux, the Shadowman logo, Ceph, and CloudForms are trademarks or registered trademarks of Red Hat, Inc. or its subsidiaries in the U.S. and other countries. Linux® is the registered trademark of Linus Torvalds in the U.S. and other countries. The OpenStack Word Mark is either a registered trademark/service mark or trademark/service mark of the OpenStack Foundation, in the United States and other countries, and is used with the OpenStack Foundation's permission. Red Hat is not affiliated with, endorsed or sponsored by the OpenStack Foundation, or the OpenStack community.