www.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlContentbureau
Datum: (5 jaar en 35 dagen geleden)

IGEL Technology integreert VMware® Blast Extreme Protocol in software-defined thin en zero clients

VMware-oplossing helpt efficiëntie en flexibiliteit moderne eindgebruikersomgevingen te verbeteren

Utrecht, 29 augustus 2016IGEL Technology, toonaangevend ontwikkelaar van krachtige software voor werkplekbeheer, softwarematige thin clients en thin en zero client-oplossingen, heeft vandaag de integratie van het VMware® Blast Extreme Protocol aangekondigd. Het VMware Blast Extreme Protocol, onderdeel van VMware Horizon 7, vertegenwoordigt de nieuwe generatie van VMware’s displayprotocol die gebruikmaakt van de H.264-videocompressiestandaard om eindgebruikers toegang te geven tot hun centraal gehoste desktops en applicaties en hen tegelijkertijd de mogelijkheid te bieden om een onbeperkt aantal desktops en mobiele apparaten te gebruiken.

"We zijn er trots op dat we, dankzij onze intensievere samenwerking met VMware, een van de eerste thin-client-leveranciers zijn die het VMware Blast Extreme Protocol integreren en zelfs de allereerste die het protocol toepast in een media-processor”, zegt Hans Vogel, General Manager & Sales Director bij IGEL Technology Nederland. "IGEL wijdt zich vol overgave aan het efficiënter en flexibeler maken van de moderne eindgebruikersomgevingen van zijn channel-partners en hun klanten, omgevingen waarbij vandaag de dag steeds meer mobiele en externe medewerkers betrokken zijn. Het VMware Blast Protocol biedt eindgebruikers consequente en compromisloze toegang tot hun desktops en applicaties, ongeacht het apparaat, de locatie of het netwerk."

De volgende functionaliteit is nu ook beschikbaar voor alle VMware-gecertificeerde endpoint-oplossingen van IGEL:
  • Ondersteuning van server-based hardware-acceleratie via NVIDIA GRID™ M6, M10 en M60 grafische kaarten; AMD FirePro S4000X, S7000, S9000, S9050 en W7000; Intel HD Graphics P4700 en Iris Pro Graphics P630
  • Endpoint-hardware-based acceleratie voor apparaten die H.264 ondersteunen
  • Lossless-codecs die compressie en decompressie zonder kwaliteitsverlies mogelijk maken
  • Ondersteuning van virtuele kanalen

"We zijn blij om te zien dat IGEL Technology een van de eerste thin-client-fabrikanten is die het VMware Blast Protocol heeft geïntegreerd", zegt Pat Lee, vice-president product management end user computing bij VMware. "In combinatie met de NVIDIA GRID grafische kaarten betekent VMware Blast een keerpunt voor onze klanten in een groot aantal branches die, geconfronteerd met een groeiend aantal mobiele werknemers, op zoek zijn naar nieuwe en innovatieve manieren om te komen tot betere prestaties, meer efficiëntie en lagere kosten voor hun VDI-implementaties.”

Eenvoudig en veilig beheer
IGEL's hele productfamilie kan worden beheerd met de toonaangevende IGEL Universal Management Suite (UMS), die is ontwikkeld om IT-organisaties efficiënter en kosteneffectiever op afstand hun werkplekomgevingen te laten bestieren.

Met de integratie van het VMware Blast Extreme Protocol kunnen IT-organisaties nu gebruikmaken van de UMS om snel te schakelen tussen displaymethodes – waaronder standaardprotocollen als Microsoft Remote Desktop Protocol (RDP) en Teradici PCoIP – en deze wijzigingen door te voeren voor het hele netwerk van thin clients, een groep thin clients of een specifieke endpoint. De UMS stelt IT-organisaties verder in staat om, indien nodig, endpoint-devices toe te voegen en te verwijderen en soft- en hardware-upgrades uit te voeren.

IGEL Technology zal zijn thin- en zero-client-oplossingen met het VMware Blast Extreme Protocol laten zien op stand 549 van VMworld 2016, van 28 augustus tot en met 1 september in het Mandalay Bay Hotel & Convention Center in Las Vegas. Bezoekers van de stand op VMworld kunnen één van de pluche IGEL-egels mee naar huis nemen in ruil voor een donatie aan de Nevada Childhood Cancer Foundation. IGEL-partners, klanten en media die op maandag 29 augustus deel willen nemen aan het Family & Friends-evenement bij Border Grill op Mandalay Bay kunnen contact opnemen met sales@igel.com.

IGEL zal ook deelnemen aan de VMworld 2016 te Barcelona, stand S516, waar we onze oplossingen met het VMware Blast protocol zullen presenteren. Voor meer informatie: info@igel.com

Beschikbaarheid en ondersteuning
De software-defined thin en zero clients van IGEL zijn exclusief verkrijgbaar via een netwerk van geautoriseerde IGEL-partners. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met een geautoriseerde IGEL-partner of een e-mail sturen naar info@igel.com. De IGEL UMS 5-software is kosteloos verkrijgbaar op www.myigel.com.

Laatste van IGEL Technology
IGEL breidt samenwerking met Login VSI uit met de integratie van Login Enterprise en IGEL OS

IGEL realiseert omzetgroeirecord van 57% in hardware en 175% in software

Logo People First Group