www.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nl
Datum: (5 jaar en 81 dagen geleden)

Een derde van de Nederlanders gebruikt prepaid simkaart

Houten, The Netherlands, 03 August 2016 - Een derde van alle Nederlanders (33%) heeft een prepaid simkaart, waarbij 60-plussers relatief de grootste prepaid-gebruikers zijn. Van deze leeftijdsgroep maakt 45 procent gebruik van een prepaid simkaart van een mobiele aanbieder. Consumenten tussen de 25 en 40 jaar kiezen het meest voor een andere oplossing. Dat zijn enkele conclusies uit het eerste Prepaid Insights rapport dat Telecompaper heeft uitgebracht in samenwerking met PrepaidSimkaart.net.

De studie is uitgevoerd in het eerste kwartaal van 2016 onder bijna 2.000 Nederlandse consumenten tussen de 10 en 80 jaar. Mensen in de leeftijdscategorie van 25-40 jaar maken veel minder dan gemiddeld gebruik van een prepaid simkaart, slechts een kwart (26%). De belangrijkste reden voor hen om wel voor prepaid te kiezen is dat ze weinig bellen. Een abonnement is daarom voor hen soms niet interessant. Ook zegt een deel te kampen met een BKR-registratie waardoor het niet mogelijk is om een abonnement af te sluiten. Het vooruitbetalen van beltegoed middels prepaid is dan wel mogelijk.

KPN, Vodafone en Lebara hebben alle drie ruim een miljoen actieve prepaid simkaarten in een totale markt van 6,1 miljoen prepaid aansluitingen. De overige aansluitingen zijn verdeeld over achttien andere mobiele aanbieders.

Jonge mannen waarderen jaarlijks het hoogste bedrag op. Gemiddeld kopen zij 74 euro aan beltegoed per jaar. Dit is ruim anderhalf keer meer dan vrouwen van middelbare leeftijd. Zij kopen jaarlijks voor ieder meer dan 45 euro aan beltegoed.

Over het onderzoek
Het onderzoek is uitgevoerd door Telecompaper in samenwerking met PrepaidSimkaart.net in het eerste kwartaal van 2016. De onderzoekspopulatie bestaat uit Nederlandse consumenten van 10 tot 80 jaar. In totaal zijn er 1.937 respondenten ondervraagd. Binnen de totale steekproef zijn 204 respondenten via www.PrepaidSimkaart.net geworven. De overige 1.733 respondenten zijn leden van het Telecompaper Consumer Panel. De resultaten zijn gestratificeerd naar geslacht, leeftijd en opleiding.

Over het rapport
Het rapport van Telecompaper en PrepaidSimkaart.net verschaft inzichten in de Nederlandse prepaid markt. Zo geeft het inzicht in de marktaandelen van prepaid providers, absolute aantallen, churn in de markt, redenen om een prepaid simkaart te gebruiken en in het opwaardeergedrag en beltegoed-verbruik. Het rapport specificeert dit voor de verschillende leeftijdsgroepen en man versus vrouw. Kosten voor het rapport zijn EUR 500.
Laatste van Telecompaper
Nederlanders willen na coronacrisis graag vanuit huis blijven werken, maar hebben meer ondersteuning voor samenwerking nodig

Omzet uit tv en video steeg met 8 procent in 2020, helft huishoudens heeft SVOD omarmd

T-Mobile snelste stijger op mobiele markt in 2020, KPN nog de grootste
Verstreken tijd: 5 jaar en 81 dagen
Telecompaper contact

Logo Telecompaper

Alejandra van de Roer
  alejandra@telecompaper.com
  www.telecompaper.com
Telecompaper sociaal

Telecompaper tweets

Logo Maunt
Logo ESTG
Logo Adwise
Logo Webton
Logo Mulder-Hardenberg
Logo ValidSign
Logo eV-ict
Logo Klantcontact Partnership Studie (KPS)
Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Priemo
Logo Techone B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Cellnex
Logo Lightspeed
Logo Thinkwise
Logo ilionx