www.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
Datum: (4 jaar en 51 dagen geleden)

Nutanix kondigt twee strategische overnames aan

PernixData en Calm.io worden onderdeel van Nutanix Enterprise Cloud Platform

Hoofddorp, 29 augustus - Nutanix maakt vandaag bekend dat het PernixData en Calm.io overneemt. PernixData is internationaal een van de voorlopers op het gebied van scale-out data acceleration en analytics. De voltooiing van deze transactie is onderworpen aan de gebruikelijke voorwaarden, zoals goedkeuring door de toezichthoudende instanties. De overname van Calm.io, dat zich bezighoudt met DevOps automation, is al rond.

De overnames helpen Nutanix onder meer om vernieuwende software stacks voor storage-class memory systemen te ontwikkelen. Daarnaast zal door toevoeging van cross-cloud workload migration de Application Mobility Fabric (AMF) worden verbeterd. De Prism management software wordt voorzien van workflow automation en cloudgedreven beheer- en managementmogelijkheden.

Samen naar post-flash tijdperk
Nutanix en PernixData gaan samen een advanced data stack ontwikkelen om de traditionele storage silo’s en high-latency netwerken te vervangen door nieuwere storage-class memory en geavanceerde interconnect technologie. Met deze strategische investeringen in nieuwe server- en opslagtechnologie kunnen klanten worden voorzien van een geheel herzien data fabric, dat aan alle voorwaarden van het post-flash tijdperk voldoet. Verder zullen de teams de workload mobility binnen virtuele en cloud omgevingen versnellen, door Nutanix AMF naar een hoger niveau te brengen. Zo kan straks iedere applicatie in iedere omgeving draaien, zonder dat cruciale data vast komt te zitten in een gedateerde infrastructuur.

“PernixData software heeft al honderden klanten geholpen om hun applicaties te virtualiseren, zonder dat de prestaties en zichtbaarheid daar onder lijden”, zegt Poojan Kumar, CEO en medeoprichter van PernixData. “Net als Nutanix zijn we volledig gefocust op softwaregedreven oplossingen. We kijken er naar uit om klanten te helpen om sneller met het Nutanix Enterprise Cloud Platform aan de slag te gaan.”

DevOps in enterprise cloud
De samenwerking tussen Calm.io en Nutanix zorgt voor een application-first benadering bij keuze, management en gebruik van IT-infrastructuur. Zo kunnen klanten per applicatie de juiste cloud kiezen. Verder gaat Nutanix cloud automation en managementmogelijkheden toevoegen aan de bestaande software stack. “We delen de visie van Nutanix”, stelt Aaditya Sood, CEO en oprichter van Calm.io. “De infrastructuur van datacenters moet volledig geautomatiseerd zijn. Verder is het van belang dat je applicaties snel en eenvoudig in gebruik kan nemen. Samen met Nutanix gaan we zorgen dat de gecompliceerde problemen met gedateerde datacenters worden opgelost.”

“Voor Nutanix is dit een hele bijzondere dag”, stelt Dheeraj Pandey, oprichter en CEO van Nutanix. “PernixData en Calm.io maken beiden gebruik van buitengewone technieken. Ze brengen geweldige teams en visionaire leiders met zich mee. In een lastige markt is het ze gelukt om prachtige en innovatieve producten te maken, waarmee ze onze klanten zullen helpen om de gewenste enterprise cloud te realiseren.”

Over Nutanix
Nutanix maakt infrastructuur onzichtbaar, zodat IT volledig kan worden ingezet voor applicaties en services die de bedrijfsvoering ondersteunen. Het Nutanix enterprise cloud platform zet web-scale engineering en consumer-grade design in om compute, virtualisatie en opslag in één softwaregedreven oplossing met geavanceerde machine intelligence onder te brengen. Dit levert voorspelbare prestaties op, evenals cloud-achtige infrastructure consumption, verhoogde veiligheid en een naadloze applicatiemobiliteit voor een breed spectrum aan bedrijfsapplicaties.

Dit persbericht is ook online te vinden.

Meer informatie voor de pers

Lubbers De Jong
Bram Semeijn
Bram@lubbersdejong.nl

Nutanix
Patrick van de Werken
Senior Regional Director Northern Europe
pvdw@nutanix.com
Laatste van Nutanix
Nutanix versterkt Desktop-as-a-Service-oplossing

Nutanix breidt integratie met ServiceNow uit en stroomlijnt IT-operations en -kosten

Nutanix vereenvoudigt geavanceerde bedrijfscontinuïteit dankzij automatisering
Verstreken tijd: 4 jaar en 51 dagen
Nutanix contact

Logo Nutanix

info@nutanix.com
  www.nutanix.com
Nutanix sociaal

Nutanix tweets

Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo QuandaGo
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo Dataplace
Logo Postex Nederland B.V.
Logo RoSecure
Logo Postex Nederland B.V.
Logo Conclusion Zuyd
Logo NTT Ltd.
Logo Interxion
Logo Shippeo