Herken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nl
Datum: (5 jaar en 126 dagen geleden)
PR: LEWIS

Ryanair kiest Qlik om klantervaring te optimaliseren

Schiphol, 18 augustus 2016 –  Ryanair, de grootste luchtvaartmaatschappij in Europa, kiest voor een bedrijfsbrede integratie van QlikView® en Qlik Sense® om hun vluchten beter te vullen en de diensten voor klanten te optimaliseren. De samenwerking met Qlik® (NASDAQ: QLIK), leider in visual analytics, stelt Ryanair in staat om alle bedrijfsgegevens te consolideren waardoor de luchtvaartmaatschappij beter inzicht krijgt in de gehele bedrijfsvoering.

Met 1.800 vluchten per dag en 200 bestemmingen is Ryanair een populaire luchtvaartmaatschappij voor low-cost vluchten in Europa. Om deze positie te behouden wordt Ryanair continu uitgedaagd om de klantpropositie te verbeteren. Qlik helpt het Business Intelligence team van Ryanair om alle bedrijfsgegevens bijeen te brengen, zodat medewerkers betere beslissingen kunnen nemen ten gunste van deze klantpropositie. In de toekomst wil Ryanair Qlik ook inzetten om hun in-flight aanbod te verbeteren en de supply chain te optimaliseren met behulp van data-analyses. Zo wil Ryanair inzicht krijgen in de verwachte passagiersmix op bepaalde vluchten, zodat het vliegtuig met een passend aanbod van producten bevoorraad kan worden.

Shane Finnegan, Senior BI Developer bij Ryanair: "We hebben gemerkt dat iedere medewerker op zijn eigen manier data verwerkt en analyseert. Onze wens was dan ook om een platform voorhanden te hebben dat aan al deze verschillende behoeften voldoet. Dit is gelukt met QlikView en Qlik Sense. Medewerkers die behoefte hebben aan grondige analytische functies, zoals financiële of marketingprofessionals, maken gebruik van QlikView. We hebben daarnaast gekozen om Qlik Sense in te zetten voor medewerkers op afdelingen die te maken hebben met een hoge tijdsdruk, zoals ground operations of flight operations. Zij willen snel en eenvoudig te begrijpen datavisualisaties die hen realtime inzicht geeft in wat er gebeurt en waar mogelijk een probleem ontstaat, zodat zij op basis van deze data snel de juiste beslissing kunnen nemen. De selfservice functionaliteit die Qlik Sense biedt stelt hen in staat om waar en wanneer ze maar willen gefundeerde beslissingen te nemen."

Sean Farrington, RVP, Northern EMEA bij Qlik: "We zijn trots dat Ryanair voor een bedrijfsbrede inzet van Qlik heeft gekozen om hun dienstverlening en efficiëntie te verbeteren. Onze technologie verbindt data met de mensen van Ryanair die zo, vanuit verschillende locaties en op hun eigen manier, samen kunnen werken aan hun ideeën. Dit stelt hen in staat om klanten de beste deals en service te blijven bieden.”

About Ryanair
Ryanair is Europe’s favourite airline, carrying 116m p.a. on more than 1,800 daily flights from 84 bases, connecting over 200 destinations in 33 countries on a fleet of over 340 Boeing 737 aircraft, with a further 330 Boeing 737’s on order, which will enable Ryanair to lower fares and grow traffic to 180m p.a. by FY24. Ryanair has a team of more than 10,000 highly skilled aviation professionals delivering Europe’s No.1 on-time performance, and an industry leading 31-year safety record.

Over Qlik
Qlik (NASDAQ: QLIK) is een leider in visual analytics. Het product portfolio voldoet aan de groeiende behoefte van klanten naar rapportage en visuele self-service analyses voor guided, embedded en op maatgemaakte analytics. Ruim 39.000 klanten vertrouwen op Qlik oplossingen om betekenis te geven aan informatie van verschillende bronnen. Zo kunnen zij verborgen verbindingen binnen de data ontdekken die leiden tot inzichten die goede ideeën tot stand brengen. Het hoofdkantoor van Qlik is gevestigd in Radnor, Pennsylvania. Qlik heeft wereldwijd vestigingen die samen met ruim 1700 partners meer dan 100 landen bedienen.

###

© 2016 QlikTech International AB. All rights reserved. Qlik®, Qlik® Sense, QlikView®, QlikTech®, en QlikTech logo’s zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van QlikTech International AB. Andere hier gebruikte bedrijfsnamen, productennamen en bedrijfslogo’s zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van hun respectieve eigenaars.

Marcommit
Moniek Jansink
qlik@marcommit.nl
Laatste van Qlik
Zorgservice XL ontzorgt ziekenhuizen met inzet Qlik Sense

Vijf datatrends die je absoluut niet mag missen in 2020

Bedrijven werven liever mensen met praktische datavaardigheden dan datawetenschappers
Verstreken tijd: 5 jaar en 126 dagen
Qlik contact

Logo Qlik

+31 (0)23 727 1900
  InfoBenelux@qlik.com
  www.qlik.com
Qlik sociaal

Qlik tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo Alcadis