www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (5 jaar en 177 dagen geleden)
PR: LVTPR

Toshiba toont op IFA 2016 backup- en laadoplossing in één voor mobiele telefoons

Met één oplossing een backup maken en opladen verkleint het risico op verlies van kostbare smartphonedata

Breda, 1 september 2016 – Toshiba Europe GmbH (TEG) Storage Peripherals Division grijpt IFA 2016 in Berlijn aan om een preview te geven van een nieuw product dat in ontwikkeling is: met één oplossing Android™ 1 -telefoons te back-uppen én op te laden.

Mobiele telefoons worden steeds meer hét apparaat voor het opslaan van waardevolle persoonlijke data, zoals contactpersonen, belangrijke documenten, muziek, foto's en video's. Ondanks het grote risico van dataverlies door verlies, diefstal of beschadiging, maakt slechts 8 procent van de smartphonegebruikers echter dagelijks een backup, zo blijkt uit onderzoek door AVAST2.

De innovatieve nieuwe technologie van Toshiba is speciaal ontwikkeld om deze belangrijke kwestie aan te pakken, door het maken van een backup net zo eenvoudig te maken als het opladen van de telefoon, iets wat de meeste mensen toch al iedere dag moeten doen.

Naast de mogelijkheid om een backup van belangrijke data te maken, biedt de oplossing van Toshiba een speciale functie die de data-overdracht tussen verschillende apparaten vereenvoudigt. Dit is vooral handig voor iedereen die contactgegevens, foto’s en video’s wil overzetten van een oude naar een nieuwe telefoon.

Met een gebruikersvriendelijke Android™-app vergemakkelijkt het nieuwe Toshiba-product bovendien het gegevensbeheer op de smartphone, zonder dat hier een pc voor nodig is. Pc-gebruikers kunnen de technologie daarnaast gebruiken om via USB-A en –B-interfaces backups te maken.

Hoewel het geïntegreerde back-up en oplaadstation niet eerder dan in 2017 officieel zal worden gelanceerd, hebben bezoekers van de IFA 2016 nu al de gelegenheid om op de Toshiba-stand (hal 17, stand 105) een eerste blik op het nieuwe product te werpen.

(1) Android is een handelsmerk van Google Inc.
(2) AVAST Mobile Backup Survey, uitgevoerd door AVAST Software s.r.o. (maart 2015):

Over Toshiba's Storage Peripherals Division

Toshiba Europe GmbH Storage Peripherals Division, gevestigd in Neuss, Duitsland, brengt HDD- en SSD-opslagoplossingen gericht op consumenten en retailers in Europa. Het huidige productassortiment loopt uiteen van externe en interne harde schijven tot SSD's en oplossingen voor netwerkopslag.

Toshiba beschikt over ruim 40 jaar ervaring met de ontwikkeling en productie van harde schijven die door elke vooraanstaande fabrikant van notebooks worden gebruikt. Meer informatie over hoe Toshiba deze technologie toepast in eigen producten, is te vinden op http://www.toshiba.nl/hard-drives/

Over Toshiba
Toshiba Corporation, een Fortune 500-bedrijf, levert toonaangevende oplossingen in de vorm van geavanceerde elektronische en elektrische producten en systemen in drie marktsegmenten: Energie, dat een schoner en veiliger dagelijks leven ondersteunt, Infrastructuur, dat de kwaliteit van leven ondersteunt, en Storage, dat de moderne informatiemaatschappij ondersteunt. Op basis van het commitment van de Toshiba Group, ‘Committed to People, Committed to the Future’, bevordert Toshiba wereldwijd activiteiten die bijdragen aan de realisering van een wereld waarin toekomstige generaties een beter leven kunnen leiden.

Toshiba, in 1875 opgericht in Tokio, omvat vandaag de dag een mondiaal netwerk van meer dan 550 geconsolideerde ondernemingen met 188.000 werknemers en een jaaromzet van ruim 5,7 biljoen yen (50 miljard US dollar) (per 31 maart 2016).

Meer informatie over Toshiba is te vinden op: www.toshiba.nl

Contacten voor de media:

Storage Peripherals Division
Toshiba Europe GmbH
Julia Lepping
www.toshiba.eu/storage

The Communication Force

Nanda Bechtholt
nandab@communicationforce.com
Laatste van Toshiba
Toshiba Tec Retail gaat verder onder de naam Toshiba Global Commerce Solutions (Benelux)

Toshiba en IGEL sluiten partnership voor mobiele thin client oplossing

Toshiba presenteert 2019 voorspellingen in digitale werkomgeving
Verstreken tijd: 5 jaar en 177 dagen

Logo LVTPR
Toshiba contact

Logo Toshiba

Toshiba sociaal

Toshiba tweets

Logo MicroFix
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Sortlist
Logo Fullstaq B.V.
Logo umlaut
Logo Sam Media
Logo Alleeninkt.nl
Logo Tesorion
Logo Marco Bouman
Logo Viqtor Davis
Logo Bitcare
Logo TechSoup Nederland
Logo Ossewold.net
Logo NewChannel
Logo PQR B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Tankpas-Aanvragen.nl
Logo Alleeninkt.nl
Logo Northwave
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo Techone B.V.
Logo Humanwave B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Zyxel
Logo PA Consulting