www.lubbersdejong.nlContentbureauwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nl
PR: Marcommit

Talend gepositioneerd als “leider” in Gartner Magic Quadrant voor Data Integratie Tools

Bedrijf gekenmerkt als “leider”op basis van ‘compleetheid in van visie’ en ‘uitvoerend vermogen’

REDWOOD CITY, Californië (USA) 15 augustus, 2016  Talend,(Nasdaq:TLND) een “wereldleider” in oplossingen voor big data en cloud integratie, heeft vandaag aangekondigd dat het door Gartner, Inc. is uitgeroepen tot “ leider “ in data integratie. Dat blijkt uit het rapport “2016 Magic Quadrant for Data Integration Tools”[1].

Opvallend is dat Talend de eerste open source-leverancier is die deze eer te beurt valt. Hun positie in het kwadrant is significant verbeterd in vergelijking met 2015, nu Talend verder naar rechts is opgeschoven op basis van compleetheid in visie en uitvoerend vermogen. Kijk voor een gratis exemplaar van Gartner’s volledige rapport op . http://bit.ly/1Ddgprv.

Volgens Gartner “ De grootste veranderingen in de markt zijn vanaf 2015 toegenomen.De vraag naar data virtualisatie, het toenemende gebruik van data integratie-tools zijn te combineren “ datalakes “ met bestaande integratieoplossingen.De algemene verwachting is,dat data-integratie  cloud en “ on-premises-agnostic” zal worden.

“Voor het eerst in vijf jaar wordt in het Gartner Magic Quandrant voor data integratie een nieuw bedrijf gepositioneerd als “”Leider “, zegt Mike Tuchen, CEO van Talend. “Wij zijn erg trots op deze prestatie, die in mijn ogen representatief is voor een bredere verschuiving in de markt met de introductie van nieuwe cloud- en big data-platformen. Terwijl sommige gevestigde namen zich langzaam hebben aangepast, heeft Talend deze technologieën volledig omarmd. Vandaag de dag leveren wij een overtuigende oplossing voor organisaties die datagedreven willen worden.”

Gartner schat dat de markt voor data integratie tools eind 2015 ongeveer 2,8 miljard dollar waard was, een stijging van 10,5 procent in vergelijking met de situatie eind 2014. Data integratie omvat de processen, architecturale technieken en tools die data uit het hele spectrum van informatietypen binnen de onderneming en daarbuiten verzamelt, transformeert, combineert en beschikbaar stelt. Dat alles om tegemoet te komen aan de behoefte aan data voor alle toepassingen en bedrijfsprocessen.1

Talend Data Integration, onderdeel van het Talend Data Fabric-platform, biedt een gemakkelijk te gebruiken set van gestandaardiseerde tools om al uw data te verzamelen, opschonen, maskeren en profileren, onafhankelijk van de bron waaruit ze komen. Dat stelt bedrijven in staat om data sneller om te zetten in beslissingen. Om voorop te kunnen blijven lopen in de huidige markt die steeds competitiever wordt, moeten bedrijven kunnen handelen op basis van concrete inzichten.Talend’s oplossing voor integratie wordt gebruikt door meer dan 1300 klanten in de hele wereld. Daaronder bevinden zich verschillende bedrijven uit de Fortune 100, actief in consumentenproducten, gezondheidszorg, industrie, credit card-en financiële dienstverlening.

Over het Magic Quadrant
Gartner doet geen enkele aanbeveling voor een leverancier, product of dienst die onderwerp is van de onderzoeksrapporten. Ook verstrekt het geen advies aan gebruikers van technologie om alleen te kiezen voor de leveranciers met de hoogste waardering of andere betiteling. De onderzoeksrapporten van Gartner zijn samengesteld uit de opinies van Gartner’s onderzoeksorganisaties en moeten niet worden opgevat als vaststaande feiten. Gartner is niet aansprakelijk voor beweringen in dit onderzoek, expliciet of impliciet vermeld, inclusief alle beweringen over de verkoopbaarheid of geschiktheid van technologieën voor bepaalde toepassingen.

Over Talend
Talend is de volgende generatie leverancier in big data en cloud integratie oplossingen, die organisaties helpen meer datagedreven te zijn door gegevens toegankelijker te maken, de kwaliteit te verbeteren en data snel te brengen naar de plek waar het nodig is voor real-time besluitvorming. Door big data langs deze weg te vereenvoudigen, maakt Talend het voor bedrijven mogelijk te handelen met inzicht gebaseerd op accurate en real-time informatie over hun bedrijfsvoering, klanten en de industrie. De innovatieve oplossingen van Talend verzamelen data, bereiden ze voor en combineren ze snel en efficiënt uit honderden bronnen, waardoor bedrijven ze optimaal kunnen inzetten voor elk aspect van hun bedrijfsvoering.Talend (Nasdaq : TLND) hoofdkantoor is gevestigd in Redwood City, California. Voor meer informatie op www.talend.com en op twitter:@Talend

@Talend Named as First New Leader in @Gartner_inc Magic Quadrant for #DataIntegration in 5 years - http://bit.ly/1NFMQ5l

[1] Gartner, Inc., “Magic Quadrant for Data Integration Tools,” Mark A. Beyer, Eric Thoo, Ehtisham Zaidi, Rick Greenwald, July 2016.
Laatste van Talend
Snellere inzichten in schaalbare data met Talend Fall 2018

Meerderheid bedrijven voldoet niet aan GDPR-eisen

Talend benoemd tot leider in Gartner Magic Quadrant voor Data Integration Tools
Takebishi integreert Wibu-System licentiebeheer en beveiliging met OPC-Server communicatie middleware voor fabrieksautomatiseringtechnologie van Mitsubishi

Nextens behaalt 40 procent marktaandeel in fiscale aangifte

Twee op de drie Europese online retailers waren in de afgelopen twee jaar genoodzaakt te lenen

Centraal Invorderingsbureau (CIB) overgenomen door coeo Inkasso, onderdeel van de beleggingsportefeuille van Waterland

Partners VIVES en Infolearn gaan e-learning voor ruim 75.000 zorgkundigen verzorgen omwille van nieuwe wetgeving

Nederlandse startup introduceert 's werelds slimste mondkapje

Bluetooth buttons helpen met anderhalve meter afstand houden
Maunt lanceert glasvezel webshop

Raspberry Pi competitie 2020 succesvol afgesloten met digitale finale

Razer brengt Blade 15 Studio Edition uit voor ontwerpers

Automatische personenteller Stoplichtzuil maakt handhaving coronamaatregelen eenvoudig

Dataiku introduceert gratis online tool voor ontwikkelen AI-vaardigheden

Kunstenaars maken persoonlijke geheugensteuntjes om goede gewoontes vol te houden

Online Payment Platform geselecteerd voor nieuw Techleap.nl Rise programma voor veelbelovende Nederlandse scale-ups

Nieuwe startup Coach Circle biedt hét online platform om coaching toegankelijk en transparant te maken

Topondernemers helpen de meest veelbelovende scale-ups van Nederland met ambitieus programma Techleap.nl Rise

Webinar: “De rol van platformen in de digitalisering van retail”

Primeur: Corona veilige intercom voor gebruiker en installateur

Logo Marcommit
Talend contact

Logo Talend

www.talend.com
Talend sociaal

Talend tweets

Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo CRM Partners
Logo Shippeo
Logo Pure Storage