www.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nl

UPS bereikt doelstelling voor 1,6 miljard schonere kilometers een jaar eerder dan verwacht

Het 'rijdende laboratorium' van meer dan 7.200 voertuigen op alternatieve brandstof draagt bij tot innoverende duurzaamheidsoplossingen en betere marktacceptatie.

ATLANTA, 3 augustus 2016 - UPS (NYSE: UPS) kondigt vandaag aan dat het bedrijf haar doel om 1 miljard mijl (1,6 miljard kilometer) te rijden met haar vloot van voertuigen op alternatieve brandstof en met geavanceerde technologie één jaar vroeger dan gepland heeft bereikt, en daarbij kan bogen op 10 jaar leerervaring van hun 'rijdende laboratorium'. De langetermijnbelofte voor duurzaamheid van UPS verandert commercieel transport en logistiek, stimuleert marktgroei van de schone brandstoffen en drijft cruciale technische vooruitgang aan. De bredere bedrijfsvooruitgang op het gebied van duurzaamheid staat in detail beschreven in het 14de jaarlijkse duurzaamheidsrapport, dat vandaag wordt vrijgegeven.

"We hadden een groot duurzaamheidsdoel voor ogen door het meeste te halen uit ons rijdende laboratorium door 1 miljard schone mijl te rijden met onze voertuigen op alternatieve brandstof – dat is het equivalent van ruim 4.000 reizen naar de maan", aldus David Abney, voorzitter en CEO van UPS. "Hoewel het verwezenlijken van dit doel nieuw is voor ons, gaat onze inzet om op zoek te gaan naar alternatieve brandstoffen eigenlijk al terug tot de jaren 1930 toen UPS elektrische voertuigen testte. Met meer dan 100.000 chauffeurs die meer dan 3 miljard mijl per jaar registreren, hangt onze toekomst af van ons vermogen om aan de groeiende vraag naar wereldwijde handel te voldoen, terwijl we onze impact op het milieu verminderen."

“Of het nu bezorging met elektrische voertuigen in Amsterdam en Rotterdam of met CNG-aangedreven voertuigen in Apeldoorn en Eindhoven betreft, of het efficiënter maken van ons grondnetwerk in Europa, we zijn bij UPS altijd bezig met de integratie van innovatie en duurzaamheid in onze service aan de klant”, zegt Tim Helsen, country manager bij UPS Nederland.

UPS versterkte in 2012 haar verbintenis tot alternatieve brandstoffen, toen ze zich ten doel stelde om 1 miljard mijl te rijden op alternatieve brandstoffen tegen het einde van 2017. Deze doelstelling werd één jaar vroeger gerealiseerd, waarbij ongeveer 12% van de traditionele diesel en benzine waar het wegvervoer van UPS voorheen gebruik van maakte nu wordt vervangen door alternatieve brandstoffen, waaronder hernieuwbaar aardgas en hernieuwbare diesel.

"De vraag was niet of het zou lukken met deze alternatieve brandstoffen", zegt Mike Whitlatch, vicevoorzitter wereldwijde energie en aankoop van UPS. "In plaats daarvan luidde de vraag: 'Wat is de beste manier om aan de slag te gaan met alternatieve energie voor UPS en voor het milieu?’ Na meer dan 10 jaar focus, hebben we wereldwijd al meer dan 1 miljoen mijl per werkdag afgelegd met onze vloot van voertuigen op alternatieve brandstof en met geavanceerde technologie."

UPS erkent dat alternatieve bandstoffen en geavanceerde technologie beide unieke voordelen hebben die afhankelijk zijn van de routes en regio's waarin deze gebruikt worden, en zet zo meer dan 7.200 voertuigen in haar 'rijdende laboratorium' in om de beste oplossing voor elke situatie te kunnen bepalen. UPS zet wereldwijd duurzame innovatie om in actie. Dit gaat van ouderwetse fietsen met pedalen tot elektrisch aangedreven fietsen voor het drukke stadverkeer van Londen en Hamburg tot elektrische en hybride voertuigen in de Verenigde Staten, alsook aardgas, hernieuwbaar aardgas en propaan wereldwijd.

"De meest drukke steden ter wereld voeren al nulemissiezones in en UPS probeert hier op vooruit te lopen door te investeren in geavanceerde technologieën en zo het commerciële wagenpark van de toekomst te creëren", aldus Abney.

Tegen het einde van 2016 zal UPS sinds 2009 wereldwijd meer dan 750 miljoen dollar geïnvesteerd hebben in alternatieve brandstoffen, geavanceerde technologieën en pompstations. Deze aanhoudende investeringen, gecombineerd met de steun van beleidsmaatregelen van de overheid en de bereidwilligheid van een aantal partners hebben ertoe bijgedragen de ontwikkeling en het gebruik van alternatieve brandstoffen, voertuigen en infrastructuren over heel de wereld te kunnen uitbreiden.

Tijdens dit traject heeft UPS verschillende lessen geleerd en kan het nu andere bedrijven helpen bij hun duurzaamheidinvesteringen die op lange termijn renderen:
  • Moedig innovatie aan. Wat begon als een 'benadering' is nu een ecosysteem van vernieuwing en vooruitgang dat vorm kreeg door samenwerking met leveranciers, beleidsmakers en andere belanghebbenden. UPS zette haar expertise in de logistiek om in een duurzaamheidsuitdaging en benutte de schaal van haar vloot met 100.000 voertuigen om de technologie, de markt en infrastructuurverbeteringen te sturen die ervoor zorgen dat schonere brandstoffen en technologieën economisch haalbaar zijn.
  • Oplossingen worden aangepast en afgestemd. De beste oplossing is niet altijd de perfecte oplossing. De brandstoffen en de voertuigen die in een bepaalde regio of omgeving werken, kunnen in een andere regio helemaal geen nut hebben. Technologische beperkingen, bereik, beschikbaarheid van de infrastructuur, beleidsmaatregelen van de overheid en lokale doelstellingen op het gebied van luchtkwaliteit spelen allemaal een rol in het bepalen van de keuze van voertuig en brandstof.
  • Er is geen vervanging voor de reële big data. UPS kan 30.000 routeoptimalisaties voor leveringen per minuut zien dankzij haar On-Road Integrated Optimization and Navigation (ORION)-systeem, dat gebruikmaakt van vloottelematica en algoritmen om het aantal gereden mijl te verminderen. De toepassing van deze big data-aanpak van de vloot van het rijdende laboratorium van UPS was de sleutel tot prestatieverbetering en kostenvermindering. Na volledige implementatie van ORION wordt verwacht dat UPS 100 miljoen mijl per jaar minder zal moeten rijden, dat de uitstoot van broeikasgassen met 100.000 metrieke ton zal dalen en dat er 37.854.117 liter minder brandstof nodig zal zijn.
  • Dit vereist wel een consequente en onwrikbare inzet van het management. Langetermijninvesteringen renderen niet altijd op korte termijn. Economische en marktinvloeden wijzigen constant en de politieke omgeving, die nodig is om investeringen en infrastructuurontwikkeling aan te moedigen, kan onvoorspelbaar zijn. Het heeft UPS ook meer dan 10 jaar gekost om op een punt te komen waar het totaal aantal door de vloot gereden mijl bijna exponentieel groeide. Dit zou nooit gebeurd zijn zonder een verbintenis op lange termijn.
  • Werk samen, stimuleer en meld vooruitgang. Uw vooruitgang en kennis delen met belangrijke belanghebbenden en samenwerken met ontwikkelaars van alternatieve brandstof en technologie, non-profitorganisaties, overheidsinstellingen en vakgroepen waren van cruciaal belang voor het succes van het rijdende laboratorium. UPS meldt haar vooruitgang jaarlijks in het duurzaamheidsrapport en voegt ook belangrijke maatstaven toe, zoals onder andere CO2-uitstoot, energieverbruik en het gereden aantal mijl op alternatieve brandstoffen en met geavanceerde technologie. Alles samen tonen deze waarden de positieve impact van de bedrijfsprogramma's inzake duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen.

Ga naar ups.com/sustainability voor meer informatie over de duurzaamheidsinitiatieven van UPS. Ga naar deze pagina voor mediamateriaal (B-rol, foto's, video's enz.), via deze link treft u twee Nederlands ondertitelde video’s.

Over UPS
UPS (NYSE: UPS) is een wereldleider in logistiek en biedt een breed gamma oplossingen aan, waaronder het vervoer van pakjes en vracht; het bevorderen van internationale handel, het inzetten van geavanceerde technologie om de zakenwereld efficiënter te kunnen beheren. UPS streeft ernaar duurzamer te werken - voor de klanten, het milieu en de gemeenschappen wereldwijd die we van dienst zijn. Lees meer over onze inspanningen op ups.com/sustainability. UPS, met hoofdzetel in Atlanta, VS, bedient meer dan 220 landen en regio's over de hele wereld. U vindt het bedrijf terug op ups.com® en de bedrijfsblog op longitudes.ups.com. Ga naar pressroom.ups.com/RSS om rechtstreeks UPS-nieuws te ontvangen.

Perscontact:
Stephan van der Niet
stephan.vanderniet@edelman.com

Laatste van UPS
Wereldmilieudag: UPS verdubbelt CO2-compensaties voor de hele maand juni

UPS VERZORGT WERELDWIJDE LEVERINGEN VAN QIAGEN CORONAVIRUS TESTKITS

UPS vereenvoudigt exporteren voor Europese MKB-ondernemingen en e-tailers
Luminis al 10 jaar lang IT-partner van The Learning Network

Snowflake kondigt nieuwe fase van samenwerking met Salesforce aan om zakelijke transformaties van klanten met data te versterken

Snowflake onthult de Data Cloud, zodat organisaties kunnen verbinden, samenwerken en waarde kunnen toevoegen met data

NetApp Reports Fourth Quarter and Fiscal Year 2020 Results

Databricks verwelkomt Paul Leventis als nieuwe Senior Director Software Engineering & Site Lead

Voor driekwart van de finance professionals is datagedreven bedrijfsvoering een meerjarenplan

Razer zet de gaming-community aan het werk in de strijd tegen COVID-19

Accon avm vervangt 1100 mobiele telefoons voor Nokia smartphones omwille van veiligere bedrijfscommunicatie

Bereidheid tot volgen van opleiding binnen de zorgsector groot

Derde werknemers vermoedt dat collega’s bewust sjoemelen met declaraties

Onderzoek Proofpoint: 72% van de Nederlandse bedrijven kampte afgelopen jaar met minstens één cyberaanval
Staples introduceert 'Plan C' en helpt organisaties bij de veilige terugkeer naar de werkplek en met aanpassingen aan ´het nieuwe normaal´

Panasonic produceert prototype beademingsapparatuur voor COVID-19 patiënten

Bynder neemt video-creatie en distributie platform We Adapt over

Poly introduceert Room Solutions voor Microsoft Teams Rooms voor slimme, eenvoudige en consistente samenwerking

Nutanix autoriseert Arrow Electronics als officieel opleider

Netwerkbeheerders spelen sleutelrol in creatie omzet uit nieuwe diensten voor edge-computing

Ruim helft Nederlanders heeft vriendschappelijke band met collega’s

Pega introduceert Pega Process Fabric - het 'platform voor platforms' dat taken tussen enterprise systemen stroomlijnt

Dataiku en Snowflake sluiten partnership voor cloud enterprise AI-oplossingen

Capgemini en Audi starten nieuwe joint venture XL2

Lineas stapt over op endpoint-bescherming van SentinelOne

VMware introduceert elastische infrastructuur voor AI/ML-applicaties met VMware vSphere 7

Dedrone en BlackBerry werken samen tegen ongeautoriseerde droneactiviteiten

Trendship wil lef en ondernemerschap tonen

Thierry Delaporte nieuwe CEO & Managing Director Wipro

Dell Technologies versnelt inzet van AI in public en private clouds

LANCOM LW-600: nieuw Wi-Fi 6 access point met rookmelder-design

Nieuws! Serie interviews met de beste ‘Digital Transformers’ in de markt

Plus500 gaat partnerschap aan met BSC Young Boys, kampioen van de Zwitserse Super League

Hybride voordeel met de nieuwe Razer Ornata V2

Matrix42 helpt zorgpersoneel op COVID-19-afdelingen door licenties te schenken voor video call devices
UPS contact

Logo UPS

UPS sociaal

UPS tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Snowflake
Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo Citrix
Logo Solvinity
Logo Zyxel