Acer introduceert 's werelds eerste gaming notebook met curved LCD en gaming moni-toren met eye-tracking

Deze gedurfde gaming notebook en nieuwe eye-tracking monito-ren behoren tot de Predator serie

• Acers nieuwe Predator 21 X is 's werelds eerste notebook met curved LCD en is voorzien van de geavanceerde eye-tracking technologie voor een overweldigende gebruikservaring
  • De Predator 21 X is voorzien van de nieuwste 7e generatie Intel® Core™ processoren, 5 koel-ventilatoren en dual NVIDIA® GeForce® GTX 1080 GPU's in SLI voor ongeëvenaarde grafische prestaties
  • Acer kondigt ook nieuwe gaming monitoren aan die als eerste ter wereld gebruikmaken van eye-tracking technologie, zodat gebruikers hun game-ervaring naar een hoger niveau kunnen tillen
  • De Acer Predator 15 en 17 notebook series zijn uitgerust met de nieuwste GPU's met de NVI-DIA Pascal™ architectuur, zodat ze klaar zijn voor Virtual Reality (VR)
Berlijn (31 augustus 2016) - Acer introduceert vandaag haar nieuwe Predator 21 X gaming notebook - 's werelds eerste notebook met curved LCD - een reeks monitoren met de nieuwste eye-tracking technologie en GPU-updates voor de Predator 15 en 17 series. Deze aankon-diging op de IFA 2016 benadrukt Acers toewijding aan premium gaming met een focus op de uit-breiding van het aantal high-performance Predator apparaten voor liefhebbers over de hele we-reld.

De Predator 21 X: een nieuwe koploper
De Predator 21 X is de nieuwe koploper van de Acer gaming notebook serie en loopt voor op alles wat er momenteel op de markt is. Het is 's werelds eerste notebook met een curved 21 inch IPS-scherm (2560 x 1080) en een brede kijkhoek, hetgeen zorgt voor een meeslepende game-ervaring. Om de game-ervaring naar een nog hoger niveau te tillen, is de Predator 21 X voorzien van Tobii eye-tracking technologie, die een intuïtieve en natuurlijke aansturing met de ogen mogelijk maakt. Ingebouwde eye-tracking hardware (infrarood sensoren en software) zorgt voor een com-pleet nieuw aspect in gamen. Met behulp van software wordt het oog van een gamer gevolgd, waardoor bijvoorbeeld richten, vijanden identificeren en dekking zoeken voortaan gebeurt door simpelweg naar objecten op het scherm te kijken. Daarnaast verbetert eye-tracking de ervaring door een oneindig gezichtsveld tijdens het navigeren over verraderlijke paden en wegen in het spel.

Met Intel® Core™ processoren van de 7e generatie en dual NVIDIA® GeForce® GTX 1080 grafische kaarten in SLI, tilt de Predator 21 X de AAA game-ervaring naar een hoger niveau. De curved LCD is uitgerust met de NVIDIA® G-SYNC™ technologie om ervoor te zorgen dat gamesessies in elk scena-rio soepel en haarscherp verlopen. Het beeld is niet de enige ster van de show: de Predator 21 X wordt geleverd met SoundPound 4.2+ (4 speakers en 2 subwoofers), 3-way audio en Dolby® audio voor een smetteloos geluid. De Predator 21 X beschikt ook over geavanceerde koelingsarchitectuur met 5-systeemventilatoren, waaronder 3 ultradunne Aeroblade™ metalen ventilators, om overtolli-ge warmte af te voeren voor ononderbroken prestaties tijdens intensieve gamesessies.

De Predator 21 X heeft een full-sized mechanisch toetsenbord met Cherry® MX-switches, met aan-pasbare RGB-backlight instellingen voor elke individuele toets. Het numerieke toetsenbord van de Predator 21 X kan bovendien omgedraaid worden en in een Precision Touchpad veranderd worden.

Nieuwe eye-tracking monitoren onthuld
In aanvulling op haar flagship notebook kondigt Acer vandaag 3 nieuwe Predator gaming monitoren aan die ook zijn uitgerust met de Tobii eye-tracking technologie. Elke nieuwe monitor is voorzien van NVIDIA® G-SYNC™ en hoge refresh-rates voor een vlotte game-ervaring zonder vertraging. De nieuwe Predator-gaming monitoren zijn verkrijgbaar in verschillende maten en configuraties voor een breed scala aan gebruikers die hun game-ervaring naar een hoger niveau willen tillen:
  • Predator Z271T: 27 inch, curved scherm (1800R curvature), FHD 1920 x 1080 (144 Hz)
  • Predator XB251HQT: 24,5 inch, ZeroFrame scherm, FHD 1920 x 1080 (240 Hz)
  • Predator XB271HUT: 27 inch, ZeroFrame scherm, WQHD 2560 x 1440 (165 Hz)
GPU-upgrades voor meer vermogen
Op de IFA 2016 in Berlijn heeft Acer ook aangekondigd dat de GPU's in de Predator 15 en 17 gaming notebooks worden vernieuwd. De nieuwe versies zijn voorzien van GPU's met de nieuwe NVIDIA Pascal-architectuur met NVIDIA GeForce GTX 1070 graphics en draaien op Windows 10. Dit zorgt ervoor dat de Predator serie VR-ready is.

Prijzen en beschikbaarheid
De Predator Z271T is vanaf oktober verkrijgbaar in de Benelux vanaf € 799,-.
De Predator XB271HUT is vanaf december verkrijgbaar in de Benelux vanaf € 899,-.
De vernieuwde Predator 15 is vanaf september verkrijgbaar in de Benelux vanaf € 1.899.-.
De vernieuwde Predator 17 is vanaf september verkrijgbaar in de Benelux vanaf € 1.999.-.

De exacte specificaties, prijzen en beschikbaarheid verschillen per regio. Voor informatie over beschikbaarheid, productspecificaties en prijzen in specifieke markten, kunt u contact opnemen met uw dichtstbijzijnde Acer-vestiging of leverancier via www.acer.com.

De Predator series werden vandaag onthuld op het next@acer persevenement op de IFA in Duitsland, waar het bedrijf een reeks nieuwe apparaten en oplossingen voor gezinnen, studenten en professionals aankondigde.
Zie acer.com/nextatacer voor meer informatie.

Over Acer
Acer, opgericht in 1976, is een hardware + software + services bedrijf dat zich heeft toegelegd op onderzoek, design, marketing, sales en support van innovatieve producten om het dagelijks leven van mensen te verbeteren. Het productaanbod van Acer bestaat uit pc's, beeldschermen, projectoren, servers, tablets, smartphones en wearables. Daarnaast ontwikkelt Acer cloudoplossingen om dingen te koppelen in het Internet of Things. Acer viert in 2016 haar 40ste verjaardag en is een van 's werelds top 5 pc-bedrijven. Er werken wereldwijd 7.000 mensen en Acer is actief in meer dan 160 landen. Kijk voor meer informatie op www.acer.com.

Mediacontact

Acer Benelux Anniek van Doorenmalen
Tel: +31(0)736459664
E-mail: anniek.van.doorenmalen@acer.com

Sterre Swank
Tel: +31(0)736459667
E-mail: sterre.swank@acer.com

Pride PR
Nikki Hendriks
E-mail: acer@pridepr.nl

© 2016 Acer Inc. Alle rechten voorbehouden. Acer en het Acer-logo zijn geregistreerde handelsmerken van Acer Inc. Andere handelsmerken, geregistreerde handelsmerken en/of servicemerken, al dan niet aangegeven, zijn eigendom van hun respectieve eigenaren. Alle aanbiedingen kunnen zonder kennisgeving of verplichting worden gewijzigd en zijn mogelijk niet via alle verkoopkanalen beschikbaar. Vermelde prijzen zijn door de fabrikant vastgestelde adviesprijzen en kunnen per locatie verschillen. Waar van toepassing verkoopbelasting extra.