Herken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nl
Datum: (4 jaar en 95 dagen geleden)
PR: LVTPR

Nieuw paradepaardje: devolo presenteert de dLAN® 550+ WiFi tijdens IFA 2016

Bunnik, 31 augustus 2016 – Nieuw van de Powerline-wereldmarktleider op de IFA 2016: devolo presenteert voor het eerst de dLAN 550+ WiFi. Grijp je kans om de in Aken gevestigde Powerline-expert te bezoeken tijdens de IFA 2016, in hal 6.2, stand 128 – en krijg een exclusieve impressie van de nieuwe dLAN 550+ WiFi met devolo range+-technologie.

De nieuwe devolo dLAN 550+ WiFi: de beste van de 500-klasse
De devolo dLAN 550+ WiFi maakt zich op om de nieuwe kampioen van de 500 Powerline-klasse te worden. Het apparaat wordt geleverd met 2x2 antennes en snelle 802.11n wifi. Dit maakt de dLAN 550+ WiFi zeer geschikt voor moderne laptops, smartphones en tablets met een wifi-prestatie tot wel 300 Mbps en een kabellengte tot wel 400 meter. De geïntegreerde netwerkverbinding is ideaal voor computers, smart tv’s of gameconsoles. De nieuwe devolo dLAN 550+ WiFi maakt gebruik van de powerline om een transmissiecapaciteit tot 500 Mbps te halen. Dankzij het geïntegreerde stopcontact met netfilter gaat er bovendien geen extra stroomaansluiting verloren.

devolo range+-technologie: meer stabiliteit, bereik en prestatie
Wanneer je gebruik maakt van de devolo dLAN 550+ WiFi, zorgt de exclusieve range+-technologie voor merkbaar meer stabiliteit, bereik en prestatie, vooral in vergelijking met conventionele Powerline-adapters. range+ maakt gebruik van alle draden in het elektriciteitscircuit en benut daardoor de volledige kwaliteiten van de powerline. De nieuwe devolo dLAN 550+ WiFi levert voldoende prestatie voor probleemloos HD streamen, onlinegames en tegelijkertijd surfen.

Installatie is kinderspel
Ondanks al zijn technische hoogstandjes en uitmuntende prestaties is de devolo dLAN 550+ WiFi eenvoudig te installeren – zelfs zonder enige IT-kennis. Steek de eerste devolo-adapter eenvoudigweg in een beschikbaar stopcontact en koppel deze aan de router met een ethernetkabel. Vervolgens steek je de tweede devolo-adapter in een stopcontact van de gewenste kamer. En klaar!

devolo WiFi Clone en WiFi Move
devolo maakt het extreem makkelijk om een WiFi Powerline-adapter in een bestaand wifi-netwerk te integreren dankzij de WiFi Clone-technologie. Eerst druk je op het ‘home’-symbooltje van de dLAN 550+ WiFi en vervolgens druk je op de WPS-knop van de router. Dat is alles! Nu ontvangt de devolo dLAN 550+ WiFi de wifi-toegangsgegevens (SSID en wachtwoord) van de router. Voordeel: het wifi-signaal van de router en van de dLAN 550+ WiFi zijn hetzelfde en je wifi-devices, zoals je smartphone, tablet en laptop, hoeven niet langer te worden geconfigureerd voor twee aparte wifi-netwerken.

En devolo gaat nog een stapje verder met WiFi Move-technologie. Als je thuis meerdere WiFi Powerline-adapters gebruikt, kunnen deze adapters wifi-configuratiegegevens met elkaar uitwisselen met slechts één druk op de knop. Het resultaat: al je WiFi Powerline-adapters werken nu samen en vormen één grote wifi-paraplu, waardoor je mobiele wifi-devices automatisch op het sterkste wifi-signaal zullen afstemmen. Zelfs als de gebruiker zich door het huis verplaatst, blijft het signaal van de kelder tot aan de zolder onveranderd sterk. Zo heb je altijd en overal een zeer sterke internetverbinding.

Prijzen en verkrijgbaarheid
De nieuwe devolo dLAN 550+ WiFi is vanaf nu verkrijgbaar in de winkels en online. De adviesprijs van de losse dLAN 550+ Wifi adapter is €89,90 en de dLAN 550+ WiFi-starterskit kost €129,90.

Persafspraken devolo tijdens IFA 2016

Journalisten kunnen een afspraak maken met het devolo-persteam. Stuur daarvoor een e-mail naar devolo@lvtpr.com. Of bel ons op +31 (0)30 65 65 070. Tot ziens in hal 6, stand 128!

Mediacontact
Lara Schreuder/Beau Warmerdam
Veilingweg 5
3981 PB Bunnik
E-mail: devolo@lvtpr.com

Deze tekst en recente productfoto’s kunnen ook worden gevonden in de mediasectie van de devolo-website: www.devolo.nl

Over devolo Consumer Business
devolo Consumer Business biedt innovatieve en straightforward oplossingen voor het moderne, verbonden huishouden. dLAN® Powerline maakt van devolo de wereldwijde leider op het gebied van de transmissie van internetsignalen via stroomkabels. De handige adapters kunnen zonder enige netwerkkennis worden geïnstalleerd en zorgen voor volledige internettoegang in elke kamer. Het succes van devolo wordt onderschreven door de vele goede productreviews en toegekende awards, alsmede de verkoop van meer dan dertig miljoen adapters. devolo Home Control is de makkelijke weg naar je smart home. Het nieuwe productaanbod omvat onder andere een uitgebreide lijn van sensor- en actuator-producten die elk huishouden in een handomdraai omtoveren tot een smart home. devolo Home Control kan makkelijk worden bediend via www.mydevolo.com of met de gebruiksvriendelijke app – voor meer comfort, veiligheid en energiebesparing.

Over devolo
devolo gebruikt Powerline om bestaande netwerken, zoals het elektriciteitsnet of coaxnetwerk, om te toveren tot kostenbesparende en flexibele netwerkverbindingen. De communicatieoplossingen van devolo zijn al net zo divers als hun toepassingsmogelijkheden. De mogelijkheden variëren van particuliere netwerken tot smart homes, van M2M-communicatie en het Internet of Things tot en met het smart grid voor energiegegevensdistributie. Het bedrijf is sinds 2009 wereldmarktleider op het gebied van Powerline-oplossingen. Ontelbare testverslagen over, en onderscheidingen voor devolo-topproducten onderschrijven dit succes, evenals de meer dan dertig miljoen verkochte adapters. Waar conventionele technologie tekortschiet, ontwikkelt devolo nieuwe, dynamische oplossingen.
Laatste van devolo

Logo QuandaGo
Logo Humanwave B.V.
Logo RockingRobots
Logo Distology Nederland B.V.
Logo Signet
Logo SRC System Integrators BV