Herken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
Datum: (5 jaar en 175 dagen geleden)

Episerver neemt softwarebedrijf Peerius over

Slimme personalisatietechnologie voegt context toe aan Episerver’s content & commerce cloudplatform

Haarlem, 1 september 2016 Episerver, de leidende provider van digital marketing, content management en digital commerce cloudoplossingen, kondigt de overname aan van Peerius. Dit bedrijf voorziet in intelligente software waarmee digitale content vanuit de cloud volledig gepersonaliseerd wordt ongeacht het gebruikte (omnichannel) medium. Deze slimme technologie versnelt de ‘onafhankelijke personalisatieslag’ van content tegelijkertijd via verschillende kanalen.

Nu de slimme personalisatietechnologie van Peerius onderdeel wordt van het Episerver Digital Experience Cloud™ aanbod, profiteert de gebruiker vanaf vandaag van de meest uitgebreide digitale platformervaring uit de cloud. Deze overname onderstreept bovendien de visie van Episerver op het verder personaliseren van digitale content. Marketeers en retailers worden real-time ondersteund met intelligente voorspellende en zichzelf aanpassende data waardoor zij in staat zijn vooruit te lopen op het gedrag en de intenties van de bezoeker. Bovendien is er gelegenheid een klantdialoog op individueel niveau aan te gaan wat resulteert in een betere online ervaring.

“De overname van Peerius bewijst dat Episerver werkelijk toegevoegde waarde biedt bovenop onze kernactiviteiten op het gebied van digital marketing, content management en digital commerce cloudoplossingen,“ zegt Mark Duffell, President en CEO van Episerver. “Peerius sluit prima aan op ons Digital Experience Cloud aanbod. Het voegt intelligente context toe aan bestaande digitale content. Onze relaties kunnen hun klanten nu voorzien van een gebruikerservaring die volledig op maat is. 1:1 Klantbetrokkenheid van e-commerce bedrijven wordt nu echt realiteit. Bovendien is deze uitbreiding van Episerver goed voor het beheren van zo’n $18 miljard omzet aan digitale commerce van onze klanten per jaar.”

“Wij zijn zeer verheugd dat wij met deze overname toegang krijgen tot de uitgebreide wereldwijde infrastructuur van Episerver en hun uitgebreide netwerk aan marketing- en cloudpartners,” vertelt Roger Brown, CEO van Peerius. “Onderdeel zijn van Episerver zorgt voor een versnelde ontwikkeling van ons productportfolio in zowel de zakelijke omgeving, consumentenmarkt als voor onze retailklanten. Het helpt ons tevens om een positie te verwerven in de directe verkoop aan eindgebruikers. Een markt waarin Episerver een stevige marktleidende positie heeft.”

Volgens onderzoek van marktanalist Forrester heeft 75% van de bedrijven personalisatie van digitale content hoog op de agenda staan. Sterker nog, dit thema krijgt meer prioriteit dan het productaanbod en de sales promoties (55%) en het doen van aanbevelingen (49%) via verschillende kanalen. De nieuwe Episerver-Peerius combinatie voorziet dus in een grote marktbehoefte. De nieuwe generatie personalisatietechnologie opent deuren voor bedrijven die op basis van voorspellende data-analyses digitale ervaringen persoonlijk kunnen maken voor zowel anonieme als bekende websitebezoekers die interactie aangaan en digitaal zaken willen doen.

Peerius blijft als een zelfstandige entiteit opereren als onderdeel van het Episerver bedrijf. Bestuurder Roger Brown van Peerius blijft actief in zijn huidige rol waarin hij rapporteert aan Mark Duffell, de President en CEO van Episerver.
Laatste van EPiServer
Negen van de tien consumenten delen graag persoonlijke informatie in ruil voor beter online winkelen

Episerver in Gartner Magic Quadrant voor Digital Commerce

Episerver wederom geplaatst in Gartner Magic Quadrant voor Digital Commerce
Verstreken tijd: 5 jaar en 175 dagen
EPiServer contact

Logo EPiServer

Marten Kruisinga
  salesbenelux@episerver.com
  www.episerver.com
EPiServer sociaal

EPiServer tweets

Logo Reflex Online BV
Logo Blue Dragon
Logo Avinty (GGZ)
Logo MicroFix
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Sortlist
Logo Fullstaq B.V.
Logo umlaut
Logo Sam Media
Logo Alleeninkt.nl
Logo Tesorion
Logo Marco Bouman
Logo Viqtor Davis
Logo Bitcare
Logo Northwave
Logo PQR B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Tankpas-Aanvragen.nl
Logo Alleeninkt.nl