www.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nlContentbureau
2477 volgers blijven op de hoogte!
PR: Pride PR

Acers nieuwe Swift 7 is trendy en stijlvol

’s Werelds eerste laptop die dunner is dan 1 cm

• De Swift 7 is slechts 9,98 mm dik en weegt slechts 1,1 kg, waardoor het 's werelds dunste notebook1 is
  • Modellen in de Swift 5 en Swift 3 serie hebben premium functies, zoals een metalen chassis, 7e generatie Intel® Core™ processoren, solid state drives, USB 3.1 type-C-poorten, vingerafdrukscanners en nog veel meer
  • Van 's werelds dunste notebook, de zwart-gouden Swift 7, tot de budgetvriendelijke Swift 1; Acers nieuwe ultradunne notebooks bieden zowel elegante als praktische oplossingen voor iedereen
Berlijn (31 augustus 2016) - Acer onthult vandaag op de persconferentie op de IFA in Berlijn haar nieuwe Swift serie ultradunne en lichte notebooks. Deze serie bestaat uit vier lijnen, namelijk de Swift 7, Swift 5, Swift 3 en Swift 1. Deze nieuwe ultradunne modellen zijn voorzien van Windows 10 en voor elk budget en elke levensstijl is er wel een geschikt model beschikbaar.

“Wij zijn blij dat we met de nieuwe Swift serie een complete line-up van ultradunne notebooks met voor elk wat wils kunnen aankondigen," aldus Jerry Hou, General Manager, Consumer Notebooks, IT Products Business, Acer Inc. “Vooraan staat de Swift 7 met een volledig aluminium chassis dat nog geen centimeter dik is, maar wel de prestaties en het uithoudingsvermogen biedt voor een hele dag productiviteit.”

“Acers nieuwe Swift serie geeft klanten die op zoek zijn naar een Windows 10 notebook een verscheidenheid aan opties," vertelt Peter Han, Vice-President Worldwide OEM Marketing, Microsoft Corp. “Of men nu op zoek is naar een high-end, prestatiegerichte machine, een stevig gebouwd en scherp geprijsd apparaat, of iets daar tussenin; de Swift notebooks brengen de functies van Windows 10 tot leven en maximaliseren daarmee productiviteit en entertainment.”

De Swift 7 serie – 's werelds dunste notebook
Ultralicht en zo dun als een potlood: de Swift 7 weegt slechts 1,1 kg en is slechts 9,98 mm dik, waardoor het 's werelds dunste notebook1 is. Het zwart-gouden dual-tone ontwerp voegt een vleugje elegantie toe aan de duurzame aluminium behuizing, terwijl het sterke Corning Gorilla Glass een superieure krasbestendigheid biedt voor het 13,3inch Full HD IPS2-scherm met microrand. Met een batterijduur van maar liefst 9 uur3 is de Swift 7 perfect voor onderweg.

De Swift 7 is smal én snel. Topprestaties worden geleverd door middel van een 7e generatie Intel Core i5-processor, een snelle 256GB SSD en tot 8 GB aan geheugen. De nieuwste draadloze technologie (2x2 802.11ac met MU-MIMO) levert betrouwbare en tot drie keer snellere4 verbindingen, terwijl dubbele USB 3.1-type C-poorten zijn opgenomen voor een snelle gegevensoverdracht, aansluiting op een extern scherm en opladen van het notebook. Een HD-webcam met ondersteuning van HDR (High Dynamic Range) imaging levert duidelijke, heldere en gedetailleerde beelden.

De Swift 5 serie - high-end functies zonder het gewicht
Met een dikte van slechts 4,58 mm en een gewicht van slechts 1,36 kg slaagt de Swift 5 erin om een 14 inch FHD IPS-scherm te creëren in een 13 inch frame, hetgeen zorgt voor ultieme draagbaarheid en bruikbaarheid. Verkrijgbaar in Pearl White met een gouden rand of Obsidian Black met een zilveren omlijsting. De indrukwekkende combinatie van geborsteld metalen en diamantgeslepen accenten maken het helemaal af.

7e generatie Intel Core-processoren in combinatie met snelle SSD's (256 of 512 SATA of PCIe), tot 8 GB geheugen en de nieuwste draadloze technologie zorgen voor mooie prestaties in een kleine behuizing. Deze sterke kenmerken worden aangevuld met een batterijduur van maar liefst 13 uur3, een backlit-toetsenbord, een omkeerbare USB 3.1 type-C-poort en opties voor een touch-display en vingerafdruklezer.

De Swift 3 serie - essentiële functies voor een aantrekkelijke prijs
De slanke en lichte Swift 3 is voorzien van een stevig chassis van geborsteld aluminium, is slechts 17,95 mm dik en weegt slechts 1,5 kg. Met een batterijduur van maar liefst 12 uur3 biedt de Swift 3 verschillende onmisbare functies voor een grote productiviteit, mobiliteit en beveiliging.
De Swift 3 modellen koppelen een niet-reflecterend 14 inch HD of FHD IPS-scherm aan 6e of 7e generatie Intel Core-processoren, een snelle 512GB SSD, tot 8 GB geheugen en 2x2 MU-MIMO 802.11ac draadloze technologie voor snelle en betrouwbare internetverbindingen.

Extra musthave functies zijn onder meer een USB 3.1 type-C-poort (voor snelle gegevensoverdracht, aansluiting op een extern scherm en opladen) en een HD-webcam met High Dynamic Range. Ten slotte is het optionele backlit-toetsenbord gekoppeld aan een groot 72 mm touchpad dat voldoende ruimte biedt om te navigeren en manoeuvreren.

De ingebouwde vingerafdrukscanner in de rechterbovenhoek van de polssteun werkt in combinatie met Windows Hello voor een verbeterde beveiliging. Het duurt minder dan één seconde om een vingertop te scannen om toegang te krijgen. Deze scanner kan ook bepaalde mensen herkennen, acties koppelen aan bevoegde personen, ongepast gedrag ontmoedigen en helpen om frauduleuze activiteiten te elimineren.

De Swift 1 serie - licht en budgetvriendelijk
De Swift 1 is licht en voordelig geprijsd, dus uitermate geschikt voor studenten of mensen met een beperkt budget. De Swift 1 biedt mobiliteit en enkel de belangrijke functies, waardoor deze altijd waardevol is. De cover is slechts 17,9 mm dik en weegt slechts 1,6 kg. Bovendien is deze afgewerkt met een soort geborsteld metaal dat vingerafdrukken en krassen minimaliseert. De diamantgeslepen randen rondom de power-knop en het touchpad zorgen voor de finishing touch. Met een batterijduur van 12 uur3 komt een student de hele schooldag gemakkelijk door, met een paar extra uur om 's avonds nog te kunnen studeren of internetten. De Swift 1 modellen zijn voorzien van een 14 inch HD-scherm, een Intel Pentium- of Celeron-processor, 4 GB geheugen en 32 GB, 64 GB of 128 GB5 eMMC-opslag.

Prijs en beschikbaarheid
De Acer Swift 7 is vanaf oktober verkrijgbaar in de Benelux vanaf € 1.199.-.
De Acer Swift 5 is vanaf november verkrijgbaar in de Benelux vanaf € 899.-.
De Acer Swift 3 is vanaf oktober verkrijgbaar in de Benelux vanaf € 599.-.
De Acer Swift 1 is vanaf november verkrijgbaar in de Benelux vanaf € 399.-.

De exacte specificaties, prijzen en beschikbaarheid verschillen per regio. Voor informatie over beschikbaarheid, productspecificaties en prijzen in specifieke markten, kunt u contact opnemen met uw dichtstbijzijnde Acer-vestiging of leverancier via www.acer.com.

De nieuwe Swift serie notebooks werd vandaag onthuld op het next@acer persevenement op de IFA in Duitsland, waar het bedrijf een reeks nieuwe apparaten en oplossingen voor gezinnen, studenten en professionals aankondigde. Zie: acer.com/nextatacer voor meer informatie.

Op basis van intern onderzoek door Acer van 5 augustus 2016 onder concurrerende clamshell notebooks op de markt, met Windows OS of OSX.
Alle hier vermelde merken en productnamen omvatten handelsmerken van hun respectieve bedrijven en worden alleen gebruikt om de producten te benoemen of te beschrijven.
De vermelde levensduur van de batterij is gebaseerd op MobileMark 2014® productiviteitstesten in draadloze modus. Details van MobileMark 2014-testen zijn beschikbaar op www.bapco.com. De classificatie van de levensduur van de batterij is alleen ter vergelijking. De werkelijke levensduur van de batterij is afhankelijk van het model, de configuratie, de toepassingen, de instellingen voor energiebeheer, de gebruiksomstandigheden en de gebruikte functies. De maximale capaciteit van een batterij neemt af na verloop van tijd.
Gebaseerd op de IEEE 802.11ac ontwerpspecificaties. Voor de goede werking van een computer met 802.11ac voor draadloze netwerken is een 802.11ac-router nodig. De werkelijke snelheid varieert op basis van het bereik, de verbindingssnelheid, de omgevingsomstandigheden, de grootte van het netwerk en andere factoren. 802.11ac is tot drie keer sneller dan 802.11n.
Bruikbare capaciteit varieert (GB = 1 miljard bytes).

Over Acer
Acer, opgericht in 1976, is een hardware + software + services bedrijf dat zich heeft toegelegd op onderzoek, design, marketing, sales en support van innovatieve producten om het dagelijks leven van mensen te verbeteren. Het productaanbod van Acer bestaat uit pc's, beeldschermen, projectoren, servers, tablets, smartphones en wearables. Daarnaast ontwikkelt Acer cloudoplossingen om dingen te koppelen in het Internet of Things. Acer viert in 2016 haar 40ste verjaardag en is een van 's werelds top 5 pc-bedrijven. Er werken wereldwijd 7.000 mensen en Acer is actief in meer dan 160 landen. Kijk voor meer informatie op www.acer.com.

Mediacontact

Acer Benelux
Anniek van Doorenmalen
Tel: +31(0)736459664
E-mail: anniek.van.doorenmalen@acer.com

Sterre Swank
Tel: +31(0)736459667
E-mail: sterre.swank@acer.com

Pride PR

Nikki Hendriks
E-mail: acer@pridepr.nl

© 2016 Acer Inc. Alle rechten voorbehouden. Acer en het Acer-logo zijn geregistreerde handelsmerken van Acer Inc. Andere handelsmerken, geregistreerde handelsmerken en/of servicemerken, al dan niet aangegeven, zijn eigendom van hun respectieve eigenaren. Alle aanbiedingen kunnen zonder kennisgeving of verplichting worden gewijzigd en zijn mogelijk niet via alle verkoopkanalen beschikbaar. Vermelde prijzen zijn door de fabrikant vastgestelde adviesprijzen en kunnen per locatie verschillen. Waar van toepassing verkoopbelasting extra.
Tags bij dit bericht
Eerder van Acer
Het einde der tijden voor ‘platte OCR’?

Merijn Bos is nieuwe sales-ster aan firmament van snelgroeiende CoolProfs

Acceptatie van minderheden door Nederlandse leidinggevenden ver te zoeken

Anywhere365 neemt IQ Messenger over – het merkonafhankelijke software platform voor alarmering en IoT communicatie

Check Point: Mobiele malware voor eerst in drie jaar in top meest actieve cyberdreigingen

CM.com gaat samenwerking aan met Google voor nieuwe beveiligingsoplossing

Contentmarketingbureau LVB breidt uit met 3 nieuwe talenten

Ontdekte Zero-day kwetsbaarheid in Windows OS al gebruikt in gerichte aanval

Fortinet neemt SOAR-leverancier CyberSponse over
Citrix maakt werk persoonlijker

Workfront benoemt Maria Alvarez tot lid van de Raad van Bestuur

Uniserver neemt datacenterinfrastructuur van Detron over

Collibra, the data intelligence company, stelt Madan Gadde aan als Chief Customer Officer

Helft gemeenteambtenaren: gemeente voldoet niet aan digitale behoeften burger

Schuldgevoel consument het grootst bij bestelling pakket uit ander werelddeel

SMS versturen: ook in de winter een uitkomst!

Cegeka versterkt internationale positie door overname KPN Consulting

Cybersecurity visie op 2020

Nedap video release: Royal Swinkels Family Brewers

OKI breidt distributie uit met M.K. Computer Electronic voor OKI onderdelen

Panasonic Toughbook verstevigt positie als Europees leider van robuuste notebooks en tablets

Vooraanstaand onderzoeksbureau noemt Trend Micro leider in Cloud Workload Security

Nieuw research-team SentinelOne vindt link tussen crimeware-organisatie TrickBot en Noord-Koreaanse Lazarus-aanvallers

Let op: 'Handige' zoekmachine blijkt vaak wolf in schaapskleren

Experts: richt nationaal informatiepunt quantumtechnologie op

TIE Kinetix: Publication of Annual Report 2019

Logo Barracuda Networks

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nl